بی ارزش ترین پول

بی ارزش ترین پول جهان : ارزش پول ایران در چه جایگاهی در جهان قرار دارد؟

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که کدام کشور بی ارزش ترین پول جهان را در مقایسه با کشورهای دیگر دارد؟ قطعا فکر کرده‌اید زیرا در کشورمان ایران هر روز شاهد بی‌ارزش شدن پول هستیم و طبیعتا همیشه به این موضوع فکر می‌کنیم و از جزییات آن باخبر هستیم. در این مطلب بی ارزش ترین پول جهان را معرفی خواهیم کرد و لیستی را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

بی ارزش ترین پول جهان

تقریباً ۱۸۰ ارز مختلف در جهان وجود دارد. برخی از این ارزها با راهبردهای مختلف و عوامل اقتصادی، به بی‌ارزش‌ترین ارز جهان تبدیل شده‌اند. در واقع در شرایط نوسانات ارزی کنونی ارائه‌ی چنین لیستی کمی سخت است اما قطعا شناخت بی‌ارزش‌ترین پول جهان جالب به نظر می‌رسد. ارزش ارزهای جهان با دلار مقایسه می‌شود که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: ارزانترین کشورها برای زندگی کدام کشورها هستند؟ (لیست 10 کشور ارزان جهان)

۱۰. ریل کامبوج (KHR)

بی ارزش ترین پول

ریل واحد پول کشور کامبوج است. کامبوج در جنوب شرقی آسیا واقع شده و به “کامپوچیا” یا “پادشاهی کامبوج” نیز معروف است. کامبوج همچنین در لیست ارزان‌ترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته است. ریل از ارزش پایینی برخوردار بوده و مردم محلی تصمیم گرفتند تا با ارزهای خارجی و دلار برای زندگی و تجارت ادامه دهند؛ در نتیجه ارزش ریل روز به روز پایین‌تر آمده است.

۹.گوارانی پاراگوئه (PYG)

بی ارزش ترین پول

پاراگوئه دومین کشور فقیر آمریکای جنوبی است. این کشور دچار رکود اقتصادی فاجعه باری بوده و ترکیبی از تورم، فساد، کیفیت پایین آموزش، تعداد بیشماری از افراد فقیر، بیکاری بالا و غیره را در خود دارد. پاراگوئه پنبه و سویا صادر می‌کند، اما این صادرات برای تأمین نیازهای اقتصادی این کشور کافی نیست.

۸. کیپ لائوس (LAK)

کیپ لائوس

لائوس تنها ارز موجود در این لیست است که کاهش ارزش نداشته اما در ابتدا با نرخ بسیار پایین صادر شده است. البته از زمان انتشار یعنی از سال ۱۹۵۲ ارزش آن تقویت شده اما همچنان بسیار بی‌ارزش است و در لیست بی‌ارزش‌ترین پول‌های جهان قرار دارد.

۷. فرانک گینه (GNF)

فرانک گینه (GNF)

نرخ تورم بالا، فقر و گانگسترها، ارز گینه را که یک کشور آفریقایی بوده کم‌ارزش کرده است. این کشور منابع طبیعی مانند طلا، الماس و آلومینیوم دارد اما این منابع کمکی به ارز این کشور نکرده‌اند و همچنان ارز آن جزو بی‌ارزش‌ترین ارزهای جهان است.

۶. سام ازبکستان (UZS)

سام ازبکستان

سام ازبکستان یک واحد پول تقریبا مدرن است که از ۱۹۹۴ با حکم رئیس جمهور این کشور به بازار عرضه شده است. این پول بعد گذشت سال‌ها همچنان ارز بی‌ارزشی است.

۵. لئون سیرالئون (SLL)

لئون سیرالئون

سیرالئون یک کشور بسیار فقیر آفریقایی بوده که جنگ و ویروس ابولا باعث بی‌ارزش شدن پول محلی این کشور شده است. ارز لئون یکی از بی‌ارزش‌ترین پول‌های جهان است که در جایگاه پنجم این لیست قرار گرفته است.

۴. روپیه اندونزی (IDR)

روپیه اندونزی

اندونزی که ارزان‌ترین کشور جهان برای زندگی است، بی ارزش ترین پول جهان را نیز دارد. این کشور در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. اندونزی کشوری با ثبات و کاملاً توسعه یافته است اما با این حال، پول آن ارزش بسیار کمی دارد. مقامات نظارتی این کشور اقدامات زیادی برای تقویت پول ملی انجام می‌دهند، اما تمام تلاش آنها تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

۳. دونگ ویتنام (VND)

بی ارزش ترین پول

ویتنام شرقی‌ترین کشور در شبه جزیره هند و چین در جنوب شرقی آسیا است. ویتنام هنوز هم در مسیر سخت خود در ایجاد اقتصاد متمرکز در بازار قرار دارد. امروز ارز این کشور بسیار کاهش یافته است. در حال حاضر دونگ ویتنام در جایگاه دوم بی ارزش ترین پول جهان قرار دارد. با این حال، کارشناسان تأکید می‌کنند که دولت ویتنام راه درستی را طی می‌کند.

۲. بولیوار ونزوئلا (VES)

بی ارزش ترین پول

ونزوئلا از نرخ تورم بالایی برخوردار بوده و علت اصلی بی‌ارزش بودن پول کشور همین نرخ تورم است. این وضعیت روز به روز بدتر می‌شود. در این میان ارز مجازی پترو نیز در این کشور ایجاد شده تا ارزش پول این کشور را بهبود ببخشد اما منجر به افزایش تورم شده است.

۱. ریال ایران (IRR)

بی ارزش ترین پول

در نهایت ارزش پول ایران در پایین‌ترین جایگاه در جهان قرار دارد و در لیست بی‌ارزش‌ترین پول‌های جهان رتبه اول را بدست آورده است. به دلایل سیاسی مختلف دسترسی ایران به بازار جهانی کالا محدود شد و منجر به رکود چشمگیر اقتصادی شد. از سوی دیگر مشکلاتی که در زمینه صادرات نفت به وجود آمد باعث کسری بودجه ملی شد. در نهایت عوامل زیادی دست به دست هم دادند تا ارزش ریال ایران به پایین‌ترین حد خود در جهان برسد و به بی‌ارزش‌ترین پول جهان تبدیل شود. شما عزیزان می‌توانید خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: باارزش ترین پول جهان؛ باارزش‌ترین پول جهان متعلق به کدام کشور است؟

لیست بی‌ارزش‌ترین پول‌های جهان

بی ارزش ترین پول
امتیاز: 4.1 از 5 (143 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳۱۸ دیدگاه

  1. Avatar کامیا گفت:

    وقتی مردم عوام تو کوچه خیابون درباره اقتصاد حرف بزنن همین میشه. من وقتی نظرات رو بعضی جاها میخونم حیران میشم. بیش از هفتاد درصد ادمای این کشور خیال میکنن پول کویت و امارات باارزشترین پولهای دنیاست چون مثلا هر کدوم سه یا چهار برابر دلار هست!!! یعنی اقتصاد رو تا این حد برای خودشون ساده کردن. وقتی ازشون سوال میکنی مگر کره جنوبی جزو اقتصادهای مطرح نیست؟ میگن بله. میپرسی پس چرا وون کره جنوبی در برابری با دلار امریکا اینقدر ارزانه از جواب دادن عاجز میشن. یا چرا واحد پول چین که اقتصاد دوم جهان هست اینقدر پایینه و تازه بازم سعی دارن یوان چین رو ارزانتر کنن؟ مردم عادی اقتصاد رو اینطور میفهمن. پس از یه سایت زرد نمیشه توقع داشت مطلب علمی بزنه. سایت زرد هم باید هم پیاله مردم بشه دیگه. اقتصاد مثل علم شیمی توی سیارات مختلف هست. شما ازمایش شیمی روی زمین انجام بدی نتیجه اش چند هزار بار با نتیجه ای که در یک سیاره دیگه میده متفاوته. راستی اگه این کشور اینقدر بده چرا نمیرید و شر رو کم نمیکنید؟ برید المان. هفت سال زندگی کردم. لیاقت شما همون المان هست که برای یه بطری ابجو 4 یورو پول و 0.8 یورو مالیات بدید. یعنی یه بطری ابجو بخای کوفت کنی مالیات ارتش و دولت باید بدی. برید کانادا تا یه سرما خوردگی ساده رو مجبورتون کنن سه جا ازمایش بدید. خودتونم بدونید دردتون چیه قبول نمیکنن. باید چندین ازمایش پس بدید.

  2. Avatar .... گفت:

    باریکلا😂😂😂😂😂
    در دنیا رکورد زدیم،از آخر اول شدیم😂😂😂

  3. Avatar هادی گفت:

    شخصی مادیان خود را نزد رمه ای برد تا اسبی بر او *بَرکشد*. اما آلت اسب به *پَسگاهِ* مادیان سر خورد (لغزید بطرف باسن )و نشد آنچه باید میشد….

    صاحب مادیان از دادن قراری که با صاحب اسب گذاشته بود طفره رفت. ولی رمه دار به زور کله قندی از او بگرفت.
    در بازگشت ، دوستی بدو برخورد و گفت: *آغور بخیر*، کجا بودی؟
    گفت: هیچ، من کله قندی بدهکار بودم و مادیانم *کونی*، به سلامتی دادیم و داریم برمیگردیم به خانه.

    *این کار فحل دادن نام دارد*
    مرحوم مهدی اخوان ثالث در شعری این حکایت را گنجانده است:

    یاد آن زمان که چندی، از شور انقلابی
    هرگز نبود یکدم، در دیده خواب ما را

    تا مرگ شاه خائن، نهضت ادامه دارد
    گفتیم و از مسلسل، آمد جواب ما را

    بردیم مادیان را، از بهر *فَحل دادن*
    برعکس آرزوها، شد مستجاب ما را

    *کونی و کله‌قندی*، دادیم و بازگشتیم
    دیگر نماند وامی، از هیچ باب ما را

    گر *انقلاب* این است، باری به ما بگویید
    *ما انقلاب کردیم، یا انقلاب ما را ؟

  4. Avatar ص.م گفت:

    تا زمانی که سیستم ابن جوری پیش بره، به قهقرا رفتن ادامه پیدا می کنه.
    عدم موضع گیری سیاسی مشخص(یه بار با برجام طرف آمریکاییم، یه بار چین، یه بار هم روسیه)
    نابه هنجار بودن سیستم مدیریتی(مدیران خائن و نا کار آمد که تا ۱۰۰ الویت اولشون مملکت نیست)
    ضعف شدید اجرای قانون در مقابل افراد با نفوذ و خائن حکومتی(اقتصاد مث ترازو هستش وقتی طرف این خائنین سنگین بشه مردم فقیر تر میشن)
    عدم تناسخ در آمد نیروی کار در بخش تولید و صنعت با وضعیت اقتصادی و نا امیدی مطلق در این بخش
    بها دادن دولت به بخش دلالی و شغل های کاذب که هم کمر تولید شکست و کمر اقتصاد
    و….
    من می تونم به اندازه یه کتاب همین جوری نقاط ضعف رو بگم. ولی وقتی کوچکترین گام واسه برطرف کردن این نقاط ضعف برداشته نمی شه گفتنش چه توفیری داره.

  5. Avatar یاسر گفت:

    ببک ببک ببک

    ببک ببک ببک

  6. Avatar بهنام گفت:

    هر چه هست از خود ماست که برماست.
    باید اول از خودمون شروع کنیم،

  7. Avatar کارگر گفت:

    با سلام
    در کشوری که هیچ یک از مردم حتی رژیم مسئولیت های اجتماعی را رعایت نکنند روز به روز خود وکشور روبه فناست
    پس سعی کنیم هرکس به نوبه خود که در توانش هست مسئولیت های اجتماعی را رعایت کنند بعدمیبینیم کشور ومسئولان کشور خود به خود مثل آدم وبامدیریت ژاپنی درست میشن
    به درود

  8. Avatar امین گفت:

    ایران ما آنقدر سربلند باد که از سربلندی بترکه

    • Avatar شهاب گفت:

      نویسنده هم حالش خوب نیست انگار. یه بار میگه پول اندونزی بی ارزشترینه در جهان، یه بار میگه پول ایران بی ارزشترینه و… آخر نفهمیدیم کدومشه

  9. Avatar امیر گفت:

    بیخیال بابا. امام زمان میاد درستش میکنه! صبور باشید 😊

  10. Avatar بنیامین گفت:

    دلم میگره به اینده فکر کنم تو این کشور که مردمش دست به دست هم نمیدن که بعضی افراد مفت خور بی کفایت رو از کشورمون بندازیم بیرون این ها لیاقت ندارن این چیزی فروختن که دگر حای برگشت نیست (خاک) بله خاک

  11. Avatar امیر گفت:

    الان من با پند 40 تومنی چطور برم انگلیس؟ با دلار کانادایی 23 تومنی چطور برم کانادا این همه کشور اخه چرا من تو این جای لعنتی بدنیا اومدم

  12. Avatar ایدین گفت:

    کی این وضعیت درست میشه

  13. Avatar آراد گفت:

    خدا لعنتم کنه که اومدم این نظراتو خوندم با این نزاع باطلی که با هم دیگه داریم خب معلومه که بیشتر کیف میکننو رو گردمون سوار میشن بجای این بحثای تفرقه انداز بهتر نیست یه فکری به حال خودمون بکنیم تا از این بدبختی بیایم بیرون چون دیگه تر و خشک، انقلابی و غیر انقلابی با هم می سوزیم

    • Avatar Ali گفت:

      تنها راهش اینه بزاریم از ایران بریم نظر چند نفرو خوندم نه مردم میتونن باهم دست به دست بدن مشکل حل کنن نه چیزی هرکی پول بلیط داره بزاره از این خراب شده بده هرکسم نداره که هی دیگه بدبختیه که پدر مادرامون به دنیامون اوردن هر روز پول بی ارزش بیارزش تر میشه

    • Avatar آدم ایران😔 گفت:

      ما با اینکه یکی از ثروتمندترین کشور های جهان هستیم پولمون بی‌ارزش ترینه چرا؟؟ما باید یه فکری کنیم نه همینطوری بشینیم یه عده چهار سال کار میکنن و کلید در مشکلات رو به رومون باز میکنن و همش به فکر دزدی هستن ماهم یه چاره بیشتر نداریم یا باید دزدهارو از کشورمون بیرون کنیم یا خودمون از این کشور بریم.
      یه لحظه فکر کنید که اگر کشور ایران مثل ژاپن آلمان انگلیس و…. نفتمون خیلی کم بود الان واقعا جزء آدم حساب نمیشدیم و شکل میمون می‌گرفتیم

  14. Avatar بی گفت:

    زمانی بود که هزار تومان شاهنشاهی ، ۱۲۷ دلار آمریکا بود ؟
    «چو ایران مباشد تن من مباد بدین بوم و بر یک تن مباد» شعری هستش که سال ها پیش واقعیت داشته !

