بزرگراه برقی

اولین بزرگراه برقی آلمان به منظور کاهش مصرف و هزینه سوخت افتتاح شد!

به تازگی قرار است تا بزرگراه برقی در آلمان راه اندازی شود تا خودروهای برقی را در حالی که در حرکت هستند شارژ نماید. این پروژه در واقع پروژه جدید فولکس واگن بوده که در حال راه اندازی است و روند جدیدی از تکنولوژی را به همراه خواهد داشت.

این پروژه در واقع به این شکل خواهد بود که از طریق یک دسته طراحی شده بر روی سقف ماشین‌ها بتوان ماشین‌ها را شارژ نمود. در واقع این دسته به دکل‌ها و یا مسیر برقی طراحی شده متصل خواهد شد و عمل شارژ رسانی انجام خواهد شد. در نتیجه این پروژه به یک جاده‌ای نیاز دارد که مجهز به دل‌های برقی برای شارژ خودروها باشد و این جاده در آلمان در حال راه اندازی و احداث است. این جاده با عنوان eHighway با بزرگراه برقی افتتاح شده و ماشین‌های برقی مخصوصاً کامیون‌های برقی می‌توانند در طول مسیر خودروهای خود را شارژ نمایند.

افتتاح بزرگراه برقی در آلمان

 افتتاح بزرگراه برقی در آلمان

این بزرگراه که به تازگی افتتاح شده هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و احتمالاً مسیری 10 کیلومتری را پوشش خواهد داد. البته آلمان اولین و تنها کشوری نیست که از این تکنولوژی و ایده برای حمایت از محیط زیست پشتیبانی کرده است و کشورهای دیگری نیز قبلاً به احداث بزرگراه برقی پرداخته‌اند که می‌توان به سوئد و یا کالیفرنیا اشاره کرد. این پروژه نخستین بار در سال 2016 در سوئد اجرا شد. اما لازم به ذکر است که این بزرگراه برقی قطعاً مصرف هرگونه سوخت و آسیب به محیط زیست را به حداقل خواهد رساند و شاهد تحول عظیمی در صنعت خودرو خواهیم بود.

مراحل تکمیل تا مرحله آزمایشی این جاده تا سال 2022 به طول خواهد انجامید و احتمالاً در آن سال به طور آزمایشی تست خواهد شد. در نهایت اگر همه چیز به درستی پیش برود و این مسیر به عنوان یک مسیر برقی تکمیل خواهد شد و در اختیار رانندگان خودروهای برقی قرار خواهد گرفت در غیر این صورت این پروژه به طور کامل کنسل خواهد شد. باید اشاره کنیم که عملکرد این جاده چیزی شبیه به قطارهای برقی خواهد بود در نتیجه یک پروژه از پیش تعریف شده بود و احتمالاً نتیجه خوبی خواهد داشت. اما خودروهای این مسیر که مجهز به باتری هم هستند می‌توانند از طریق این کابل جاده‌ای هم به شارژ باتری خود بپردازند و هم از طریق برق به حرکت خود ادامه دهند در نتیجه برای شارژ خودروهای برقی نیاز به توقف خودرو نخواهد بود.

بزرگراه برقی

اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که این ماشین‌های برقی نهایتاً تا 90 کیلومتر سرعت خواهند داشت و نباید این سرعت بیش از 90 کیلومتر بر ساعت شود. از سوی دیگر اگر قرار باشد این پروژه به مرحله نهایی برسد باید خودروهای برقی مجهز به دسته برقی برای اتصال به کابل‌های جاده شوند. در نهایت باید اشاره کنیم که این موضوع تأثیر خوبی بر کاهش مصرف سوخت نیز خواهد داشت و بر تولید آلاینده‌ها مؤثر خواهد بود.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.