افزایش عمر باتری خودرو با رعایت چند نکته ساده

افزایش عمر باتری خودرو تنها با رعایت چند نکته بسیار ساده و آسان

اگر مدتی است که صاحب خودرو هستید، احتمالا با مشکلی به نام خالی کردن باتری روبه رو شده‌اید. معمولا باتری‌ها در بدترین زمان ممکن و هنگامی که عجله دارید خالی می‌شوند! با اینحال می‌توانید با رعایت چند نکته ساده، به افزایش عمر باتری خودروی خود کمک کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که باتری‌ها بسته به کیفیت و نوع استفاده شما می‌توانند بین سه تا شش سال عمر کنند.

نگهداری از باتری

اگر چندین سال است که از یک خودرو استفاده می‌کنید، حتما تاکنون حداقل یکبار مجبور شده‌اید که باتری آن را تعویض کنید. یک باتری جدید قیمت تقریبا زیادی دارد و نصب آن نیز دردسرهایی دارد. به همین دلیل است که پیشنهاد میکنیم تا با چک کردن و نگهداری درست از باتری، حداقل عمر آن را تا جای ممکن افزایش دهید. برای یادگیری نحوه افزایش عمر باتری خودرو، در ادامه با دینو همراه باشید:

مطمئن باشید که باتری خیلی گرم یا سرد نشود

پارک کردن خودرو در پارکینگهای مسقف باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود زیرا از گرم شدن بیش از حد به دلیل تابش آفتاب یا سرد شدن زیاد خودرو جلوگیری می‌کند. در مجموع باتری خودرو به نحوی ساخته شده تا در هوای سرد یا گرم بدون مشکل وظایف خود را انجام دهد، با اینحال گرم شدن بیش از حد آن میتواند به مایع باتری آسیب وارد کند که باعث شارژ نشدن درست می‌شود. همچنین دماهای خیلی پایین باعث خالی شدن باتری می‌شوند.

باتری سولفاته شده

باتری را تمیز کنید

پیشنهاد می‌کنیم که هر از چندگاهی کاپوت خودرو را بالا بزنید و نگاهی به باتری بیاندازید. چک کنید که سرباتری‌ها خوردگی نداشته باشند. اگر اطراف سرباتری پودری سفیدرنگ مشاهده می‌کنید به معنی این است که باتری شروع به سولفاته شدن کرده. میتوانید با آب گرم یا گریس و با استفاده از یک مسواک فلزی سرباتری‌ها را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که مشاهده خوردگی یا سولفاته شدن به معنی این است که باتری در حال نزدیک شدن به پایان عمر مفید خود است. البته با تمیزکردن آن می‌توانید عمر باتری را افزایش دهید.

در مسافتهای طولانی رانندگی کنید

رانندگی به طور مرتب در مسیرهای طولانی، برای طول عمر باتری خودرو بهتر است. طبق اطلاعات منتشره از سوی انجمن تجارت موتور، رانندگی در مسیرهای کوتاه و روشن کردن مکرر خودرو باعث خالی شدن سریعتر باتری می‌شود. باتری‌ها هنگامی که در مسیرهای طولانی رانندگی کنید شارژ می‌شوند، به نحوی که یک باتری معمولی تقریبا پس از هشت ساعت رانندگی مداوم به طور کامل شارژ می‌شود. البته این نکته به این معنی نیست که باید روزانه هشت ساعت رانندگی کنید، بلکه پیشنهاد می‌کنیم تا برای شارژ بهتر باتری، مسیرهای طولانی‌تری رانندگی کنید.

جامپ استارتر

استفاده از شارژر و استارتر باتری خودرو

این قسمت بیشتر مربوط به خودروهایی است که برای مدت زیادی در یکجا پارک شده‌اند و چندان از آنها استفاده نمی‌شود. در این موارد بهتر است از دستگاه‌های شارژر باتری استفاده کنید. همچنین دستگاه‌هایی به اسم جامپ استارتر وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید در صورتی که شارژ باتری کم شده باشد، خودرو را استارت بزنید.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.