    • Avatar بی گفت:

      ولی الان ، هزار تومان میشه ۴ سنت !!!

    • Avatar بختیاری گفت:

      تغیراتی که ما میخواهیم رو یک آموزش و پرورش خوب مثل کشور های پیشرفته
      و
      یک تمرکز دقیق بر اقتصاد، افزایش تولیدات با کیفیت و قیمت مناسب داخلی
      و
      یک آموزش و پرورش خوب میتونه مردمی سالم دولتی سالم و خوب و بدونه فساد رو به وجود بیاره

      مردم هم باید اتحاد و هم بستگی داشته باشند و در انتخاب ستیاست گزاران آگاهانه
      عاقلانه تصمیم رو رآی بدهند
      ((( آموزش و پرورش)))

  15. Avatar B گفت:

    یه زمانی هزار تومان شاهنشاهی ، بود ۱۲۷ دلار ! چرا ما باید به اینجا برسیم ؟!

  16. Avatar مصطفی گفت:

    هر بلایی سرمون میاد حقمونه. وقتی میرید تو خیابون مرگ بر کل دنیا میگید باید فکر الان رو هم میکردید. وقتی میگن نرید ماشین بخرید ولی بعد از یک ساعت پیش فروش سال 1400 رو هم میخرید دیگه آدم چی بگه. وقتی میگن رای ندید ولی میبیند از اول صبح مردم تو صف هستن. هر بلایی سرمون بیاد حقمونه

  17. Avatar مصطفی گفت:

    دانشگاه باید دانشگاه باشد دانشگاهی که دانشگاه نباشد دانشگاه نیست

    • Avatar علی گفت:

      منظور امام از بیان این جمله که می فرمایند:(دانشگاه باید دانشگاه باشد .دانشگاهی که دانشگاه نباشد دانشگاه نیست) چه بوده است؟
      با سلام و احترام خدمت شما ، آنچه در این مورد از کلام امام نقل شده ، ناقص است ، متن کلام حضرت امام در این باره این چنین است:

      «دانشگاه‏ و حوزه‏هاى علمیه و روحانیون مى‏توانند دو مرکز باشند براى تمام ترقیات و تمام پیشرفتهاى کشور. و مى‏توانند دو مرکز باشند براى تمام انحرافات و تمام انحطاطات. از دانشگاه‏ هست که اشخاص متفکر متعهد بیرون مى‏آید. اگر دانشگاه‏، دانشگاه‏ باشد، اگر دانشگاه‏ واقعاً دانشگاه‏ باشد و دانشگاه‏ اسلامى باشد؛ یعنى در کنار تحصیلات متحقَّق‏در آنجا، تهذیب هم باشد، تعهد هم باشد، یک کشورى را اینها مى‏توانند به سعادت برسانند. و اگر حوزه‏هاى علمیه مُهذَّب باشند و متعهد باشند، یک کشور را مى‏توانند نجات بدهند. علمِ تنها اگر ضرر نداشته باشد، فایده ندارد. تمام این، وقتى ما به یک نظر وسیعى به همه دنیا و به همه دانشگاههایى که در دنیا هست بیندازیم، تمام این مصیبتها که براى بشر پیش آمده است ریشه‏اش از دانشگاه بوده.

  18. Avatar مارال گفت:

    ۴۲ سال قبل دلار ۷ تومان بود پاسپورت ایرانی ارزش بالایی داشت به طوری بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان از ایران ویزا نمی خواستند حقوق یک ایرانی از یک اروپایی بیشتر بود یک نفر یک خانواده ۶ تا ده نفره را اداره می کرد. تا سیاست خارجی ایران تغییر نکنه روز به روز در بدبختی بیشتر فرو می رویم و به دنبالش از بین رفتن ارزشهای فرهنگی و افزایش آمار جنایت فحشا و اعتیاد رخ خواهد داد. اینهایی که می گویند روحانی مشکل دارد فراموش کرده اند در ایام تمام ریاست جمهوری ها به جز خاتمی که تا حدودی گشایش سیاسی ایجاد شده بود نرخ ارز حداقل ۴ تا ده برابر افزایش یافته بود.می توانید در گوگل سرچ کنید

  19. Avatar فرهاد گفت:

    تنها را رهایی از ایران مرگ است

  20. Avatar کمیل گفت:

    این چرت محضه، برمبنای چی گفتی ما بی ارزشترین پول جهان را داریم؟!؟!؟ آدم این قدر حقیر و خودفروخته….

  21. Avatar 5th گفت:

    کمونیست بودن در یک کشور آزاد آسان است؛ اما آیا میتوانید در یک کشور کمونیستی آزاد باشید؟
    حزب اللهی بودن در یک کشور آزاد آسان است؛ اما آیا میتوانید در یک کشور حزب اللهی آزاد باشید؟
    ضد ارزش های بشری بودن در یک کشور آزاد آسان است؛ اما آیا میتوانید در یک کشور ضد ارزش های بشری انسانی آزاده باشید؟

  22. Avatar سجاد گفت:

    مشکل کلی مملکت ما سیاست زدگی است. مخلوط کردن تمام جنبه های زندگی افراد و جامعه با سیاست از افات تمام کشورهای عقب افتاده دنیا است. اقتصاد سیاست زده معضل اصلی اقتصاد ماست. مشکل کشور ما به شخص نیست که با امدن یا رفتن یک شخص وضعیت ممکلت درست بشه مشکل کلیت سیستمه که معیوبه و تا سیستم درست نشه هیچ چیزی درست نمیشه افرادی که میگن مشکل احمدی نژاد یا روحانی هست و که اگر اینا نبودن وضعیت به اینجا نمی انجامید در جوابشون میشه گفت اگر به جای احمدی نژاد یا روحانی تو این 16 سال اگر افراد دیگه ای هم بودن همین آش بود و همین کاسه ، مثلا اگر به جای روحانی شخص دیگری رییس جمهور شده بود تصور می کنید وضعیت از این بهتر بود. مشکل کشور ما مخلوط شدن اقتصاد و سیاست با همه و اینکه اولویت مسئولین کشور ما سیاسته نه اقتصاد ، تو کشوری مثل چین که الان دومین اقتصاد بزرگ دنیا است اولویت حاکمان اونجا اقتصاده ، سیاستشون دونباله رو اقتصادشون هست. اونا اول می سنجند که چه کاری یا چه نوع موضع گیری سیاسی از لحاظ اقتصادی به نفعشونه بعد اونو انجام میدن و سیاستشون هم بر اساس اون می چینند ، ولی متاسفانه تو کشور ما سیاست ارجحیت داره بر اقتصاد ، مسئولین حکومتی ما ( نه صرفا دولت به تنهایی ) تصمیمات سیاسیشون می گیرن و به هزینه اقتصادی اون هم توجه نمی کنن و می بینیم که نتیجه این نوع رفتار چه بر سر اقتصاد کشور اورده ، مثلا سیاست دشمنی با آمریکا یک سیاسته که از طرف حاکمان کشور ( نه مردم ) گرفته شده و هیچ توجه ای هم به تبعات اقتصادی اون ندارند. هیچ کسی نمیگه که رابطه با آمریکا به تنهایی می تونه مشکلات اقتصادی ما رو از بین ببره ولی برای داشتن یک اقتصاد خوب رابطه مناسب با کشورهای با اقتصاد قوی و در راس اونها امریکا لازمه ( برای داشتن اقتصاد قوی داشتن سیاست خارجی مناسب شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست ) دومین شرط برای پیشرفت هزینه کردن بودجه کشور در تولید است. ایجاد تولید و اشتغال با شعار دادن و نام گذاری سال های مختلف با عناوین اقتصادی مثل رونق تولید و اقتصاد مقاومتی …… مشکلی رو حل نمیکنه باید در عرصه عمل واقعا تولید رونق پیدا کنه ، وقتی که می بینیم که بودجه کشور به جای اینکه صرف تولید بشه صرف هزینه های نظامی در این کشور و اون کشور میشه چگونه توقع رونق تولید و باید داشته باشیم. تو اقتصاد کشور ما فساد ، اختلاس ، رانت خواری ، دلال بازی و ….. حرف اول رو داره میزنه ، وقتی که کارخونه 100 میلیاردی رو با اختلاس و رانت به قیمت خیلی کمتر از ارزش واقعیش به عده نور چشمی دادن ، وقتی می بینی که سود های بالای بانکی کمر تعداد زیادی از تولید کنندگان رو شکونده ، وقتی می بینی که یه شخص برای یه وام ناچیز که برای راه اندازی کاری مخواد بگیره هزار تا ضامن و سفته و …. رو می خواد و یه شخص دیگه با رانت خوری میلیارد ها تومن وام بدون ضامن گرفته چگونه توقع دارین اقتصاد رشد کنه ریشه این اختلاس ها ، رانت ها و فسادها همون مشکل اولیت داشتن سیاسته بر سایر مسائله ، مسئولین بلند پایه کشور ما برای اینکه تعدادی از افراد رو با سیاست خودشون همراه کنند و به اصطلاح هوادار برای خودشون داشته باشند احتیاج دارند که این رانت ها به عده داده بشه تا اونارو با سیاستشون همراه کنند. درجه بندی شهروندان به افراد خودی و غیر خودی و دادن امتیاز به خودی ها نشانه سیاست زدگی کشور ما است.

    • Avatar کمیل گفت:

      سلام.دلایل همه این مواردی که ذکر کردید،عدم اجرای سیاستهای کلی ابلاغی توسط دولتهاست.چه الان چه قبلا،دولتی که اولویت اصلیش حضور زنان در ورزشگاه و صدای شجریان هست،و من و شما میرویم به او رای میدهیم،توقع معجزه داری؟!؟ هموطن؟!؟!؟!

      • Avatar دیداری گفت:

        سلام
        شما با جئابت خودزنی کردی
        بله دغدغه اصلی شما و امثال شما حضور یا عدم حضور بانوان در ورزشگاهها و صدای شجریان است!!
        ما نه تنها بی ارزشترین پول جهان را داریم که شما انکارش کردی (ماشاءا… رتبه یک جهانی !!!)
        بلکه پاسپورتمون هم جزو بی ارزشترین پاسپورتهای جهانه
        نمیشه که تمام دنیا بد باشند و فقط امثال شما خوب!!

    • Avatar ماری گفت:

      آفرین واقعا خوب گفتی

    • Avatar شهیار گفت:

      داداش داستان نوشتی؟

    • Avatar امیرحسین گفت:

      فشار هایی به کارگران و صاحب کسب و کار ها میارن, که خودکشی نکنن خیلیه. مسئولان بی مسئولیت ما میان میگن, (فلان شخص با وجود مشکلات بسیار زیاد و سنگ اندازی های مکرر, تونستند اشتغال زایی کنند. جوون هام باید ناامید نباشن.) ولی یه بار نمیگن چه کار اساسی و بنیادی کردن, که جوونا امیدوار بشن, و صاحبان کسب و کار, بسیار سریع تر و گسترده تر بدون نگرانی از گرانی و تورم و سوداگران و… کسب و کارشونو مدیریت کنن. حتی وام با بهره پایین و مبلغ قابل بحث هم نمیدن, اگه بدن بسیار طولانی و سخت و پر درد سر. شاهکار آخرمونم جریمه ویلموتس و سه برابر کردن بنزین بود. خدا رحم کنه, دوباره ارابه مرگ 100 میلیونی نشه!!!

  23. Avatar عرفان گفت:

    کشور ما بی ارزش ترین پول دنیا رو داره مردم باید خودشون دست به دست هم بدند و با کمک هم و با اختراع کالاهای جدید خودشون رو از دست این گرونی نجات دهند
    چون نه روحانی نه لاریجانی و … هیچ کدوم به فکر مردم نیستند فقد به فکر جیب خودشون هست که باید همیشه پر از پول باشد یا با فروختن نفت یا با دزدی از جیب مردم
    الان حقوق ی کارگر زحمتکش این دولت نهایت 2 تا 3 میلیون تومان در ماه است که روزانه 10 تا 12ساعت کار میکند اما اینها میروند و به میزشان لم میدهند و فقد حرف های مفت میزنند و ماهی 200 میلیون یا بیشتر حقوق میگیرند این خیلی بی انصافی هست که ی کارگر زحمتکش ماهی 2 تا 3 میلیون حقوق بگیره و اینها فقد با زدن حرف های مفت 200 میلیون یا بیشتر حقوق بگیرند و فقد وعده های پوچ و تو خالی بدهند اینها هستند که با دزدی از مردم یا فروختن نفت جیب خود را پر از پول میکنند و سر وقت ایران را ترک میکنند این مردم هستند که سختی و قحطی و گرسنگی رو در اینده خیلی نزدیک باید تحمل کنند پس مردم باید خودشان ی فکری به حال خودشان بکنند چون هیج کدوم از اینها به فکر مردم نیستند و فقد به فکر منافع خودشان هستند و این باعث میشود که پول ایران بی ارزش ترین پول دنیا بشود و همیشه و توی همچیز تنها کسایی که ضرر میکنند همین ما مردم هستیم.

