بزرگترین تولید کننده چای

بزرگترین تولیدکننده چای در جهان کدام کشور است و جایگاه ایران در این لیست کجاست؟

آب برای همه انسان‌ها مایع حیات است اما یکی از نوشیدنی‌های ضروری دیگر در زندگی انسان‌ها چای است. چای یک نوشیدنی بسیار محبوب بوده که در بسیاری از کشورها مخصوصا ایران به صورت روزانه مصرف می‌شود. چای از جنوب شرقی آسیا آمده و از نظر ارزش اقتصادی یکی از مهره‌های اصلی است. بسیاری از کشورها به دلیل طعم‌های مشخص چای و میزان بالای تولید نوشیدنی، شناخته شده هستند. در ادامه قصد داریم تا کشورهایی که بزرگترین تولیدکننده چای در جهان هستند را معرفی کنیم.

بزرگترین تولیدکننده چای در جهان

۱) چین

چین بیش از 2 میلیون تن چای تولید می‌کند و این کشور به بزرگترین تولید کننده چای در جهان تبدیل شده است. چای بخشی اساسی از بافت اجتماعی کشور است و همیشه در توسعه اقتصادی و زندگی روزمره نقش داشته است. ظاهراً چای در این تمدن در سال 2737 قبل از میلاد مسیح هنگامی که امپراطور شنونگ، آب جوشانده‌ای را به طور تصادفی با برگ‌ها نوشید، رایج شد. چین به دلیل انواع مختلف چای معروف است و از محبوب‌ترین چای‌ها در این کشور می‌توان به چای سبز، چای سیاه و چای اولونگ اشاره کرد.

۲) هند

هند با تولید 1.2 میلیون تن چای در این لیست در جایگاه دوم است. هند برای اولین بار توسط کاروان‌های ابریشمی که در سال‌های گذشته از چین به اروپا سفر کرده بودند، با چای آشنا شد. علی رغم این ارتباط اولیه، تا قبل از اینکه انگلیسی‌ها رسماً این نوشیدنی را به فرهنگ خود معرفی کنند، رونق یافت. آب و هوای کشور هند برای پرورش گیاهان مناسب است و کیفیت چای هندی به کیفیت چای کشور چین بوده است.

۳) کنیا

بزرگترین تولید کننده چای

کنیا با تولید 432،400 تن چای در جایگاه سوم این لیست قرار دارد. کنیا یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان چای در جهان است. بیش از ۵۰۰۰۰۰ کشاورز کنیایی به پروش و تولید چای می‌پردازند. اولین بوته چای در کشور کنیا در اوایل دهه ۱۹۰۰ رشد کرد و از آن زمان این گیاه به یکی از اصلی‌ترین صادرات این کشور تبدیل شده است.

پس از کنیا، کشور سریلانکا، ویتنام، ترکیه و ایران به ترتیب در جایگاه‌های چهارم تا هفتم قرار گرفته‌‌اند. در ایران نیز تولیدات چای در شمال کشور انجام می‌شود و عمدتا گیلان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان چای در ایران به حساب می‌آید.

لیست بزرگترین تولیدکنندگان چای در جهان

بزرگترین تولید کننده چای
امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.