مصرف موز

آیا مصرف موز می‌تواند برای سلامت بدن مضر باشد و به بدن آسیب برساند؟

می دانیم که مصرف منظم هر مواد غذایی تاثیر زیادی بر بدن و سلامت بدن خواهد داشت. در این میان موز یکی از میوه های بسیار محبوب در جهان است و چهارمین محصول با ارزش در جهان محسوب می شود. اما آیا مصرف منظم موز مفید خواهد بود؟ آیا مصرف روزانه ی موز به سلامت بدن آسیب خواهد رساند؟ در این مطلب به ضررهای موز خواهیم پرداخت در نتیجه اگر به طور مداوم موز مصرف می کنید باید بگوییم که به تغذیه ی خود توجه کنید.

مصرف موز

مصرف موز چه تاثیری بر سلامت بدن خواهد داشت؟

موز سرشار از پتاسیم سالم، ویتامین C، فیبر، و ویتامین B6 است در نتیجه مصرف مداوم آن و به طور کلی مصرف آن برای همه توصیه نمی شود. پتاسیم یک ماده ی غذایی حیاتی برای بدن است که در هر سلول یافت می شود. همچنین پتاسیم به تنظیم ضربان قلب کمک خواهد کرد و برای کنترل قند خون با آزاد شدن انسولین مفید خواهد بود. بزرگسالان سالم باید در طول روز بین 3500 تا 4700 میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. موز به طور متوسط حاوی 450 میلی گرم پتاسیم است. در نتیجه باید دقت کنید که با مصرف بیش از حد موز به بدن بیش از حد نیاز پتاسیم نرسانید. البته مصرف بیش از حد موز و جذب پتاسیم برای کلیه ها مضر خواهد به طور کلی مصرف پتاسیم بیش از حد منجر به مرگ افراد نیز می شود.

خواص موز

از سوی دیگر خوردن مقدار زیادی میوه باعث کاهش ابتلا به سرطان می شود و از آنجایی که میوه ها بدون نمک ، بدون شکر، بدون مواد شیمیایی و بدون رنگ های غذایی هستند برای بدن مفید خواهند بود. علاوه بر این موز یک منبع خوب برای جذب ویتامین C است و با داشتن فیبر بالا خطر ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد.

موز با داشتن فیبر، ویتامین C و B6 سلامت قلب را تضمین می کند و انرژی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد. پزشکان معتقدند که موز برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند بسیار خوب است. هضم موز بسیار آسان است و در زمان اسهال تاثیر خوبی بر بدن خواهد داشد. تصور می شود که موز باعث ایجاد میگرن برای افراد احساس خواهد شد بنابراین این افرد نباید موز زیادی مصرف کنند یا باید یک موز را در طول روز به صورت تقسیم بندی شده بخورند.

موز

در این میان برخی افراد هستند که به موز حساسیت دارند در نتیجه موز برای این افراد ضروری نیست. حساسیت به موز با خارش، تورم، خس خس و سوزش همراه خواهد بود که باید از آن اجتناب نمایید. اگر به طور کلی سالم هستید باید یک رژیم غذایی متعادل را مصرف کنید و به در واقع هیچ دلیلی برای خوردن موز وجود ندارد زیرا موز زیاد برای بدن شما اصلا خوب نخواهد بود. البته بعید از که در این وضعیت گرانی کشور کسی بتواند روزانه موز مصرف کند ولی به هر جهت سعی کنید بر تغذیه ی خود مدیریت و برنامه ریزی داشته باشید.

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.