  24. Avatar ناشناس گفت:

    سلام علیکم یک بزرگواری هست با اسم علی دائم میگه شما بنفش هستید و از این صحبت های مسخره و بچه گانه خواستم بگم این مردم همونایی هستن که انقلاب کردند شما هم اگر تابع رهبری هستی انقدر جعبه مداد رنگی هاتون رو باز نکنید و به گفته رهبری از دولتمردان حمایت کنید وگرنه منافق هستید…برجام هم اگر یه عده مثل شما میذاشتن ثمره خیر برای مردم و همچنین دولت داشت اما خب سیاسته دیگه علی ایها الحال اگر مطیع مقام معظم رهبری هستید روشنفکرانه صحبت کنید جای این صحبت هایی که ریشه عوام فریبانه دارن

    • Avatar یک ایرانی گفت:

      قبول کن تو جیبت از این طریق پره و اصلا از بازو خودت استفاده نکر دی عرق نریختی مثل یه کارگر تا بفهمی چی میگن دوستان شما چه میدونی وقتی بچت میگه بستنی میخوام سرتو میندازی زیر میگی مغازه الان بستست

    • Avatar امیرحسین گفت:

      خیلی وقته روشنفکری نداریم. از دولتمردایی حمایت کنیم, که جلوی خاور های چند هزار میلیاردی, بار و میراث تمامی ایران و ایرانی رو نتونستن بگیرن؟ حداقل دکل رو پیدا می کردن, یه چیزی. هر از گاهیم خبر اختلاس های سنگین به گوشمون میرسه

    • Avatar Googooli گفت:

      قسمت خنده دار: وقتی دوتا نمیفهمن که همکارن و بهم گیر میدن :)) خدایگان عقل و هوش :))

    • Avatar Ali گفت:

      کجاست اون اب برق مجانی که قولشو دادن توام اگه ازخودشونی که خوب جیبت پره اگه نه ازمردمیوخودتم بدبختی که خاک توسرت که سنگ ایناروبه سینه میزنی

  25. Avatar mahdi گفت:

    متاسفانه پول این مملکت حاصل یک اشتباه صدساله اس از وقتی که نفت رو تو ایران کشف کردند همین بلاها تو سر این ملت اوردند اون زمانی که پولمون با ارزش بود ملت داشتند از گرسنگی میمردند این زمان هم بی ارزش ترین پول دنیا رو داریم متاسفانه مسئولین فاسدی که مردم انتخاب کردند این بلا رو سر مردم اوردند اقا والله به پیر به پیغمبر قیمت دلار الان شده 23 هزار تومان مشکل داخلی داخل دارند قیمت رو بالا و پایین میکنند وظیفه دستگیری اخلالگران ارزی وزارت اطلاعات هست وزارت اطلاعات چطور میتونه ریگی تو اسمون بگیره نمی تونه چهارتا ادم لاشخور اخلالگر رو بگیره

    • Avatar sv گفت:

      اون موقع ملت از گرسنگی میمردن ؟!!!! کجای کاریزمان شاه ملت تو رفاه و اسایش بودن برو از پدر و مادرت بپرس وضعیت کار و حقوق رو بپرس هر کی که یه شغلی داشت میتونست راحت یه سفر اروپا بره بدون هیچ ویزایی. الان پاس ما بی ارزشترین پاس دنیاست هر ده کوره ای بخوایم بریم باید ویزا بگیریم بماند ویزا بهمون نمیدن

      • Avatar ابرهیم گفت:

        حرف شما واقعا درسته ما اون موقع قوی ترین پول ها وقوی خرین پاس مرت های جهانو داشتیم و تغیربا به غیر از انگلستان آلمان وفرانسه در اروپا بدون ویزا به هر کشوری که می خواستیم می رفتیم وپولمون مثل دلار و یورو با ارزش بود ولی اون نوثگقع پیشرفت چندانی نشده ‌بود وبیشتر مردم تو روستاها وبه کاراهی کم درامد مشغول بودن و اون موقع داشت با احداث کارخونه ها تو شهر ها باعث رونق تحارت و ایحاد اشتغال می شد مثلا تو شهر خودم یزد چندین کارخونه پارچه بود که جنس پارچش درجه یک بود ولی چون صاحباش تو دوره ساه پول دار بودن مجبور شدن از ایران فرار کنن و زمین وکارخونه هاشونم به یغما رفت

        • Avatar Hossein گفت:

          وضعیت ما شده مثل اون حیوانی که توی چین بدنیا اومد و رو به آسمون کرد گفت کشور قهت بود مارو انداختی توی اینجا حالا ماهم حکایت اون حیونه بد بخت رو داریم

        • Avatar سید یاسر گفت:

          واقعا جای تاسف داره ایران بزرگ با این کشورها مقایسه میشه چرا با کشورهای عربی مقایسه نمیشه بحرین پولش تو دنیا حرف اولو میزنه بحرینی که جز استان ایران بود بعد ما به جایگاهی رسیدیم با این کشورها مقایسه میشیم

      • Avatar سعید گفت:

        شما حتی حاضر نیستید حقایق رو گوش کنید . برید یکم تاریخ بخونید . از گرسنگی ها و قحطی ها و مرگ های ناشی از جنگ جهانی دوم . درحالی که ما اصلا طرف هیچ کشوری نبودیم!

      • Avatar rez گفت:

        چی داری میگی اکثر روستا اب برق نداشت بعد جمعیت اون زمات ۳۵ میلیون بود و ایران ۸۰۰ میلیارد صادرات نفت داشت الان جمعیت دوباره شده صادت نصف که نه یک سوم شده
        حرف شما کاملا درسته اما برای تعدادی معدودی از افراد اون پایتخت نشینان

        • Avatar نيما گفت:

          بله اون زمان به نسبت خودش امکانات پایین بود اما شما ببینین همون زمان تو کشور هایی مثل امارات چی داشتن. حرف شما مثل این بوده که بگین قبل اینکه برق بیاد چرا ما برق نداشتیم!!!1

      • Avatar MOMO گفت:

        من نمیدونم پدر و مادر شماها چکاره بودن فقط اینو میدونم که توی تاریخ هفتاد هشتاد سال اخیر ایران که ما از پدر بزرگ مادر یزرگامون میشنویم هم زمان شاه این بدبختی و بی پولی ها بوده و هم الان. سفر به اروپا آخه؟ میشناسم کسی اون زمان ها پسر کدخدای شهرشون بوده اما سفر داخل کشور چه عرض کنم همش گشنگی میکشیدن. قطعا اونی که اون زمان هم یه دل سیر میخورده جیره خور بود. با الان فرقی نداره. فقط ما همیشه عاشق گذشته و نوستالژی هستیم. وگرنه ایران تو اون همه سال پادشاه لایق ندیده و تو این چهل سال هم مسئول لایق.

        • Avatar علی گفت:

          داداش شما باید ایران رو با کشورهای منطقه مقایسه کنی چه الان چه در گذشته اون زمانی که میگی مردم نون برا خوردن نداشتن دقیقا درسته پدران ما هم میگن و حتی منه دهه شصتی تو اواخر اون زمان بودم و یه غذای درست حسابی نمیخوردیم مثلا مردم سالی یکبار برنج میخوردن ولی ولی ولی اوضاع کشورهای همسایه مثلا ترکیه کویت امارات عربستان و غیره خیلی پایین تر از ایران بود یه جورایی ایران در مقابل اونها حکم ابرقدرت منطقه هم از نظر اقتصاد و نظامی و غیره بود و الان دقیقا برعکسه و روز به روز هم داریم بیشتر سقوط میکنیم

      • Avatar ام گفت:

        شما فکر کنم جای مامان بابات خوش بوده
        وگرنه مامان بابای من که تو گرما با فروش چهار تا دونه خرما بزرو زندگیشونو میگذروندن
        سفر به اروپا ؟!!!!
        دلت خوشه ها

    • Avatar فرهاد گفت:

      ربطی به نفت نداره ! مربوط به هوش و درایت مسئولان هست که چطور از این فرصت استفاده کنن !

    • Avatar ناشناس گفت:

      ببخشید .امارات،عربستان،قطر،کویت، بحرین هم نفت دارن پس چرا ارزش پولشون در جهان حرف اول رو میزنند؟

    • Avatar کمیل گفت:

      بله درسته.آقای روحانی خودش گفت که اگر بخواهم دستور میدهم به بانک مرکزی دلار بیاورد پایین.از ماست که بر ماست

  26. Avatar ناشناس گفت:

    اخ که چقدر بدبختیم ما مثلا نفت و گاز و معادن داریم و توی این فلاکت افتادیم اگه نداشتیم الان کجا بودیم…

    • Avatar ایرانیزه گفت:

      لطفا نظر بنده را پایین تر بخوانید عامل مهم اصلی بی ارزشی پول ما مفت خور شدن اغلب جمعیت کشور است همین نفت و میعانات نفتی و معادن ما را دچار این وضع کردند هر ادم ساده لوحی وقتی میبیند با فروش خاک و سنگ میتواند ثروتی بدست اورد دیگر دنبال چیزی نمیرود منظورم از چیز یعنی تولید درست و علمی و مفید و بصرفه و قابل رقابت از نظر قیمت و کیفیت هست.
      اگه الان نفت و گاز و معادن نداشتیم الان یک کشور شبیه ژاپن و کره جنوبی بودیم چون انها هم اینهایی که ما داریم و ندارن و مجبورن از ما بخرن.
      یه نکته جالب بهت بگم درس عبرت بشه برات دقت کنی میفهمی اغلب جمعیت کشور به کسی رای میدن که به مردم وعده ارزونی و دادن یارانه بده این یعنی فرهنگ مفت خوری ماها بالاست و نتیجه این رفتار بصورت بی ارزش شدن پول کشور اشکار میشه و وضع الان دیگه همه عالم و ادم فهمیدن که فقط تولید با قیمت و کیفیت مناسب و قابل رقابت میتونه مردم یک کشور رو ثروتمند کنه راه دیگه ای وجود نداره باید این و یه روزی درک کنی اون روز اگه فهمیدی و اگه بیشتر جمعیت ایران هم فهمیدن یهویی تغییرات بزرگ شروع میشه والا وضعیت روزبروز بدتر میشه چون دزدی ها و رانت ها و بخور یخور ها بیشتر و بیشتر میشن تا کل کشور وارد فاز قحطی سراسری بشن قحطی خشکسالی نه منظورم قحطی بی ارزشی پول داخلی ایران هست که شبیه قحطی های زمانهای قدیم خواهد بود باید عادت کنیم روزی دوازده ساعت کار کنیم اونم کار درست و دقیق میتونی؟ حوصلش و داری؟ اگه نه وضع همینه

      • Avatar علی گفت:

        سلام.
        نظرتون درست هست.
        ممنون.

      • Avatar علی گفت:

        علت این وضعیت یکی مثل خودت که حکومت نسبت به عملکردش بی مسولیت میکنه
        شاید تو کار نکنی ولی کارگر تو شرکت های خصوصی یک سری بزن اکثرشون بعد ده سال کار به علت کار سنگین دیسک کمر گرفتن خیلی بی شرفی که هموطنتو تنبل خطاب میکنی شاید پول تو مفت میاد سر سفرت وگرنه از کاسب تا کارگر به جز قشر کارمند و دولتی همه سگ دو میزنن برای یک لقمه نون

        • Avatar آراگورن گفت:

          خود من دوازده ساعت بی وقفه کار میکنم ولی حتی به اون زندگی که مد نظرم باشه نزدیکم نشدم چه برسه که بهش برسم

          • Avatar ایران ما کجاس؟؟ گفت:

            با اینکه ایرانیم و اینجا بدنیا اومدم اگه بهم بگن یه آرزو کن براورده میشه میگفتم (ای کاش زمان بر میگشت به قبل از تولدم و بهم اجازه داده میشد خودم کشورمو انتخاب کنم. بخدا که هیچوقت ایرانو انتخاب نمیکردم.)
            مررررردم من نمیخوام توی این کشور باشم. توی دنیا تو همه چیز عقبیم به جز این مورد که اولیم دلیلشم اینه باعث میشه بدبخت باشیم و زندگی سختی داشته باشیم.
            خداااااااا چرا منو تو این کشور بدنیا آوردی؟؟؟؟؟؟

      • Avatar امیر علی گفت:

        شعور نظر دادن رو نداری نظر نده علت بی ارزشی پول و بی ارزشی ایران فقط تحریم آمریکا و بی تدبیری مسئولان رده بالاس ومرد هیچ نقشی در این مورد ندارن

      • Avatar invisible گفت:

        مفت خور شما و همکاراتونین که پول میگیرید تا تمام فضای مجازی رو با این نظرات تهوع اورتون پر کنین! به اسم ایرانیزه به ایرانیا توهین میکنن تعلق خاطرشون به غیر ایرانیه از اسم ایران بعنوان سپر استفاده میکنن!

      • Avatar کاوه گفت:

        با نظر شما کاملا موافق من کانادا هستم اینجا فقط کار و زندگی ساده مردم دارند و صرفه جوی محض در خرج دولت و کار و تولیدات

      • Avatar احمد گفت:

        کاملا مخالف هستم

      • Avatar انسان گفت:

        شما مردم تیرانو از وجود تنبل خودت میسنجی.
        مگه چیزی مونده که مردم بتونن تولید کنن همه کارخونه هامون روهمین شما جیره خورا بستید ومردم رو به ذلت کشوندید حالا وقاهت رو به جایی رسوندید که توهین هم میکنید
        خدا بالای سره جواب همتون رو خواهد داد

    • Avatar بی‌نام گفت:

      ونزوئلا رو چی میگی؟ اونکه اولین کشور جهان از نظر داشتن منابع نفتیه
      اتفاقا اگه نفت و گاز نداشتیم کشورهای دیگه کمتر به فکر استعمارمون بودن!!! و قطعا الان اوضاع بهتری داشتیم

    • Avatar سعید گفت:

      اگه نداشتیم قطعا وضعمون خیلی بهتر بود . همه دولت های ایران هم عقیده بودن که باید از راه نفت پول در بیاریم . بین شاه و روسای جمهور بعد از انقلاب هم هیچ فرقی در این رابطه نیست

    • Avatar وصال گفت:

      همه ی اینا به لطف والطاف دولت بی تدبیر ونا امید جناب روحانیست،،،فردی که دلار امریکا رو به واحد پول کشورش ترجیح دهد و بوجه کشوش را مبنای دلار قرار دهد وقیمت دلار از هزار به بیست وچندی تومان برساند الان وضعیتمان این میشود

      • Avatar 5th گفت:

        نخیر تقصیر مردمم هست! معنی واقعی ما از بس مهربون و صلح طلبیم با هیشکی عقد اخوت نبستیم! حتی خودیارو وقتی اوضاع خراب شه به ظاهر طعمه میکنیم

  27. Avatar حمید گفت:

    کامنت ها رو که می خونم ، می بینم
    مسوولین و نظام و حکومت عوض شن ، مشکل بعدی خود ما مردمیم ، این همه خشم و غضب جز از فقر فکری و فرهنگی نمیاد
    نمی خوام کلمات قشنگ واستون بچینم و دوباره شنیده ها و دیده هاتون رو نشون بدم ، ولی دیگه اونام از جعبه لپ لپ در نیومدن و از همین ما به اون مقام رسیدن ، وقتی خودمون سر یک موضوع به همدیگه رحم نمی کنیم و فقط بلدیم با طعنه و به سخره گرفتن جواب بدیم ، انتظار آینده طلایی داریم ؟

    • Avatar Debugger گفت:

      ااا پسر چقدر تاثیر گذار بود این کامنت! پس مشکل مردمن نه حکومت?

      • Avatar رضا گفت:

        جناب دیباگر ، قشنگ معلومه طرف حسابش خودتی که باز اومدی با طعنه جواب دادی :)))) لامصب هر جا هم میرم همینطوری کامنت می ذاری
        و ابراهیم جان حرف شمام درسته ، ولی حمید جان مشکل رو از ریشه گفت و راه حل بلند مدت ارائه داد، وگرنه حرف شما کاملا متینه

      • Avatar علی گفت:

        مردم اگر عاقل بودن ، به وعده های آبکی برجام ، به کسی رای نمیدادن.
        بله ، یکی از مقصران اصلی ، خود مردم هستند.

