تاثیر آب لیمو بر کاهش وزن

تاثیر آب لیمو بر کاهش وزن ‌: آیا آب لیمو واقعا به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد؟

خوراکی‌های زیادی وجود دارند که به کاهش وزن شما کمک خواهند کرد. یکی از این خوراکی‌ها که مصرف آن برای کاهش وزن بسیار رایج بوده، مصرف منظم آب لیمو است. همچنین گفته می‌شود که آب لیمو از خطر ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری خواهد کرد و فواید بسیار زیادی خواهد داشت. در ادامه به تاثیر آب لیمو بر کاهش وزن خواهیم پرداخت.

آب لیمو حاوی ویتامین C است، در حالی که خود لیمو نیز مملو از خواص دارویی بوده که حاوی آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی است و از بدن ما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند. شری ویتل متخصص تغذیه توصیه می‌کند که آب لیمو ممکن است به هضم غذا کمک کند زیرا، “طعم ترش لیمو و نوشیدن یک لیوان آب لیمو بعد از غذا می‌تواند به شما در هضم سریعتر و بهتر غذا کمک کند. اما آیا انجام این کار بر کاهش وزن نیز تاثیر خواهد داشت؟

تاثیر آب لیمو بر کاهش وزن

متخصصان تغذیه بررسی کرده‌اند که لیمو فقط یک نماد برای کاهش وزن است و چیز خاصی در آن برای کاهش وزن وجود ندارد. درست است که آب لیمو یک نوشیدنی سالم در رژیم غذایی است اما به گفته‌ی متخصصان تغذیه، نمی‌تواند بر لاغری تاثیر بگذارد. البته گفته شده که شاید مصرف آب لیمو یا آب پرتقال در صبحانه بتواند در طولانی مدت بر کاهش وزن تاثیر بگذارد.

البته آب لیمو می‌تواند حس سیری را در بدن تقویت کند در نتیجه قبل از غذا یک انتخاب خوب است زیرا کالری هم ندارد و فواید متابولیکی هم خواهد داشت. در نتیجه شاید به همین دلیل باشد که می‌گویند این نوشیدنی ترش برای لاغری مناسب است. آب لیمو به کاهش نفخ نیز کمک می‌کند و در دراز مدت نفخ معده را کاهش خواهد داد. به توصیه پزشکان، نوشیدنی آب لیمو برای زنان نیز بسیار توصیه می‌شود. این نوشیدنی ادرارآور است و از سوی دیگر احساس بد سوزش معده و رفلاکس معده را نیز از بین خواهد برد.

شایان ذکر است که خیلی سریع غذا خوردن، استفاده از نی، نوشیدنی‌های گازدار و همچنین نمک یا شکر زیاد در رژیم غذایی باعث ایجاد نفخ نیز می‌شود که این نفخ‌ها با آب لیمو از بین خواهد رفت. در نهایت چیزی که باید بدانید که این است که هیچ نوشیدنی به عنوان یک خوراکی جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد و آب لیمو هم چنین قابلیت عجیبی نخواهد داشت اما خوب است که این نوشیدنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم تناسب اندام: آیا غذا خوردن قبل و بعد از ورزش صحیح است؟
بیشتر بخوانید:
20 عادت بد خوردن صبحانه که در طولانی مدت باعث چاقی شما می‌شود

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.