ایگلوی لاکچری در قطب شمال

تجربه اقامت در یک ایگلوی لاکچری در قطب شمال و طراحی پایدار

شمالی‌ترین هتل جهان قرار است به مدت یک ماه در آوریل 2020 در قطب شمال آغاز به کار نماید. یک شرکت مسافرتی نوردیک، تجربه تجملات در قلب قطب شمال را ممکن ساخته است. باید توجه داشته باشید که اقامت در یک ایگلوی لاکچری در قطب شمال و یا  بازدید از آن، فقط برای یک ماه در هر سال امن و ممکن خواهد بود. در ادامه با دینو همراه باشید.

هدف ساخت ایگلوی لاکچری در قطب شمال

در سال 2018، Luxury Action متولد اسکاندیناوی، هتل اختصاصی ایگلو را افتتاح کرد. به طوری که اکنون تعداد مشخصی از بازدیدکنندگان می‌توانند از قطب شمال بازدید نمایند. این حرکت با هدف افزایش آگاهی مسافران از چگونگی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر منطقه قطب شمال انجام شده است.

شما با اقامت در این ایگلوها می‌توانید بینید که چرا بابانوئل تصمیم به راه‌اندازی اردوگاهی در قطب شمال گرفت! به دلیل شرایط شدید و خشن آب و هوایی منطقه، این محل تقریبا در اکثر ماه‌های سال غیر قابل دسترسی است.

ایگلوی لاکچری در قطب شمال

ایگلوی لاکچری در قطب شمال و شرایط اقامتی

تعداد ده ایگلو در هتل North Pole Igloos اجرا شده که هر کدام به تنهایی دارای سیستم گرمایش مرکزی و امکانات سرویس بهداشتی مخصوص به خود هستند. دیوارهای این ایگلوها از شیشه ساخته شده‌اند. شما با اقامت در یک ایگلوی لاکچری در قطب شمال احساس خواهید کرد که کاملا غوطه ور در طبیعت و فضاهای برفی اطراف خود هستید. شفق قطبی معروف شمالی از این نقطه در دید کامل است. همچنین در محوطه سایت ایگلوها، شما با راهنمای بیابان‌های قطب شمال، سرآشپزها و امنیت خصوصی هدایت خواهید شد.

طبق گفته شرکت مسافرتی Luxury Action، این ایگلوها بسیار ایمن بوده و در شرایط شدید آب و هوایی کاملا آزمایش شده‌اند. اقامت طولانی در یکی از این ایگلوهای گرم به مدت شش شب، همراه با پرواز و لجستیکی از / به سوالبارد به / از قطب شمال، کلیه وعده‌های غذایی، امنیت و راهنمایی، حدود 105,000 یورو برای شما هزینه خواهد داشت.

ایگلوی لاکچری در قطب شمال - تجربه بیابان قطبی
تجربه بیابان قطبی با Luxury Action

پیشینه ایگلوی لاکچری در قطب شمال

از آن جایی که گردشگری روند رو به رشدی به خود گرفته است، سالانه فقط حدود هزار نفر مسافر قطب شمال هستند. بیش‌تر آن‌ها در چادرهای دارای تجهیزات ویژه برای ایمن ماندن در محیط منجمد خصمانه اقامت دارند. Janne Honkanen، مدیر عامل Luxury Action، به Euronews Living می‌گوید:

من فکر کردم که دیگر زمان و فرصت مناسبی است که شانسی برای مهمانانم فراهم کنم تا سرزمین منجمد را با کاوشگرهای قطب شمال و دانشمندان با تجربه، به روشی ایمن‌تر تجربه نمایند.

ایگلوی لاکچری در قطب شمال - فضای داخلی اتاق ستاره شمالی
فضای داخلی اتاق ستاره شمالی OctolaPetri Teppo استودیو Artica

عملکرد لوکس یا طراحی پایداری

این سفر برای افزایش آگاهی در مورد بحران آب و هوا و نحوه تاثیر گرم شدن کره زمین بر طبیعت و حیات وحش در قطب شمال طراحی شده است. Honkanen آن را «مسافرت تحول‌گرا» می‌نامد و به CNN Travel این گونه توضیح می‌دهد:

ما قرار است در این سفر با مردم محلی ارتباط برقرار کنیم و مناظری را ببینیم که دست اول هستند.

مدیر عامل در صحبت‌های خود تاکید می‌کند که هتل پاپ-آپ تهدیدی برای محیط قطب شمال ندارد و یک تجربه کاملا پایدار است. طبق گفته ACCIONA پیشرو جهانی در راه حل‌های پایدار، هر تن گاز دی اکسید کربن CO2 که از جو خارج شود باعث از بین رفتن 3 مترمربع یخ قطبی در طول تابستان خواهد بود. از این گذشته، از اواخر دهه 1970، هنگامی که ثبت ماهواره‌ای وقایع شروع شد تا کنون، 35 درصد از سطح یخ‌زده منطقه از بین رفته است.

نمای اطراف از داخل هتل
نمای اطراف از داخل هتل Pole Igloos از Luxury Action

ایگلوی لاکچری در قطب شمال و آثار مخرب زیست محیطی

با توجه به این آمار ترسناک و همچنین شکنندگی ناحیه قطب شمال، ما به سراغ Wolfgang Günther، زیست شناس و رئیس گردشگری پایدار در موسسه گردشگری شمال اروپا (NIT) رفتیم تا از او بپرسیم که نظرش درباره تجربه ایگلو چیست. Günther معتقد است:

دستیابی به گردشگری واقعا پایدار، نیاز به «رویکردی بلندپروازانه و جامع» دارد که هدف آن متعادل کردن نیازهای اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی به طور همزمان است.

کاهش اثر مخرب دی اکسید کربن CO2 حاصل از فعالیت‌های گردشگری قابل توجه ایگلوی لاکچری در قطب شمال، به هیچ وجه با این چالش فوری سازگار نیست.

Günther در نهایت نتیجه می‌گیرد:

بدون تردید، وظیفه مهمی است که مهمانان را در مورد شدت اوضاع آب و هوایی آموزش داد؛ اما، تصور این که این حرکت چگونه می‌تواند تاثیر منفی زیاد حاصل از خود سفر را جبران نماید مقداری دشوار است.

نظر شما چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: نکات جالب و مرموزی درباره شمالی‌ترین نقطه یخبندان زمین: قطب شمال

بیشتر بخوانید: بهترین نقاط دنیا برای دیدن شفق‌های قطبی کجاست و در چه زمانی رخ می‌دهد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.