    • Avatar ابرهیم گفت:

      بله حرف شما درست ولی این به خاطر حکومت که بلد نیست مملکت اداره کنه وهروز اجناس گرون میشه توی این وضعیت کسی وقت نمی کنه حز پول درا وردن کار دیگه ای بکنه مثلا کتاب خوند که باعث بشه فرهنگ مردم وخواسته هاشون بالاتر بره

  28. Avatar امیر گفت:

    به هیچی امید نیست

  29. Avatar Nikou گفت:

    بشین تا صبح دولتت بدمد. اینها رو که ما همه میدونیم. منتها با وجود فساد اقتصادی این دانسته ها به درد لای جرز میخوره. تو برو یک راه پیدا کن اول دزدها نباشن. بعد همه میدونن چه کار کنن.

  30. Avatar یه نفر بدبخت گفت:

    درسته پول ایران بی ارزشه ولی تا اونجایی که من میدونم پول خیلی از کشور های آفریقایی از ما بی ارزش تره حداقل میخواستی دروغ بگی یه چیز باور پذیر میگفتی اونایی بگو که چقدر خر بودن و باور کردن پول ما از گینه و سیرالئون هم کم ارزش تره در ضمن ونزوئلا کم ارزش ترین پول جهان داره…
    پس شما ازین به بعد به این نکات دقت کن داری مقاله میزاری

    • Avatar شروین گفت:

      دوست عزیز قبل از اظهار نظر بهتره حداقل از‌چندتا سایت دیگه هم مطالعه کنی.بعد بیای اطلاعات این منبع رو ببری زیر سوال

      • Avatar نادر گفت:

        جماعت ساندیسی اطلاعات شون از من و تو بیشتره. کارشون اینه که بگن ما بهترینیم و مرگ بر امری کا

        • Avatar علی گفت:

          شما احتمالا از اونهایی نبودید که به رنگ بنفش رای دادید؟
          گند زدید به زندگی مردم.
          حالا طلبکار هم هستید؟
          قرار بود قبلهء آمال و آرزوهاتون (آمریکا) ، وضعیت مملکت رو درست کنه؟
          آمریکا حتی به توافق بین المللی هم پایبند نیست.
          تا ساده لوح هایی مثل شما در ایران داریم ، احتیاج به دشمن خارجی نداریم.
          در ضمن ، چیزی رو که خودت میخوری رو به دیگران نسبت نده.

    • Avatar رضا گفت:

      داداش گلم
      درست میگن
      پول ایران کم ارزش ترین پول جهانه
      حتی سوریه هم با وجود جنگ زدگی و درگیر داعش بودن، پولش از ما با ارزش تره.اقتصاد ایران نابود شد چون تک محصولی بود.هیچ چیزی جز نفت برای فروش نداشت خب همین شد نتیجه ش. دلار ۲۲۰۰۰ تومنی.در ضمن رتبه اول یا دوم بودن پول ایران در بین ارز های کم ارزش جهان فرق زیادی نمیکنه مهم اینه که با تاریخ ۳۰۰۰ ساله چطور از آمریکایی که ۸۰۰ ساله بوجود اومده چندین برابر عقب تر هستیم.و باز هم آقای ظریف ادعا می‌کنه که آمریکا توسط سرخ پوست ها پایه گذاری شد ما توسط پارسیان. حالا همون سرخ پوست ها اقتصاد ایران رو نابود کردن.پیشرفت کردن به نسل و نژاد نیست، به فکر و لیاقت انسانِ که متاسفانه ایران ما خطه ی دزدپرور هست.هر کسی می‌ره مجلس اگر فرزند پیامبر هم باشه دست آخر ازش یه دزد میسازن تحویل مملکت میدن.

    • Avatar مهدی گفت:

      زیقی یکم سرچ کن بعد کامنت بده بی سواد

    • Avatar ساغر گفت:

      سایتای معتبر خارجی گذاشتن این لیستو
      اون “خیلی از کشورای آفریقایی” رو نام ببر ما هم بشناسیم

    • Avatar سیا گفت:

      باشه تو راست میگی اصلا برعکس با ارزشترینه ما هم قبول میکنیم

    • Avatar افق روشن گفت:

      پس خیلی خوش به حالمونه!!

    • Avatar شهروند ایرانی گفت:

      شاید مطالبشون کمی پس و پیش باشه ولی شما همیشه با بالاتر مقایسه کن نه با پایین تر

  31. Avatar H.hosseini گفت:

    رهام عزیز؛پسر من 11 سال داره و دی 98 در کلاس هدیه با معلمشون در مورد اینکه خداوند عادل نیست بحث کردن.ابهام داره چرا خداوند یک بچه رو در ناز و نعمت ویکی رو در فقر و فحشا و اعتیاد قرار میده.بعد مجازات گذاشته : قتل =گناه کبیره.احتمال اینکه اون بچه در فقر و اعتیاد مرتکب قتل بشه چقدره و احتمال اینکه بچه در ناز و نعمت مرتکب قتل بشه چقدره…11 سالشه و دبستانیه.بچه دبستانیامون رو خیلی دست کم میگیریم.اینا مثل ما نیستن.تجزیه و تحلیل میکنن مسائل رو.

    • Avatar علی گفت:

      هر کس ، با توجه به شرایطی که داره ، مورد بازخواست قرار میگیره.
      شرایط افراد در شدت جرمشون تاثیر داره.
      مثلا اگر کسی بشدت گرسنه و محتاج بوده باشه و چاره ای نداشته باشه و دزدی کنه ، دستش رو قطع نمیکنند.

      • Avatar سعید گفت:

        علی آقا یه چیزی میگی ها تو انتظار داری بچه ای که از یک پدر مادر معتاد و فلاکت زده به دنیا اومده دزد نشه اگه چنین انتظاری داری باید بگم یا خل هستی یا خودت رو زدی به خلی بچه ای که از این پدر مادر بدنیا میاد 99 درصد یا دزد میشه یا قاچاقچی و غیره 1 درصد ممکنه معجزه بشه و آدم درستی از آب دربیاد شما برو از هر خلافکاری دوران بچگیشون رو بپرس اکثرا از یه پدر و مادر فقیر و بدبخت و معتاد یا خلافکار بوده اند متاسفانه این جور بچه ها اصلا اینده روشنی ندارند برعکس بچه اونی که پدر و مادرش پول داشته و در آسایش زندگی کرده 99 درصد در آینده هم زندگی ایده و آلی خواهند داشت یک درصد هم ممکنه بچه به راه های بد کشونده بشه و قانون نگاه نمیکنه ببینه شجره نامه خلافکار چی بوده چی شده که به اینجا رسیده قانون باید اجرا بشه همین با این اوضاع اقتصادی منم که چند ماه غذای درست و حسابی برا خوردن نداشته باشم به خلاف فکر خواهم کرد خدا به دادمون برسه ولی اگه همین جوری پیش بره آینده خیلی بدی خواهیم داشت

  32. Avatar بابک گفت:

    درود
    افرادی که علیرغم سقوط اقتصاد ایران به منجلاب معتقدند ایران در مسیر پیشرفت قرار داره و می فرمایند رتبه علمی داریم و صنعتی هستیم و از این غزلیات و قصیده ها در مدح و ثنای مسئولین بی کفایت می بافند به حضورتون عارضم که جسارتاٌ نش….یده شب درازه !
    بزرگواران و عالیمقامان و صاحبان نظر : هشت سال دیگه هم میگذره و باز هم شما را خواهیم دید همچون گذشته پر مدعا خواهید بود و شعر خواهید گفت .
    و همچنان خواهیم گفت صد رحمت به پارسال و در سراشیبی آمار ساختگی رو به بالا خواهیم دید !

    • Avatar ابوجهیزیه گفت:

      با این تفاوت که هشت سال دیگه اینترنتم ندارین باید با شبکه ملی! حال کنین! مگه اینکه از اون منجلاب فرار کنین یا شانس بیاریم و …

    • Avatar احمد گفت:

      پخخخ
      گفتم پخخخ که ادمین انتشارکنه

    • Avatar علی گفت:

      مسئولینی که ازشون مینالید ، همونایی بودند که وعدهء ارتباط با آمریکا سر دادند و دهانتون آب افتاد و بهشون رای دادید.
      یقهء خودتون رو بچسبید که گول هوسرانی هایتان را خوردید.
      حالا بازم مثل شب امضاء شدن برجام ، بریزید بیرون و شادی کنید و حاصل کارهای نسنجیده و بچه گانه تان را درو کنید.
      علی برکت الله.

  33. Avatar علی گفت:

    ماشاالله انگاری خیلی به آدم و حوا نزدیک شدیم ، آنقدر سریع که فکر کنم سال دیگه می رسیم به درختی که حوا ازش سیب رو کند.

  34. Avatar سلیمانی گفت:

    خب پول ایران شاید بی ارزش ترین باشه ،که دلایل مربوط به خودش را داره ، اما کشور ما در سال های اخیر قدم بزرگی به سوی صنعتی شدن برداشته و اقتصاد ما وابستگی اش به نفت بسیار کمتر از کشور های حاشیه خلیج فارس است ، که همه موارد گفته شده توسط من را می توانید به صورت رسمی و در آمار و ارقام ارائه شده از سایت های معتبر ببینید ، در ضمن ما رتبه 15تولید علم در دنیا را داریم ، و تعداد 35دانشگاه از دانشگاه های کشورمون جزو برترین دانشگاه های دنیا اند . بله بی مسئولیتی باعث یک رکود بی سابقه در تاریخ ارزش پولی ملی شد و این رکود به نحو بسیار شدید از دوسال پیش شروع شد و الان از شتابش کم شده، امیدوارم با سیاست گذاری درست دوباره ارزش پول ملی بیشتر شود ، حذف چند صفر از پول ملی بر اساس تجربه های دیگر کشور ها میتواند مثل یک هندوانه در بسته باشد ، ممکن است مثل ترکیه خوب از آب در بیا یا ممکن است که بد بشود .

    • Avatar ابوجهیزیه گفت:

      تو اسمت زیزی گولو نیست احتمالا؟ اره چهل ساله با سیاست درست!!! کشور ما رو به اینجا رسوندین هنوزم روتون کم نمیشه!

      • Avatar ، ali گفت:

        اووووونچناااااان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که به……. استغفرالله

        • Avatar علی گفت:

          سلام.
          دقیقا.
          علی برکت الله.
          این جماعتی که مینالند ، همونهایی هستند که وقتی رنگ بنفش رای آورد ، ریختند تو خیابونها و رقصیدند.
          همهء این گندهایی که بوجود آمده ، مسببش همینها هستن.
          اما بجای اینکه اشتباهشون رو قبول کنند ، دارند فرار رو به جلو میکنن.
          چقدر ساده لوح و بدبخت بودند که گول دوستی با آمریکا رو خوردند.
          تاریخ داره تکرار میشه.
          ساده لوحانی که فکر میکنند ، آمریکا بهشون خیر میرسونه.

          • Avatar علی گفت:

            داداش من به سید رای دادم ولی فکر میکنی اگه روحانی رای نمیاورد اوضا بهتر بود؟؟ واقعا باید خوش خیال باشی که اینجوری فکر کنی هر کسی رئیس جمهور این مملکت بشه اوضاع همین خواهد بود متاسفانه ما داریم هر روز بیشتر در باتلاق فرو میریم همین

    • Avatar احمد گفت:

      ماشالله به اینهمه معلومات
      خوشحالیم که امثال شماروداریم تامتوجه بدبختیمون نشیم

    • Avatar احمدی گفت:

      جناب سلیمانی ، شما یا سرتو کردی زیر برف یا از یه کره دیگه اومدی
      لطفا بی مدرک افاضه وجود نکن کدوم دانشگاه ما جزو 500 دانشگاه معتبر دنیاست ، یکیشو بگو ،منبعتم بگو ، 34 تای بقیه پیشکش
      دروغ که کنتور نمیندازه

    • Avatar حسین گفت:

      به خدا پول ساقیت حلاله

    • Avatar طاها گفت:

      … نزن کاربر گرامی سال اخیر با کنونی فرق بسیاری داره الان … ارزشش از پول ما بیشتره 🙂

    • Avatar سجاد گفت:

      چه مزخرفاتی،کشور صنعتی که بی ارزش ترین پول دنیا رو داره،ولی تو پررویی و مزخرف گویی رتبه اول دنیاست

      • Avatar کورش گفت:

        خوبه که حداقل از آخر اولیم
        به زودی محو میشیم الان روزگار خوبمونه جیبشون هنوز جا داره
        هدف نابودی ایرانه

    • Avatar رضا گفت:

      میشه شما بفرمایید کدوم دانشگاه ایران رتبه برتر تو جهان اورده؟
      صنعتی شریف با اون همه عظمت رتبه ۵۰۰ و خورده ای تو دنیا آورده که خیلی ام کار شاخی نیست.و اصلا هم مطرح نیست که اگر بود دانشجو هاش تو کشور خودشون بیکار نمی بودن.
      تو ایران باید چند چیز داشته باشی
      اولیش بند پ هست
      دومیش پول که بتونی رشوه بدی و جیب مسئولین دزد صفت رو پر کنی.
      سومیش هم پاچه خاری هست.
      اینارو داشته باشی مملکت زیر دستته.انگار نه انگار که مسئولین (دزدان) اومدن به امور مملکت رسیدگی کنن. اومدن فقط کیسه هارو از پول پر کنن. اون روباه بنفش هم که موقع گرونی اصلا پیداش نمیشه، خودشو میزنه به موش مردگی.

