بوی بد دهان

با رعایت این چند نکته‌ی ساده، بوی بد دهان خود را از بین ببرید

حرف زدن از فاصله نزدیک با افرادی که دهان آنها بوی بدی دارد کار بسیار ناخوشایندی است. اما اگر بوی بد دهان مربوط به خود شما باشد چه باید کرد؟ در این صورت ممکن است که در قرارها و کارهای روزانه به مشکل برخورد کنید. رعایت نکات مربوط به بهداشت دهان و مسواک زدن از مهمترین عوامل برای جلوگیری از بوی بد دهان است، با اینحال در برخی مواقع استفاده از مسواک کافی نیست، به همین دلیل در ادامه شما را با نکاتی آشنا می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید از بروز این بوی نامطبوع تا حد زیادی جلوگیری کنید.

تمیز کردن زبان

آیا مسواک زدن تاثیری در بوی دهان شما ندارد؟ خیلی از افراد دوبار در روز دندان‌های خود را مسواک می‌کنند اما فراموش می‌کنند که زبان خود را نیز تمیز کنند. اگر به بوی بد دهان دچار هستید، احتمال زیادی وجود دارد که این بو به زبان شما مربوط باشد. پس به خاطر داشته باشید که باید حداقل یک بار در روز با مسواکی نرم زبان خود را تمیز کنید. با اینکار می‌توانید تا حد زیادی از بوی بد دهان خلاص شوید.

مصرف کمتر مواد قندی و شکر

مصرف بیش از حد مواد قندی نه تنها باعث بروز مشکلات جدی مثل دیابت می‌شود، بلکه بوی دهان شما را نیز تغییر می‌دهد. شکر باعث افزایش فعالیت باکتری‌های موجود در دهان شده که این فعالیت‌ها باعث بروز بوهای نامطبوعی می‌شوند. اگر یکی از راه‌حل‌های سریع شما برای از بین بردن بوی بد دهان جویدن آدامس است، پیشنهاد می‌کنیم که این کار را با آدامس‌های بدون قند انجام دهید.

مصرف بیشتر نان

احتمالا با خواندن این راه حل خوشحال خواهید شد! اگر از رژیمی استفاده می‌کنید که در آن از نان، برنج و مواد پروتئینی خبری نیست، ممکن است که به بوی بد دهان دهان دچار شوید. در این رژیم‌های غذایی بدن برای تامین انرژی خود مجبور به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده می‌شود که همینکار، باعث انتشار گازها و ایجاد بوی نامطبوعی در دهان می‌شود. به همین دلیل در صورت امکان پیشنهاد می‌کنیم که از رژیم‌های جایگزین استفاده کنید.

چای لیمو زنجبیل
به اندازه کافی مایعات بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند به بهتر شدن بوی دهان شما کمک کند. اما نوشیدنی‌های دیگری نیز وجود دارند که تاثیر بهتری نسبت به آب دارند. یکی از این نوشیدنی‌ها چای است. یک لیوان چای لیمو زنجبیل علاوه بر اینکه می‌تواند مشکلات گوارشی شما را حل کرده و فشار خون و سیستم ایمنی بدن را تنظیم کند، بوی بد دهان را نیز تقریبا به طور کامل از بین می‌برد. برای تهیه چای لیمو زنجبیل ابتدا پوست لیموترش را رنده کنید، سپس آب آن را گرفته و به همراه زنجبیل داخل قوری بریزید و پس از افزودن آب جوش، حدود شش دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

هل

یکی دیگر از موادی که خواص مشابه زیادی با زنجبیل دارد، هل است. به دلیل داشتن آنتی باکتریال‌های فراوان، از هل به عنوان یکی از خوش بو کننده‌های طبیعی دهان استفاده می‌شود. شما می‌توانید هر صبح با جویدن چند دانه هل، بوی نامطبوع دهان خود را از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: روش های ضدعفونی کردن مسواک شما برای از بین بردن باکتری ها

امتیاز: 4.8 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.