سلامتی بدون رژیم غذایی

چگونه سلامتی خود را بدون رژیم غذایی حفظ کنیم –بایدها و نبایدها

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی کوتاه مدت در بیشتر افراد تأثیر خاصی بر روی وزن و سلامتی آنها ندارد. علاوه‌براین جالب است بدانید که رژیم غذایی در بین افراد سالم، اگر برای حفظ سلامتی باشد، حتی ممکن است مضر هم واقع شود. اما چطور می‌توان بدون رژیم غذایی سلامتی خودمان را حفظ کنیم؟

سلامتی بدون نیاز به رژیم غذایی

ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی و عادات غذایی به روش درست می‌تواند شما را همواره سالم و قوی نگه دارد. در ادامه 10  نکته برای سلامتی بدون داشتن رژیم غذایی را به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

1. خوب جویدن و به آرامی خوردن

نوشیدن منظم آب

افرادی که سریع غذا می‌خورند، در مقایسه با آنها که آرام غذا می‌خورند سریع‌تر وزن اضافه می‌کنند. آرام غذا خوردن و خوب جویدن باعث می‌شود حتی زمانی که غذای کمی هم خورده‌اید، احساس سیری کنید. برای یادگرفتن اینکه چطور آرام غذا بخورید می‌توانید با شمردن تعداد دفعاتی که لقمه خود را می‌جوید، آغاز کنید. اگر احساس می‌کنید غذای خود را کم می‌جوید تعداد آن را بالاتر ببرید.

2. نوشیدن منظم آب

نوشیدن آب برای سلامتی ضروری است. نوشیدن آب قبل از غذا باعث می‌شود که شما احساس پر بودن داشته باشید و این به کاهش وزن شما کمک می‌کند. پژوهشی نشان داده است که افرادی که نیم لیتر آب 30 دقیقه قبل از مصرف غذا می‌نوشند، غذا کمتری در مقابل کسانیکه آب نمی‌نوشند، می‌خورند. این افراد 44 درصد بیشتر در مقایسه با دسته دیگر وزن کم می‌کنند.

3. خوردن غذای ناسالم در ظرف قرمز

خوردن غذای ناسالم در ظرف قرمز

این ممکن است عجیب به نظر آید، اما یک آزمایش نشان داده است که افراد در ظرف‌ها و لیوان‌های قرمز غذا و نوشیدنی کمتری میل می‌کنند. دلیل این موضوع می‌تواند این باشد که رنگ قرمز را به عنوان نشانی برای توقف در نظر می‌گیرند.

4. اجتناب از نوشیدنی‌های قندی

اجتناب از نوشیدنی‌های قندی

نوشیدنی‌های حاوی قند یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم سلامتی و بیماری‌هایی مانند دیابت، چاقی و ناراحتی‌های قلبی هستند. نوشیدن تنها یک بطری نوشابه که حاوی 52 گرم قند است از میزان قند مجاز مصرفی در روز شما هم بیشتر است. به جای آنها از چای سبز و یا آب میوه‌های طبیعی استفاده کنید.

5. بدون حواس‌پرتی غذا بخورید

توجه به خوردن غذا بدون حواس‌پرتی مانند تماشای تلویزیون یا بازی کردن باعث می‌شود غذای کمتری خورده و کالری کمتری مصرف کنید. نتیجه تحقیقات نشان داده است افرادی که در حین غذاخوردن، حواسشان پرت می‌شود، 10 درصد بیشتر غذا می‌خورند.

6. خوردن تخم‌مرغ در روز

خوردن تخم‌مرغ در غذای روزانه به خصوص صبحانه می‌تواند به داشتن یک رژیم غذایی سالم و کاهش وزن کمک کند. تخم‌مرغ حاوی پروتئین بالایی است و شما را از حساس گرسنگی در طول روز امن نگه می‌دارد.

7. هر روز صبحانه خوردن

صبحانه خوردن

گاها پیش می‌آید که به‌دلیل عجله در هنگام صبح خوردن صبحانه را نادیده می‌گیریم. این می‌تواند سلامت کلی ما را تحت تأثیر قرار دهد. خوردن صبحانه نه تنها به شما انرژی زیادی برای شروع روز می‌دهذ، بلکه باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت، افزایش وزن و بیماری‎های قلبی می‌شود. در واقع مطالعات نشان داده است که خوردن صبحانه به کاهش وزن کمک می‌کند.

8. اگر گرسنه‌اید آدامس نعنایی بخورید

آدامس نعنایی

آدامس‌های نعنایی بدون قند می‌‌تواند به شما کمک کند تا جلوی گرسنگی را بگیرید. طعم نعناع جلوی اشتها را می‎گیرد. تحقیقات نشان داده است که افرادی که آدامس نعنایی می‌جوند کالری کمتری در هنگام غذا مصرف می‌کنند.

9. غذا خوردن در مکانی روشن غذا

غذا خوردن در مکانی روشن غذا

وجود نور کافی باعث می‌شود که افراد در هنگام خوردن، غذاهای سالم‌تری را انتخاب کنند. پژوهشی جالب نشان داده است که مردم در نور روشن در مقایسه با محیط‌های تاریک غذاهایی را انتخاب می‌کنند که  39 درصد کالری کمتری دارد.

10. خوردن بیش از 3 وعده غذا در روز

خوردن بیش از 3 وعده غذا در روز

به جای 3 وعده غذایی بزرگ در روز، 6 وعده غذایی کوچک داشته باشید. فاصله بین زمان غذا خوردن خود را کوتاه کنید. این یک حقیقت است که هر چه بیشتر در انتظار غذا باشید، حجم غذای بیشتری مصرف خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: رژیم کانادایی – لاغری تضمینی با برنامه 15 روزه، اما به چه قیمت؟

دیدگاه‌های خود را با ما در رابطه با عادات غذایی و سبک زندگی سالم به اشتراک بگذارید.

منبع: Brightside

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.