      • Avatar هادی گفت:

        تا جایی که من می دونم دانشگاه تهران از شریف بالاتره
        چون شریف فقط مهندسی داره
        ولی دانشگاه تهران از عروسک گردانی بگیر تا هر رشته ای فکر کنی داره

    • Avatar هادی گفت:

      تا 10 سال دیگه پیش بریم حرفش هست ولی خودش نیست. پس کو بکش ماشه رو حذف ش کن راحت مون کن. تا این زخم بیشتر از این عفونی نشده

    • Avatar Debugger گفت:

      امار بیشترین سرقت مقاله های علمی! امار بزرگترین مصرف کننده مخدر جهان! امار کثیف ترین دروغگوهای چندش اور سایبری! بازم بگم؟

    • Avatar هادی گفت:

      وقتی این بچه هایی که تو 35 تا دانشگاه برتر تحصیل کردن
      پولی ندارن یا بانک بهشون پول نمی ده یا سرمایه گزاری روون نمی شه خودشون کار کنن
      یا موقع استخدام سابقه ی کار می خوان که فارغ التحصیل از کجاش سابقه بیاره
      یا کار با نرم افزار های چند هزار. دلاری رو می خوان بلد باشی و ازت انتظار دزدی نرم افزار و آموزشش از جیب خودت رو دارن
      تا وقتی شرکت های ما دست کسایی که خودشون کار بلد نیستن و نمی تونن مهندس صفر رو به جایگاهش برسونن و دنبال سابقه دارن همینه
      وقتی مثل بیمارستان ها تازه فارغ النپتحصیل پزشکی و پرستاری 2 سال می ره سر کار کارآموزی و حقوق می گیره مهندس های ما هم رفتن 2 سال کار آموزی یا حقوق اون موقع شاید فرجی شد

  35. Avatar ایرانیزه گفت:

    اقایان خانمها عزیزان ایرانی همه نظرات و خوندم افرین بعضیها واقعا مشخص است اهل تفکر هستند درود به انها بعضی تعصبی هستند کهگ مراهان همین ها هستند و بعضی عصبانی که اینها هم گمراه شده اند باید برتری با تفکر و گفتن دلایل منطقی و عقلی باشد هر شعاری که پایه عقل و منطق درست نداشته باشد حرف پوچ و مسخره بی ارزشی هست.
    و اما ذکر دلایل کم ارزشی واحد پول ما باید دقت کنیم بسیاری کشورها همین مسیری که مالان داریم میریم را طی کرده اند از ترکیه تا المان بعد جنگ جهانی و حتی انگلستان ولی این دلیل درستی نیست بیایید بررسی کنیم چرا؟
    اقتصاد تعریف دارد در ویکی پدیا بخوانید بزیان معمولی ادم باید حرف بزند همه بفهمند والا علمی حرف زدن ارزشی برای مردم ندارد ببینید درامد و مخارج یک کشور باید در بدترین حالت مساوی باشد اگر خرج کشور بیشتر درامدش باشد به همان اندازه یا زیر بار قرض باید برود و ورشکسته شود و یا پول کاغذی را چاپ کند و بین مردم پخش کند باور کنید کل اقتصاد ملی را الان گفتم دیدید چقدر ساده است و اقتصاد دان ها بیهوده مردم را گمراه میکنند؟
    درامد مملکت ما از کجاست؟ معلوم است دیگر فروش هر چیزی که خدا بما هدیه داده مثل انواع مواد طبیعی از معادن مختلف مثل انواع فلزاتی که در خاک است و در موارد پیشرفته فلزات خام و ذوب شده و مواد نفتی و در موارد پیشرفته مواد پالایش شده در پتروشیمی ها و پالایشگاهها که همه اینها را با نام هدیه های مفت خداوند نام میبرم ما اینها را میفروشیم و موبایل و تلوزیون ماشین لوازم خانه و لوازم تفریحی با این پول از خارج کشور تهیه میکنیم و با سود بالا توسط بازرگانان زدو بندی و اغلب فاسد وارد کشورمان کرده و با چند برابر سود بالاتر از تولید کننده خارجی به مردم خودمان میفروشیم خوب؟ وقتی اغلب کالاهای ما از کیف کفش گرفته تا لوازم مصرفی مثل مسواک و نخو سوزن کفش و جوراب برند و مارک خارجی دارد یعنی تولید خارج کشور است و ما با پول فروش هدیه های مفت خداوند انها را خریده ایم تا وقتی بتوانیم ان هدیه های خدا را بفروشیم پول برای خرید لوازم مورد نیازمان داریم حالا لوازم ما هر چی میتواند باشد از یک ساعت هوشمند تا جارو برقی از قهوه ساز تا پژو و ال 90 هر کالای خارجی ولی ای ایرانیان وقتی پول کم بشود پول خارجی که با ان پول فقط میتوانیم جنس خارجی بخریم وای بر احوال ما و کشورهاییی که چنین بلایی بر سرشان بیاید انوقت دیگر این کشورهای بدبخت فلک زده فلج میشوند چون فقط پول خودشان را دارند و نمیتوانند با هیچ کشوری معامله کنند و کالاها و اجناس مورد نیاز زندگی هر روز کم و کمتر میشود و طبیعی هست با کمتر شدن اجناس قیمت انها بالا و بالاتر میرود تا در اخر کار اصطلاحا مثلا میگویند قحطی شده و قیمت ها دیگر در قحطی حساب کتاب ندارد و توافقی خواهد بود مثل قیمت اجناس تاریخی و عتیقه دلبخواهی میشود خدا نکند چنین بلای سر کشوری بیاید البته ونزولا تقریبا در میان راه چنین مصیبتی است و ما هم در اول راه چنین مصیبتی ولی کره شمالی در ته این مسیر دشوار است و میتوانید در باره این کشورها تحقیق کنید و متوجه کیفیت زندگی این کشورها بشوید بگذریم.
    مشکل ما خیلی ساده است ما باید با تولد همه کالاهایی که قدرت تولید انها را داریم این مشکل را حل کنیم ولی این فقط یک شعار زیباست برای اینکار نیازمند فن اوری و علم مورد نیاز ساخت ان کالا داریم که انرا بما نمیدهند اغلب موارد و خودمان باید انرا اختراع کنیم و این خیلی زمان میبرد و سرمایه بالایی میخواهد که نه زمان انرا داریم نه سرمایه و دست دولت ما روز بروز خالی تر میشود چون باید حقوق مفت پنج ملیون کارمند مفت خور خودش را بدهد پس پول بدرد بخوری برای دولت نمیماند که کمکی بکند چکنیم؟ بله حدس نزدید ولی من میگویم پس انداز های من و شما و انهایی که ثروتمند هستند طلا سکه قایم کرده اند دلار ها را در زیر تشک و کمد لباسهایشان قایم کرده اند باید دربیاید و این سکه و طلاهای زینتی خانمهای ایرانی و دلار و یوروهای قایم شده میتوانند کشور ما را نجات دهد چگونه؟ انها باید در اختیار افراد جوان مهندس مبتکر و مخترع ایرانی قرار بگیرد تا انها بتوانند با این سرمایه ها کارشان را جلو ببرند و بعد چند سال ببینید چگونه ارزش پول ما بالا میرود و معجزه بزرگی اتفاق میافتد ولی این فقط ارزو است چون ماها من و شما فقط بفکر این هستیم چکنم دو تا سکه طلای بهار ازادی خودم را سه تا کنم و میرویم دنبال ثبت نام پراید چون پول مفت است نصفش سود خالص است میرویم زمین و اپارتمان میخریم چون حساب میکنیم تا اخر سال ده ملیون قیمتش زیاد میشود نمیگویم حساب کتاب شما غلط است خیر صحیح است ولی عاقبت این زرنگ بازی های ما نکبت فلاکت بی ارزشی پول کشورمان و فقیر شدن هر روزه ما و عاقبت قحطی در کشور است این تنها راه نجات خودما و کشور ما است بفهمید کشور یک قایق است غرق شود همه میشویم همانطور که مثلا عرق و المان زمان جنگ جهانی و ژاپن زمان جنگ جهانی غرق شدند ولی دوباره برخاستند و زنده شد ند و الان از ثروتمند ترین ملل جهان هستند چون فهمیدند را ثروتمند شدن و خوشبختی و رفاه و با ارزش شدن پولشان فقط تولید ابتکار اختراع است و مردم انها پولشان را صرف تحقیق و بررسی علمی و تولد علمی با کیفیت و با ارزش کردند و نتیجه انرا امروز میبینید بیایید ما هم از انها فقط تقلید کنیم تا معجزه را بینیم و هر کسی جلوی ما را گرفت اورا از سر راه این مسیر پیشرفت و خوشبختی برداریم باید شروع کنیم زحکت بکشیم و دیگر سهم پول نفت خودمان را با ماشین حساب اندازه نگیریم والا نکبت و فلاکت منتظر ماست پول نفت بود که ما را بدبخت و ذلیل کرده و خواهد کرد مگر راه ژاپن و المان و کره جنوبی را برویم راه تولید ابداع اختراع زحمت و تلاش و الا میشویم سوریه و عراق و یمن و فلسطین میشویم ونزولا و و بسیاری کشورهایی که امروز در قاره افریقا زندگی میکنند عاقبت ما یا انها یا اینهاست انتخاب کنید منتظر انتخاب تک تک شما هستم

    • Avatar ایرانی گفت:

      آفرین! درسته.
      البته علاوه بر نوآوری و تولید محصولات جدید که تا به حال نداشته ایم، دو راه دیگر هم هست: نوسازی و توسعه ی پالایشگاه ها و صنایع و پرهیز شدید از خام فروشی نفت و مواد معدنی و فرآوری این منابع و فروش آنها به قیمت بالاتر؛ و دیگری سرمایه گذاری در شرکت های خارجی و بیشتر کردن پولِ منابع خدادادی به جای خرید کالاهای مصرفی از خارج (البته این مورد با این وضع تحریم ها و فشارهای آمریکا فعلا غیرممکن است).

      • Avatar هادی گفت:

        دولت بورس رو خوب نشانه رفته و محرک رشد و توسعه است تازه شروع شده اما از 5 سال دیگر نتایج خود را نشان خواهد داد. راهی که سایر کشور های پیشرفته محکم از 20 یا 30 سال پیش شروع کردن.

        • Avatar هادی گفت:

          هم نام عزیز
          داداش شما نمی بینین دولت نقشه کشیده نقدینگی تو جیب مردم رو تو بورس بیاره بد شرکت های ورشکست اش رو تو بورس بیاره مشکل مالی رو حل کنه بد بورس رو تو زمام مناسب زمین بزنه تا نقدینگی رو بکشه پایین
          نمی بیننی یا خودتون رو زدین به ندیدن
          خنگین یا خودتون رو زدین به خنگی

    • Avatar Canon گفت:

      باز این وزارتی معلوم الشغل بیانیه رسمی داد! شما اگه فکر کردین کسی جز همکار بغل دستیت اینارو میخونه نارسیسیسم شدید داری!

    • Avatar Nikou گفت:

      بشین تا صبح دولتت بدمد. اینها رو که ما همه میدونیم. منتها با وجود فساد اقتصادی این دانسته ها به درد لای جرز میخوره. تو برو یک راه پیدا کن اول دزدها نباشن. بعد همه میدونن چه کار کنن.

    • Avatar amin گفت:

      ببین امپراطور هیرو هیتو از جیبش برا مردمش خرج کرد نه براخودش دوم کدوم کشوری تو۱۰سال پولش یک بیستم میشه بعدش اینا به اسم اسلام گند زدن تواسلام جورج فلوید تو امریکا میکشن دنیا پامیشه اما عاصیه جون میده زیر اوار هیچ صدایی بلند نمیشه انصاف کجاست

  36. Avatar Sefroyek گفت:

    سلام و عرض ادب ،
    دوستی گفت که احمدی نژاد اصول گرا!
    هزاران میلیارد…
    خب توضیح کوتاهی میدم
    آقای احمدی نژاد اولا از سمت اصولگراها نبود در هیچکجا و هیچ مطلبی نمیبینید که ایشان گفته باشه من اصولگرا هستم ، بیشترین سنگ اندازی در دوران دکتر احمدی نژاد از طرف اصولگرایان بود …
    در سال 90 قبلا از بحران ارزی مجلس اصولگرا و اصلاحطلب به کمک هم وزارت نفت و بانک مرکزی را از دست دولت دهم بیرون آوردن جهت به زمین زدن منتخب ملت و دشمنی با ایشان !
    ایشان البته با تدبیر ساخت و ساز بار سختی رو از دوش مردم کم کرد !! شما میبینید بیشترین ساخت و ساز مسکن نزدیک به 7 میلیون مسکن مهر ، شهری و روستایی تحویل مردم دادن
    خب در مورد هزاران میلیارد من نمیدانم با چه منطقی همچین رقمی بدست اوردن
    آقای احمدی نژاد در 8 سال ریاست جمهوری 577 میلیارد دلار از نفت عایدی کشور کردن و با احتساب بقیه میعانات گازی و اداره امور دولتی سر جمع 620 میلیارد دلار بدست آوردن
    اما سوال اینجاست آیا دولت ایشان همه این رقم رو استفاده کرد؟!
    جواب مشخصه : خیر
    بر اساس قانون از سال ۸۴ تا ۸۸، درآمد نفتی کشور به این شرح مصرف گردید:

    ۱۴.۵ درصد به وزارت نفت برای توسعه میادین نفتی + ۳٧.۶ درصد به حساب ذخیره ارزی + ٢ درصد اختصاص به مناطق محروم + ۴۶.۵ درصد برای مصارف بودجه ای

    این قانون پس از انحلال حساب ذخیره ارزی و براساس ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه به شرح زیر تغییر نمود:

    ۱۴.۵ درصد به وزارت نفت برای توسعه میادین نفتی + ۲۰ درصد به حساب توسعه ملی در سال ۱۳۸۹ و افزایش حداقل ۲ واحد درصد سالیانه به آن + ۲ درصد اختصاص به مناطق محروم + ۴۶.۵ درصد برای مصارف بودجه ای
    و مطابق این قانون در ۵ سال ۸۴ تا ۸۸ مبلغ ۱۳۳ میلیارد دلار به حساب ذخیره ارزی و از سال ۸۹ تا ۹۱ مبلغ ۵٧ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار به حساب صندوق توسعه ملی واریز گردید. از درآمدهای نفتی کشور در دو دولت نهم و دهم تنها مبلغ ٢۳۵ هزار میلیارد و ۴۳۴ میلیون تومان جهت مصارف بودجه ای اختصاص داده شده و از این درآمد افسانه ای! تنها این مقدار به مصارف بودجه اختصاص داده شده است در حالیکه از همین مقدار ۱۵۱ هزار میلیارد تومان (۶۴ درصد) جهت پروژه های عمرانی مصرف شده است….

    آقای احمدی نژاد 186 مورد دستاورد عمرانی در کشور داشته که فقط از همین تقریبا64 درصد از 250 میلیارد دلار عایدی بودجه دولت استفاده کردن
    مثال : در یک فقره از دستاورد های ایشان بنابر مرکز آمار رسمی کشور دولت های نهم و دهم 101 هزار کیلومتر آسفالت کشی شهری و روستایی (2.5 برابر کل دولت ها قبل از خودشون ) انجام شده!
    اگر از هزینه عمرانی هم کم کنیم ایشان ماهیانه نزدیک به 2 میلیارد دلار یارانه نقدی به مردم پرداخت میکردن !
    یا علی

    • Avatar H.hosseini گفت:

      دوست عزیز پر حرارت و ریاضیدان من که این مطالب رو کپی پیس کردی از نمیدونم کجا.چرا مسکن مهر با این عملکرد کریه رو شاهد اوردید.این اعداد گویای این است که ما یک کشور ثروت مند با درامد صادرات نفت سرشار هستیم؟؟؟ آره!!!!!
      میخوای حرص مردم رو با این اعداد و ارقام در بیاری!!!

      • Avatar 5th گفت:

        واقعا نشستی خوندی همشو؟ ببین تو کامنتا اگه دیدی کسی بیشتر از ۳~۵ خط نوشته حتما واسه یه سایبری با منطق درسته زحمت خوندنشو نکش اندانسترون لازم میشی :))

  37. Avatar یک ایرانی گفت:

    از کلیه مسئولین که در طول چهل سال زحمت کشیده اند تا کشور را به مقام اول از نظر بی ارزشی برسانند کمال تشکر رادارم

  38. Avatar اری گفت:

    واقعا باید برگردیم به چهل سال پیش ببینیم پول ایران اون موقع در چه جایگاهی بود واقعا متاسفم برای این مردمه خرافاتی

  39. Avatar امیر گفت:

    پول ما بی ارزشه ولی خیلی با بی ارزش ترین ها فاصله داره انقد.شعر نبافید

    • Avatar ابوجهیزیه گفت:

      این دیگه خیلی حالش بده فک کنم اسکیزوفرنی داره کلا تو یه دنیای دیگست :))

      • Avatar علی گفت:

        اتفاقا حرف درستی میزنه ابو حماقت وگرنه تو پول پای اینترنت نشستن هم نداشتی

        • Avatar Debugger گفت:

          سگش شرف داره به ابوسایبری مثل شما که مملکتو به این روز انداختین و با وقاحت میگین اگه ما نبودیم!!! مشکل شمایید و جاتون در زباله دان تاریخه

          • Avatar علی گفت:

            برجام و دوستی با آمریکا ، تمامی مشکلات را حل میکند.
            آمریکا به توافقات بین المللی ، پایبند است.
            ممنون که به رنگ بنفش رای دادید.
            علی برکت الله.

  40. Avatar فاضل خراسانی گفت:

    باسلام خدمت دوستان این مطلب کاملا دروغ و بی اساس لاقل اون قدر اطلاعات دارم که کشور هایی هستند که پولشون انقدر بی ارزشه که کیلویی وزن میکنن و جنس میخرن . …

  41. Avatar مهدی گفت:

    ارزومه این مردم بدترین فلاکتو ببین تا عقلشون سر جاش بیاد که چه کردن با دست خودشون

  42. Avatar یک ایرانی گفت:

    جالبه بلخره یه جا اول شدیم ،😍😑😑😑😑تو فلاکت

  43. Avatar علی گفت:

    کاش یک سوم حقوق یه کارگر مجتمع فولادی اصفهان را داشتم لعنت به بیکاری لعنت به نظام فاسد

  44. Avatar علی گفت:

    یسسسسسسسس از آخر اول شدیم خخخخخ

  45. Avatar جادوی سیاه گفت:

    ایرانی قهرمان، ایرانی پهلوان، ایرانی بدبخت شدیم رفته. ای کاش من یک فلامینگو بودم یا میمونی در جنگل های آمازون. فقط یه سوال پیش میاد که سیستم عریض و طویل سیاسی و اقتصادی کشور دقیقا تو اینهمه سال چه غلطی کرده؟

  46. Avatar نادر گفت:

    مشت محکمی به دهان یاوه گویان میزنیم 😁😁
    لطفا در مورد دزد ترین سیستم های جهان هم بگید. 1 ایران 2 ونزوئلا

  47. Avatar ایرانی گفت:

    چی کار کردید که نمیشه در مقاله ی “چرا فنلاند شادترین کشور جهان است؟” نظر گذاشت؟!
    خودتان سانسورچی هستید بعد دم از آزادی بیان میزنید؟! 🤨
    این نظر را منتشر نکنید. مشکل را برطرف کنید سانسورچی ها 😅

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      دوست عزیز مقاله‌ای که فرمودین هیچ مشکلی نداره و می‌تونین به راحتی نظر بدین
      عینک بدبینیتون رو یک لحظه بردارین، شاید مشکل از سمت خودتون باشه

    • Avatar 5th گفت:

      یه دکتری واسه بازپخش یه کلیپی در اون مورد رفت زندان! حواست باشه با ایران مقایسه نکنی که خخخ

    • Avatar ایرانی ام گفت:

      با سلام
      اول از همه از خانم مجدی تشکر میکنم که این مطالب رو جمع اوری کرده ودر این سایت برای اگاهی بیشتر مردم به اشتراک گذاشتن
      دوم اینکه نظر قبلیم ثبت نشده
      سوم اینکه: قابل توجه یه عده از دوستانی که در نظرات فرموده اند که باید خودمان(مردم ایران)دست به دست هم بدن تا اوضاعمون خوب بشه(با تولید .ابتکار.فن اوری.و…..)
      کشوری که از مخ، دانشمند،نبوغ خودش حمایت نکنه چجوری میتونه یه کشور موفق با پول بارزشی داشته باشه؟
      رفقای نازنین ،سر فصل همه نظراتتون باید عارض خدمتتون باشم که،،
      ما(حکومت ما)غرق در تبلیغ دین هستن نه به فکر اقتصاد کشورمون.
      همش میخوان مرده پرستی کنن و این راه رو با تخته گاز به پیش ببرن.
      از رهبر گرفته تا اخرین مسئول مجلس.
      ما دیگه متوجه شدیم امام علی ،حسن ،حسین ،و غیره
      چطور تولد یا وفات یه امام رو با یه برنامه رسمی در رسانه هامون به نمایش میزارن.
      ولی روز اقتصاد رو جشن نمیگیرن یا تو اون روز همه رو راهنمایی یا حمایت ویا … بسوی پیشرفت هدایت نمیکنن.
      کشور ایران شده (البته سران کشور نه مردم ایران)مبلغ قران.اقا درسته قران خوبه ،راهنماست،اعتقاد داریم احترام میزاریم.ولی چرا به همون قرانی که تبلیغ میکنین عمل نمیکنین (مسئولین بالاخص آخوند های ….)
      خمینی یه تخمی رو خوب کاشت تو ایران(امید من به شما دبستانی هاست)همان امید ها امروز با افکار قرن ها پیش دارن کشور رو اداره میکنن
      چرا از کشور های پیشرفته عبرت نمیگیرن؟
      مثالش خیلی عام هس
      یه شاگرد تنبل با یه شاگرد زرنگ چقد فرقشه
      اقاق شاگرد تنبل ،چرا از زرنگ ها الگو برداری نمیکنی؟
      میخوای تو همون راه خاکی اسب رو بمونی؟
      تلویزیون ایران ،پیشرفت کشورمون رو از چهل سال پیش رو تا الان مقایسه میکنن.فکر میکنید این پیشرفت ها کافی هس برای یه کشور ثروتمند؟کافیست برای ملت غیورمون؟کافیست برای ارزش پولمون؟اگه پیشرفت کردیم چرا ارزش پولمون پسرفت کرده؟
      یه دزد موتور سیکلت رو میگیرن انقدرمیزنن و هزارتا اتهام بیجا به گردنشون میزارن تا بتونن اعدامش کنن و بگن که ،اره ما با فساد مبارزه میکنیم .
      اخه یکی نیس بگه مردک اختلاس گر ها رو چرا گردن نمیزنی اصلا چرا راه رو برای اختلاس باز میزاری بیناموس
      حرف زیاده
      در پایان میخوام بگم به هیشکی رای ندین تا پیش کشورهای دیگه خراب بشن
      یه ستار خان و باقر خان میخواد تا مردم رو از دست اینا نجات بده.

  48. Avatar Jafar گفت:

    کشوری که به دست تحمیق شدگان حوزه‌های جهلیه و طرفدارانشون افتاده بشه سرنوشتش همینه که می‌بینید، چه اون اولی که گفت اقتصاد ماله چهارپایان است چه دومی که میگه من دیپلمات(سیاستمدار) نیستم انقلابی ام.
    اینهایی که تو نظرات طرفدار دو آتیشه این‌ها هستند یا با منطق هدایت می‌شوند یا همگی به دریا ریخته خواهند شد.
    اونی که از اقتصاد چهارپایان حمایت می‌کنه بهتره خوراک کوسه ها بشه.

    • Avatar علی گفت:

      اول از همه اینکه :
      اقتصاد مال چهارپایان است ، باید متن کاملش را بخوانید.
      الکی جو ندید.
      دوما ، مطالب مربوط به اقتصاد ، مربوط به کسانی میشود که مردم انتخاب میکنند.
      قرار بود برجام شما و دوستی و گدایی از آمریکا ، مشکلات رو حل کنه.
      چی شد؟
      تیرتون به سنگ خورد؟
      فریب آمریکا رو خوردید ساده لوحان؟

  49. Avatar Arash گفت:

    اصول گرا و اصلاح طلبان دو روی یک سکه اند و باعث و بانی تمام بدبختی های مردم ایرانند. نفسهایی که از جای گرم برمی‌خیزند. فسادهای هر دو را مردم ایران در حافظه دارند و روز تسویه‌حساب با هر دو گروه بسیار نزدیک است و جوی‌های خون روان خواهد شد فقط اندکی صبر سحر نزدیک است…

    • Avatar ایرانی گفت:

      شتر در خواب بیند پنبه دانه … 😂 🤣
      اما واقعا این عقده ها می تونند خیلی خطرناک بشوند 😑

      • Avatar پردیس گفت:

        خدا به اینده ما جوونا رحم کنه من که یه دختر 19 ساله ام واقعا هیچ امیدی به زندگی تو ایران ندارم انقدر وضعیت خرابه که نمیتونم دلار یا یورو هم بخرم از این مملکت برم اخه مشکل اینجاس پول نداریم که تبدیل کنیم به دلار یا یورو😭😭😭😭خدایا ما چه گناهی کردیم مارو اوردی تو این جهنم😭😭😭😭 خسته شدم اه

        • Avatar علی گفت:

          اینها ، ثمرات انتخاب اشتباه مردم هست.
          وقتی با اسم برجام و دوستی با آمریکا به کسی رای میدند که هیچ برنامه ای نداره ، وضع بهتر از این نمیشه.
          ثانیا :
          مردم نادانی که برای خرید کالاهای لوکس ، ارز از مملکت ، خارج میکنند ، حاصلش همین میشه که میبینید.
          ما باید نیازهایمان را خودمان تولید کنیم.
          فقط مردم را با یه مشت مارک های خارجی ، فریب دادند و جیب خودشون رو پر کردند.
          تا میتونیم ، نباید از کالایی خرید کنیم که نمونهء داخلی داره.

          • Avatar 5th گفت:

            ای مردم نادان که کشور را به این روز انداختین! همانا شرم کنید و از مسئولین اصولگرا (بقیشون جیزن) عذر خواهی کنید! ضمنا بجای یخچال های خارجکی از یونیلیت شرکت پشمک جعبه استفاده کنید تا خدا از گناهتون بگذرد!

        • Avatar علی گفت:

          مخ یه خارجی رو بزن زنش شو همین ترکیه هم که بری از این فلاکت نجات پیدا میکنی ایران اینده ای نداره متاسفانه ما در باتلاقی هستیم و همه داریم یواش یواش توش فرو میریم

  50. Avatar ابرخُس گفت:

    سلام.
    خدمت علی آقا که فرمودن :
    ” شما می دانید که در دوره احمدی نژاد که اصولگراها قدرت داشتند چه بلایی سرکشورمان امد بیش از هزار میلیارد دلار درامد نفتی که دزدیده شد و رشد اقتصادی منفی شش درصد ”

    جواب :
    تئوریسین‌های اقتصادی دولت احمدی نژاد ، از دانشگاه علامه طباطبایی بودند که رسماً در این دانشگاه، به لیبرال بودن مشهورند و سیستم اقتصادی دولت اصول‌گرا در اختیار مرکانتیلیست‌ها است. لیدر اینها آقای پژویان است که دو شاگرد اصلی‌‌اش، دبیر طرح هدفمند کردن یارانه و معاون اقتصاد‌ی وزارت اقتصاد و خود وزیر اقتصاد. اینها اساساً فریدمنی هستند، یعنی اقتصاد را از نگاه میلتون فریدمن می‌بینند.
    _________
    خیلی ها هم داعیه دار اسلام هستند و سر مردم بی گناه را بنام اسلام ، می بُرند.
    حالا آیا باید بگیم که اسلام بَد است؟
    کسی که از اصول اسلامی تخطی کند ، اصولگرا نیست. اصولگرا نما است.
    شما افراد رو از عملکردشون بشناسید ، نه از ظاهر و یا گفته هاشون.
    کسیکه ادعا کنه و بگه که بهترین ریاضی دان جهانم و چهره اش را هم موجه کرده باشه، آیا به حرفش اعتماد میکنید ، یا اینکه او را مورد امتحان قرار می دید؟

  51. Avatar علی گفت:

    سلام خدمت آقا پیمان که فرمودن :
    ” ارباب فقط خدا ولا غیر بندگان خدا هیچوقت نمیتونن ارباب باشن من فقط و فقط بندگی خدا را میکنم “.
    .
    بمحضر مبارک شما باید عرض بشه که :
    ارباب ، از ریشهء رَب برگرفته شده است.
    رَب هم یعنی کسیکه چیزی را می پروراند یا پرورش می دهد.
    خودِ کلمهء رَب ، بمعنای مطلقش ، مخصوص خداوند متعال هست.
    اما اگر آنرا تنزل دهیم ، به کسانی اطلاق می شود که مربی دیگران هستند.
    بنابراین ، مربی میتواند :
    پدر و مادر ، معلم مدرسه ، استاد ورزش ، حکیم و عارف ، حضرت محمد(ص) و … باشد.
    بله ، فرمایش شما درسته . اصل هدف همهء ما هم اینست که به جایی برسیم که مربی ما ، فقط و فقط خداوند متعال باشد.
    اما آیا بنظر شما ، ما به آن مرحله رسیده ایم که مستقیما مورد پرورش خداوند متعال قرار بگیریم؟
    اگر اینگونه بود ، پس چرا خداوند متعال ، اینهمه پیامبران و امامان را برای پرورش و تربیت مردم فرستاد؟
    و یا چرا مردم ، هر روز به دانشگاه ها و مراکز علمی میروند و زحمت می کشند؟
    و چرا مستقیما از خدا نمی خواهند که تمامی علوم و معارف و اخلاقیات را یکباره به آنان نازل کند؟
    رسیدن به این مرحله ( که خداوند ، مستقیما مربی شما شود )، جان انسان را به لب می آورد.
    تا اینکه این آیه در شما تحقق پیدا کند :
    بسم الله الرحمن الرحیم.
    إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ…
    موفق باشید.

    • Avatar H.hosseini گفت:

      علی جان عزیز؛اگر تاریخ تمدن را خونده باشی تعجب میکنی که چرا خداوند 124000پیامبر در یک مساحت کوچک از کره زمین نازل کرده است.به نظر میرسد در آخر خدا هم از ارسال پیامبر به این قسمت از کره خاکی خسته و از هدایت شدن این مردم نا امید.من و تو هم داریم ادای آدم خوبا رو در میاریم .البته که در دین مبین هم ادای خوب بودن ثواب داره.به بچه هامون همین یک کار رو یاد ندیم20 سال دیگه ایران میشه بهترین کشور دنیا.

      • Avatar علی گفت:

        سلام.
        هیچکس ادعای خوب بودن را نداره.
        ولی ، این هم به این معنی نیست که نباید حرکت کرد.
        راه درست ، زحمت دارد ، سختی دارد ، زمین خوردن هم دارد.
        ولی دلیلی هم نمیشه که انسان رو از حرکت در راه صحیح ، منع کنه.
        بله ، فرمایشتون هم درست هست :
        در مورد انسانها ، اینطور آورده شده است :
        اکثرهم ، لایعقلون.
        مردم ، عقل دارند ، ولی اکثرا ، این قوه را بکار نمیگیرند.
        پیامبران الهی هم ، تمام تلاششان را کردند که این قوه را در مردم ، بیدار کنند ، ولی بقول شما ، کم نتیجه بود.
        دیگه چه برسه به ما بیچاره ها.

  52. Avatar احسان گفت:

    ارزشش هر چقدر پایین باشه انقدری هست که نویسنده به خاطرش اینجوری مردم رو به جون هم بندازه 🙂
    اوونوقت شما بدون هیچ منبعی این لیست دقیق رو از کجا اوردی ؟
    موفق باشی

  53. Avatar احسان گفت:

    کامنت هارو خوندم
    ضاهرا نویسنده تو این شرایط حساس که همه نیاز به اتحاد داریم یه وظیفه ای خاصی داره که اونو داری به خوبی انجام میده !
    دوستان مراقب باشید
    راستی دوست عزیز منبعش رو نزدی جای خاصی از متن، چجوریاس ؟

    • Avatar علی گفت:

      سلام بر عزیز برادر.
      صحیفه امام خمینی » جلد 9 » صفحات 449 الی 451
      متاسفانه بعضی ها براحتی مردم رو گول میزنن و با تقطیع کردن کلام ، مردم رو به جون همدیگه میندازن.
      حضرت امام خمینی(ره) ، دربارهء اقتصاد هم فرمایشاتی دارند.
      اون اقتصادی نکوهیده هست ، که ” فقط ” برای اهداف مادی باشد.
      خیلی ها را دیده اید دیگر. یک سرمایه دار بزرگ ، عمدا قیمتها را می شکند تا کارگاه های کوچک ، ورشکسته شوند. وقتی که بی رقیب ماند ، دوباره قیمتهایش را نجومی میکند.
      این تفکر ، تفکر لیبرالیسم هست.( یعتی فقط بفکر منافع مادی خودت باش. )
      حضرت امام خمینی(ره) ، اون اقتصاد را نکوهش میکنند ، نه همهء اقتصاد را.
      حال ، متن را مطالعه بفرمایید ، کاملا متوجه خواهید شد.

  54. Avatar علی گفت:

    سلام.
    خدمت آقا مجید که فرمودند :
    … که اقتصادو مال خر میدونه و هدفش پخش جهالته…

    هیچ من نمی توانم تصور کنم و هیچ عاقلی نمی‌تواند تصور کند که بگویند ما خونهایمان را دادیم که خربزه ارزان بشود! ما جوانهایمان را دادیم که خانه ارزان بشود. هیچ عاقلی جوانش را نمی‌دهد که خانه ارزان گیرش بیاید. مردم همه چیزشان را برای جوانهاشان می‌خواهند؛ برای خانمانشان می‌خواهند.
    این منطق، یک منطق باطلی است، که شاید کسانی انداخته باشند، مغرضها انداخته باشند توی دهن مردم که بگویند ما خون دادیم که مثلاً کشاورزیمان چه بشود. آدم خودش را به کشتن نمی‌دهد که کشاورزیش چه بشود…
    برای اسلام است که انسان می‌تواند جانش را بدهد. اولیای ما هم برای اسلام جان دادند، نه برای اقتصاد، اقتصاد قابل این نیست. آدم، اقتصاد را برای خودش می‌خواهد؛ خودش را به کشتن بدهد که اقتصادش درست بشود! این معقول نیست. یا جوانهایشان را به کشتن بدهند که نان ارزان گیرش بیاید! این یک چیز معقولی نیست. آن که معقول است و عمل شد و همه دیدیم و همه دیدید، این است که همان طوری که در صدر اسلام، پیغمبر اسلام – صلی الله علیه و آله – و اولیای اسلام همه چیزشان را فدای اسلام می‌کردند، برای اینکه در این فداکاری باخت نیست…
    مادیگرایی منشأ انحطاط
    آنهایی که دم از اقتصاد می‌زنند و زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند از باب اینکه انسان را نمی‌دانند یعنی چه، خیال می‌کنند که انسان هم یک حیوانی است که همان خورد و خوراک است! منتها خورد و خوراک این حیوان با حیوانات دیگر یک فرقی دارد. این چلوکباب می‌خورد؛ او کاه می‌خورد؛ اما هر دو حیوانند. اینهایی که زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند اینها انسان را حیوان می‌دانند. حیوان هم همه چیزش فدای اقتصادش است. زیربنای همه چیزش [است‌] الاغ هم زیربنای همه چیزش اقتصادش است. اینها انسان را نشناختند اصلاً که چه هست.
    صحیفه امام خمینی » جلد 9 » صفحات 450

    متاسفیم برای اینکه بعضی از افراد ، کلام را تقطیع کرده و فقط یک جمله را نقل میکنند که : ” اقتصاد برای خر است “.
    منظور حضرت امام خمینی(ره) این بوده است که :
    فقط به بُعد مادی خود نپردازید.
    فقط بفکر رفاه مادی نباشید.
    بلکه بفکر بُعد ابدی خود هم باشید.
    وجدانا کدامیک از شما حاضرید برای افزایش تولید کشاورزی ، خونتون ریخته بشه؟

    • Avatar علی گفت:

      هیچکس برای اینکه محصولات کشاورزیش افزایش پیدا کند حاضر نمیشه خونش ریخته بشه اما اگر ببینی که محصولی تولید کردی و کسانی حمله کردند که محصولاتت را بدزدن چه میکنی و اگر این محصولات را بدزدند ان سال بچه هایت گرسنه میمانند و بچه های تو مجبورند برای دزدها کار کنند و برده انها باشند انوقت چه میکنی یا میگی مهم نیست بچه ها گرسنه نمیمانند خدا کریم است (مثل بعضیها) یا جلو دزدها می ایستی و تا پای جان نمیگذاری که محصولت را ببرند چون مال توست حق توست اگر از حقت دفاع نکنی عمری خودت را نخواهی بخشید که چرا اجازه دادم که حقم را از دستم بگیرند انهایی هم که رفتند و جنگیدند برای حق تفکرشان بود برای حق ایمان و اعتقاد داشتن به خدا بود و برای خاکشان هم بود همان خاکی که در ان محصول کشاورزی تولید میشود خیلیها حاضرند خونشان را بدهند و محصول بقول شما کشاورزیشان شان را ندهند

  55. Avatar ابرخُس گفت:

    جناب خانم مجدی ، سلام.
    لطفا یک مقاله هم برای : ” راهکارهای افزایش قدرت پول ” تهیه بفرمایید.
    باتشکر.

  56. Avatar mino گفت:

    دلار ایالات نامتحده کرونا بخر همین الان برو تو همونجا زندگی کن
    البته ریاست جمهوریشون که بار چندم است فاجعه ملی اعلام کرده خخخخخ
    از قدیم گفتن هرچیز بیارژشی هم که کم بشه با ارزش میشه هرچیزی هم که زیاد باشه ارزشش کمتر میشه

  57. Avatar محمد گفت:

    اینجا هم باید با افتخار اعلام بشه که “ما رکورد زدیم” … با این سیستم مدیریتی هیئتی، بدون آینده نگری و در اولویت بودن منافع شخصی و … طیف وسیع افراد خودخواه و جاه طلب و پرادعا و سیری ناپذیر و حریص و جنگ طلب و … و در عین حال بی مغز، جای تعجبی هم نداره.

    • Avatar ابرخُس گفت:

      آقا محمد ، سلام.
      نمیدونم منظور شما از اداره کردن بصورت هیاتی چیه.
      ولی اگر مدیریت کشور ضعیف هست ، حاصل دسترنج سیاستمداران لیبرال هست که الآن قدرت دارن.
      اتفاقا مواضعشون نسبت به بچه های هیاتی ، خیلی هم واضح هست.
      همونایی که بچه های هیاتی رو : متحجر ، عقب مانده ، و … معرفی کردن ، با سیاست وادادگی به غرب ، به اوضاع کشور گند زدن.
      فعلا هم که همون بچه هیاتی ها دارن به داد مردم فقیر و دور افتاده کمک می کنن.
      اگر در حجم وسعت کارهایی که توسط همون بچه هیاتی ها ، کار انجام شده ، از کسان دیگری سراغ دارید ، خواهشا در اینترنت قرار بدید تا مردم با خبر بشن.
      متشکرم.
      ________
      و اما فرمودید که بچه هیانی ها ، افرادی سیری ناپذیر ، خودخواه ، جنگ طلب و … هستن.
      میشه علتش رو بیان کنید؟
      نمیشه از ظاهر ، قضاوت کرد.
      خیلی از مسئولین ، ریش میذارن ، یقه شون رو هم میبندن ، ولی خودشون و خانواده شون ، دو تابعیتی هستن و اصلا برای مملکت ، دلشون نمیسوزه.
      شما بجای اینکه ظاهر افراد رو نگاه کنید ، خواهشا به افکار و اعمالشون نگاه کنید.
      همونطور که ممگنه کسی ریشش رو تیغ بزنه ، ولی در تفکر و عملش ، واقعا آدم مهربون و کار راه اندازی باشه.
      _________
      و اما فرمودید که بچه هیاتی ها ، جنگ طلب هستن.
      میشه بفرمایید که بچه هیاتی ها ، در چه نقطه ای از کرهء زمین ، آغازگر جنگ بودند؟
      ممنون میشم اگر پاسخ درست بدید.

      • Avatar Over گفت:

        باسلام
        حالا گذشته ازارزش پولی و این چیزا که همه میدونن وضع پول واقتصاد مملکت افتضاح هست وهرکی میگه نه خوبه و عالی و فلان هست یه جای کارش میلنگه…
        به بحث دینی و ایناش کارندارم که اصلا اینجا موضوع چیزدیگه بوده ویه سری افراد فرصت رو غنیمت شمردن و …………

  58. Avatar مهدی گفت:

    متعصب باشیم بله میتونیم مثل مقاله ایی که نوشتید فقط تا نوک دماغمون رو ببینیم!! و مثل یوزرهایی که پاسخ دادن به اینکار هم افتخار کنیم!!

    عقلانی بخواهیم به قضیه نگاه کنیم میتونیم مطالعه کنیم بزرگترین یا یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ امروز دنیا( چین) رو که چطور از 40 سال پیش با اون فلاکت اقتصادی امروز به اینجا رسیده!!

    کسی از کشور دیگه!! یا کره و سیاره دیگه نمیاد اقتصاد ایران رو شکوفا بکنه!!

    • Avatar متی گفت:

      زیاد متعصب نباش که هم‌خانواده‌ی عصبانی هست
      نوک شست پات روببین تا نخوری زمین – البته چون سرت بالاست (افتخار میکنی به کشورت) و در حسرت کشورای دیگه نیستی اصلا!
      چین اسمش جمهوری خلقه و ایران هم جمهوری اسلامی – قابل مقایسه هستن؟!

      • Avatar ابرخُس گفت:

        سلام.
        کوبیدن و تحقیر کردن رو ، همه یاد دارن.
        راه حل شما برای بالا رفتن قدرت پول ایران ، چیه؟
        خواهشا کامل توضیح بدید.
        متشکرم.

      • Avatar مهدی گفت:

        من در حسرت عقلانیت از دست رفته هستم! نه اسلامی باقی مونده با این وضع ربا!! نه مردم مسلمانی باقی موندن! پس با چین فرقی نداریم فقط در یک نکته مهم! عقلانیت!

        • Avatar ابرخُس گفت:

          سلام.
          دقیقا.
          وضعیت ربای بانکها رو با شما کاملا موافقم.
          بانک که ربا بخواد بده ، وضعیت زندگی مردم به لجن کشیده خواهد شد.
          ما به یک دولتی احتیاج داریم که کابینهء درست و حسابی داشته باشه.
          متاسفانه ، مردم به افراد لیبرال رای میدن.
          مملکت و قدرت ، دست افرادی هست که تفکر لیبرال دارن.
          ولی آخرش مردم به اسلام فحش میدن.
          بانکها اگر اسلامی بشن ، مملکت اصلاح خواهد شد.
          رئیس جمهور ، وزیر اقتصاد و دارایی ، و رئیس بانک مرکزی ؛ مهمترین قسمت ها در اصلاح نظام پولی و مالی هستن.

          • Avatar علی گفت:

            شما می دانید که در دوره احمدی نژاد که اصولگراها قدرت داشتند چه بلایی سرکشورمان امد بیش از هزار میلیارد دلار درامد نفتی که دزدیده شد و رشد اقتصادی منفی شش درصد

          • Avatar H.hosseini گفت:

            لیبرالها از قیفی به نام مجلس خبرگان رد شده و تعیین صلاحیت شدن.حالا دو موضوع پیش میاد که آیا ملاک تعیین صلاحیت درست نیست یا کسایی که تعیین صلاحیت میکنن دارن اشتباه میزنن و صلاحیت ندارن.حالا چه کسی اینا رو تایید کرده که اونجا باشن باز میشه یک موضوع دیگه.دیگه چه خبر

        • Avatar H.hosseini گفت:

          مهدی عزیزم در مورد عقلانیت و انسانیت شما جوش بیخود میزنی .عقلانیت و انسانیت بالاخره راه خودش رو باز میکنه میمونه اسلامیت .

    • Avatar Sahar گفت:

      جای بسی افتخاره که من با مدرک دکتری و نخبه کشوری؛ باید الان خونه نشین باشم و یه دانشگاه آزادی با فوق دیپلم سرجای من باشه؛ همینه که همش پسرفت داریم

      • Avatar پردیس گفت:

        دوست عزیز کسی که میره دانشگاه ازاد درس نخون و تنبل نیست من خودم دانشجوی فرهنگیان هستم و دوستم دانشجوی دانشگاه ازاد بخاطر اینکه دوماه مونده به کنکور مادربزرگش رو از دست داد و روحیش نابود شد پس فکر نکنید هرکی میره دانشگاه دولتی نخبه و مغزه باید بگم نصف کسایی که دولتی هستن با سهمیه هستن و خیلی خنده داره بگیم اونی که دانشگاه دولتی هست نخبه هست و درس خون.
        بعدم شما الان مشکلت کار هست توی ایران اکثر کارها با پارتی راه میفته اکثر مناصب مهم کشور و مناصب متوسط و کلا دست کسایی هست که سیکلم ندارن پس ربطی به تحصیل نداره شما باید پارتی داشته باشید که مشخصه ندارید.
        البته دانشگاه دولتی فکر کنم بهتون یاد نداده که باید به کسی که به شما ازاری نمیرسونه احترام گذاشت کسی که دانشگاه ازادم درس میخونه هیچ ازاری برای شما نداره پس درست نیست مسخرشون کنید در ضمن اگه قرار بود فقط اونایی که دولتی خوندن برن سرکار دیگه نیاز به دانشگاه ازاد نبود😉😉😉 یکی از دلایل پسرفت کشور ماهم همین اخلاق های زننده مثل اخلاق شماست
        شب و روزتون خوش

    • Avatar پارسا گفت:

      اونا مسئولینش این طور که 40 سال پیشرفت کردن…40 سال پیش دبی کویر بود …ولی ایران مثل دبی الان بود..چطور دقیقا بعد 1360 عربستان انقدر پولدار شد و اینقدر پیشرفته…میدونی چطور..بخاطر مسئولینی که میخوان به هم خون های واقعیشون تو عربستان یه چیزی بدن که اون یه چیز خیلی بزرگه..خون این کشور داره مکیده میشه..این کشور حیفه..مردم این کشور اباد بوده..رودخونه پر اب داشته..جنگل های انبوه داشته که داره تو اتیش میسوزه..این کشور بیشتر تنش از کویر داغه اما تو بعضی از قسمتاش جنگله و دریا..چرا به این کشور(نه حکومت)فکر نمیکنید و دلتون به حالش نمیسوزه.. این خاک نفرین شده..این کشور فقط تو این هزاران سال خون و خونریزی دیده..ایران حیفه..حیف

  59. Avatar میثم گرجیان گفت:

    سرنوشت هر ملتی در دستان خودشه و هرکس در هر موقعیت و جایگاهی که هست جایگاهش همونجاست .

    • Avatar چو ایران نباشد اروپا که هست گفت:

      حرف درست و کامل رو زدی ولی میشه اینجور گفت:
      لیاقت هر ملتی همون حکومتیه که بالا سرشه
      آینده‌ی هر کشوری هم باورهای بچه‌هاشونه

      • Avatar ابرخُس گفت:

        هر چیز که در جستن آنی ، آنی…
        شما یک اروپایی محسوب میشید.
        خواهشا دربارهء ایران ، هیچ نظری ندید.
        به اینکار میگن : دخالت.

        • Avatar Canon گفت:

          اگه اندکی با فعالیت های اینا اشنا باشید میدونید که یه سری حرف مشابه هم رو همیشه تکرار میکنن یکیش توهین به مردم و تکرار اینه که شما لیاقتتون همینه! شغل عجیبیه!

  60. Avatar مجید گفت:

    پنج دهه پیش جزو 5 واحد با ارزش جهان بود! این از عرش به فرش رسیدن فقط واسه ارازل و اوباشی که فک میکنن چار تا موشک از رده خارج ینی اقتدار خوشاینده!

  61. Avatar مجید گفت:

    منظورتون از شما عزیزان کدوم عزیزانه؟ :دی
    نظر ما اینه که از … که اقتصادو مال خر میدونه و هدفش پخش جهالته و نخبه ها رو تو اتوبوس میفرسته ته دره های مختلف و تو هواپیما به هکذا… انتظار بیشتری داشتین؟ اگه داشتین هنوز روزای خوبتونه!

    • Avatar ابوالفضل گفت:

      تا شما هستین آدم دشمن میخواد چیکار

      • Avatar عبدالله گفت:

        خوبه به این تفکر برسی که اون چیزی که بهش میگی “دشمن” ، آمریکا و بقیه نیستن. بله …. دشمن دقیقا همین مردمی هستند که حقشون بلعیده شده و وضع اقتصادیشون هرچقدر هم که تلاش میکنن، داره روز به روز بدتر میشه. کمی مغز داشته باشی میبینی دلیل دشمنیشون واضحه. نمیخوای ببینی چون لابد از این وضعیت نفعی میبری.

        • Avatar ابرخُس گفت:

          زمانی میشه در مورد وضعیت اقتصادی و ناکارآمدی یک کشور صحبت کرد ، که شرایط اون کشورها ، مثل هم باشه.
          نمیشه سوالات کنکور طوری باشه که برای نفر A سوالات ریاضی پنجم دبستان ، و برای نفر B ، سوالات ریاضی تیزهوشان سال دوازدهم رو بیارن!
          کدام کشور جرات داره که جلوی یاوه گویی های آمریکا ایستادگی کنه ، 40 سال هم شدیدترین تحریمها رو به جون بخره ، و همچنان به حیات خودش ادامه بده؟
          _________
          بنده هنوز دلیل دشمنی آمریکا با ایران رو آنطور که شما میدانید ، نمیدانم.
          میشه توضیح بفرمایید که آمریکا چرا با کشور ما دشمنی داره ، و به چه حقی هم در امور کشور ما میخواد دخالت کنه؟
          متشکرم.

          • Avatar علی گفت:

            دلیل دشمنی امریکا با ایران را من برای شما توضیح میدم اگر کشوری بخواد پیشرفت کنه اول صنایع پایه و مادر را باید ایجاد کنه که خیلی زمان بر وهزینه بر هست و موقعی که صنایع مادر را ایجاد کردی صدها سال از دنیا عقبی نتیجه اینکه اگر بخوای به روز دنیا برسی باید از صنایع مونتاژ شروع کنی و کم کم با سرما یه های بدست امده صنایع مادر هم ایجاد خواهد شد کاری که چین کرد کاری که کره جنوبی کرد و کاری که رژیم قبل از انقلاب ایران داشت میکرد بعد از انقلاب امریکا عمالش را در داخل حکومت ایران جا داد تا ایرانیها نتوانند پیشرفتهایشان را ادامه بدهند امریکا در اموزش و پرورش و اموزش عالی ما نفوذ کرد و با کمک عمالش مسیر اموزش مارا به سمتی برد که ایرانیها فکر کنند که دارند علم اموزی میکنند در حالی که فقط پوسته ای از علم را می اموختند علم در صورتی ارزش داره که منجر به تولید ثروت بشه در کشوری که مسئولینش بیسوادند قطعا نمیشه انتظار پیشرفت داشت حالا اگر ما همان مسیر اقتصادی قبل از انقلاب را میتوانستیم ادامه بدهیم الان قطعا از کره جنوبی جلو بودیم ای نمفهمش این بود که ما تولیدات نفت و گازمان و معادنمان را نیاز نبود که خام و با التماس بفروشیم با چندین ده برابر ارزش افزوده میفروختیم اما دشمنی امریکا از اینجا بود که احساس خطر کرد اگر ایران از نظر علمی پیشرفت میکرد نیاز به فروش نفت خام م محصولات معدنی خام نداشت در نتیجه نیاز نداشت که پول نفت را بدهد و محصولات غربی را وارد کند بلکه محصولات خودش را مصرف میکرد و صادر هم میکرد نتیجتا قیمت نفت بالا میرفت و محصولات تولیدی غرب هم روی دستشان میماند اگر عربها هم از ایران تقلید میکردند و وارد رقابت در تولید میکردند چه میشد پس ایران بزرگترین دشمن امریکا و غرب است اگر تولید کننده باشد ولی اگر ایران فقط بتواند عربها را تهدید کند و باعث شود که پول نفت خاورمیانه به جیب غرب سرازیر شود چی بهتر از این اتفاقی که چهل سال است افتاده

          • Avatar کورش بزرگ گفت:

            دلیل بسیار راحت است جواب چهل سال گسترش و اشاعه … اسلامی.

          • Avatar حسن گفت:

            در جواب علی
            من متوجه نمیشم چگونه اگر کشور ما کالا تولید کنه این باعث افزایش قیمت نفت در عرصه جهانی میشه و این چه ربطی به هم داره ، دوم این که کشور ما مگه چه میزان از نفت جهانی رو تولید میکنه یا چه میزان مثلا کالا می تونه تولید کنه که کالاهای امریکایی رو دستشون باد کنه و یا چه میزان در عرصه اقتصاد جهانی می تونه تاثیر گذار باشه که آمریکا و یا به قول شما استکبار باید تمام تلاش خودشون رو بکنند تا به اصطلاح جلوی پیشرفت کشور ما رو بگیرن اگر منطقا نگاه کنیم آمریکا باید تو طول این چهل سال جلوی پیشرفت کشوری مثل چین یا روسیه رو می گرفت که براش شاخ نشن نه کشوری مثل ایران ، شما یه کشور پیشرفته یا در حال پیشرفت رو برای من مثال بزن که با دشمنی با آمریکا به این پیشرفت رسیده باشه همون کره جنوبی که شما مثال زدید ببنید رابطشون با آمریکا چطوره و کره شمالی که مثل کشور ما سودای دشمنی با آمریکا رو داره وضعیتش چطوره ، دشمنی با آمریکا برای شماها چندین منفعت داره اول اینکه هر شخص که اعتراضی به اوضاع کشور داره رو به بهانه عامل امریکا و اسراییل بودن سرکوب کنید دوم تمام بی عرضگی هاتون به گردن یه دشمن خارجی بندازین سوم با تحریم و گل آلود شدن اوضاع ممکلت شما بهتر می تونید رانت و دزدی و اختلاس انجام بدید.

            جالبه شما می گید که امریکا بعد از انقلاب عواملش و آورد تو ایران تا ایران پیشرفت نکنه قبل انقلاب نفوذ آمریکا تو ایران بیشتر بود یا بعد از انقلاب؟ چطور اون زمان نمی تونستند جلوی پیشرفت ما رو بگیرن ولی بعد از انقلاب تونستند بعدش هم تو این چهل سال که ما با آمریکا دشمنی کردیم چرا پس پیشرفت نکردیم

      • Avatar ابر فرض گفت:

        آآدم؟!
        نکنه خودت رو جزوشون دونستی؟!!!
        حرف راست تلخه و سوزش‌آور
        بچسب به بصیرت و دشمن فرضیت و دشمن عینی (که چشم سالم و عقل دور از خرافات میبینه) رو بی خیال

    • Avatar ابر فرض گفت:

      خلایق هرچه لایق
      چیزی که میگی چشم می‌خواد واسه دیدنش که مردم ما ….

      • Avatar 5th گفت:

        وقتی کلمه لایق و لیاقت در ترکیب با مردم استفاده میشه نود درصد اطمینان داشته باشید طرف سایبریه کافیه دو تا سوال ازش بپرسید تا متوجه نظام عقلی استدلالی فوق عجیبش بشین و در نهایت هم یا توهین میکنن یا فحش میدن 🙂

    • Avatar ابرخُس گفت:

      ببخشید ، دقیقا آدرس فیلمی که امام خمینی(ره) فرموده اند که : ” اقتصاد مال خر است ” را نشر دهید تا ما هم مطلع و آگاه شویم.
      در غیر اینصورت ، دروغ پراکنی و نشر اکاذیب نکنید.

      • Avatar عباس گفت:

        فقط با یک کامنت کاملا ما آگاه شدیم! ضمنا لینک بدین ایشون با همکار ا حمله کنن ریپورت بدن

      • Avatar کمال گفت:

        شما هم دقیقا ادرس فیلم های جنایات و خیانتهای شاه را نشر دهید تا ما هم مطلع شویم در غیر اینصورت….

        • Avatar علی گفت:

          یادداشت های عَلَم.

          • Avatar علی گفت:

            گر بنا بر خاطرات هست…..ما هم به گفته ها و خاطرات ایت الله منتظری ..بنی صدر…عباس میلانی..صادق قطب زاده …محسن سازگارا…ایت الله طالقانی و دکتر پیرموذن…رجوع مینماییم…و ایضا اسناد از طبقه بندی خارج شده همکاری کارتر با اسلامیون

      • Avatar Debugger گفت:

        امام به اندازه کافی فیلم داره مثلا خطر دانشگاه از خطر بام! اتمی بیشتر است!

        • Avatar علی گفت:

          دانشگاهی که محصولش ، ادمهایی خودباخته و غربگرا و مغز استعماری مثل شما هستند ، از زالو هم بدترند.

          • Avatar رامبد گفت:

            فروش ایران به چین و روسیه از مغز کیا در اومد

          • Avatar Debugger گفت:

            هر وقت گیر میفتید توهین و فحاشی میکنید

          • Avatar رضا گفت:

            دیبی جون تو خودت ته تیکه انداختن و چرت جواب نوشتنی ، بعد میای از توهین و فحاشی انتقاد می کنی ؟ تو رو خدا اذیت نکن

          • Avatar Debugger گفت:

            تیکه انداختن یجور شوخی هست به توهین ربطی نداره نمیدونم چرا شما کلا ارتباطتون رو با جهان واقعیت از دست دادین و تو هیچ زمینه ای استدلال درست ندارین

          • Avatar رضا گفت:

            دقت کردی بازم فقط صفحه سیاه کردی :))))))

          • Avatar (میتونید ناشناس صدام کنید) گفت:

            در جواب علی
            فکر کن که داریم باهم یه صحبت معمولی میکنیم با این تفاوت که من عقاید خودمو دارم تو عقاید خودتو.. تو میتونی به من و عقایدم توهین کنی من و برعکس…اما این وسط یک نفر عقایدش درسته و معمولا اونی که نمیتونه عقاید غلطش رو رو به کس دیگه ای تحمیل کنه اول به توهین به عقاید درست کس دیگه ای میپردازه و امکان داره توهیناش ادامه دار باشه.حالا فکر کن کدوم یکی از ما عقایدش درسته علی.. تو یا من
            مطمئنم که از این به بعد وقتی خواستی به کسی اول از همه و بدون دلیل منطقی توهین کنی با به یاد اوردن این متن متوجه میشی که تو و فکرت اشتباهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.