تحول آینده حمل و نقل

پنج وسیله نقلیه نوآورانه که تحول آینده حمل و نقل را به همراه دارند بشناسید

از قطارهای سریع‌السیر گرفته تا تاکسی‌های عمود پرواز، ما همواره به وسایل نقلیه‌ای نگاه می‌کنیم که برای جابجایی ما به اطراف طراحی شده‌اند. در ادامه برای شناخت پنج وسیله نقلیه نوآورانه که تحول آینده حمل و نقل را به همراه دارند، با دینو همراه باشید.

تحول آینده حمل و نقل و فناوری‌های جدید

با نگاهی به فناوری‌های عصر حاضر و تلاش پیشگامان این عرصه برای پیشرفت، تصور اینکه به زودی شاهد تحول آینده حمل و نقل با ظهور وسایل نقلیه جدید با توانایی‌های ویژه خواهیم بود، امری دور از ذهن نیست. با معرفی پنج وسیله نقلیه نوآورانه در این زمینه، اطلاعات خود را به روز نمایید.

1. هایپرلوپ

تحول آینده حمل و نقل 1. هایپرلوپ

همواره موارد بسیار زیادی از گزافه‌پردازی وجود دارد؛ اما، این کپسول براق ساخته شده توسط فناوری حمل و نقل Hyperloop مستقر در کالیفرنیا (HyperloopTT) اثبات می‌کند که سفر فوق سریع «هایپرلوپ» در راه است. این پروژه نویدبخش سرعت‌های حداکثری 1،223 کیلومتر در ساعت (760 مایل در ساعت) برای سفرهای بین شهری سریع‌تر از یک جت تجاری است. کپسول در مقیاس کامل و 30 متری برای آزمایش در مسیر تست 320 متری در تولوز فرانسه آماده شده است. اگر همه این موارد خوب پیش برود، اولین آزمایشات با حضور مسافر، سال آینده با هدف به کار انداختن اولین سیستم تجاری تا سال 2022، در ابوظبی انجام می‌شوند.

کپسول‌های هایپرلوپ با حرکت در لوله‌های بسته‌ای که هوای آن توسط پمپ‌های خلاء تخلیه شده، به سرعت بالا رسیده و باعث کاهش درگ می‌شوند. کپسول‌ها دقیقا در بالای مسیر متصل به آهنرباها قرار می‌گیرند. همچنین اصطکاک را کاهش داد و از یک موتور القایی خطی با نیروهای مغناطیسی نیز استفاده می‌کنند. این فناوری به عنوان اولین شیوه حمل و نقل جدید بیش از 100 سال است که مورد استقبال قرار گرفته، اما هنوز چالش‌های قابل توجهی دارد. پیچیدگی حفظ خلاء لوله‌ها در مسافت‌های طولانی، یکی از این موارد است. با این وجود، تعداد زیادی نیروی انسانی مهندسی سرمایه‌گذاری شده‌اند تا این مشکلات را رفع نمایند. شرکت‌هایی از جمله Virgin Hyperloop One، Hardt Hyperloop و TransPod نیز در حال بررسی موانع هستند.

2. کامیون ولوو ورا

تحول آینده حمل و نقل 2. کامیون ولوو ورا

کامیون‌های آینده قرار است به سختی از نمونه‌های امروزی خود قابل تشخیص باشند. با این حال، به کامیون خودران «ولوو ورا» که کابین راننده ندارد، سلام کنید. ورا علی‌رغم نگاه‌های شفاف و آینده‌نگرانه خود، فقط یک وسیله نقلیه مفهومی نیست. ولوو در حال همکاری با شرکت حمل و نقل و تدارکات DFDS بر روی سیستمی است که می‌تواند از این کامیون‌های بدون راننده برای حمل کالاها در پنج کیلومتری یک قطب حمل و نقل تا پایانه بندری در گوتنبرگ سوئد استفاده کند. انتظار می‌رود این پروژه طی پنج سال به سرانجام برسد. این کامیون با استفاده از دوربین‌های پردازنده و سیستمی که نقشه لیزری سه بعدی در محیط اطراف خود ایجاد می‌کند، حرکت خواهد کرد. همچنین یک نسخه پشتیبان ایمنی وجود دارد که به کارمندان مرکز کنترل امکان می‌دهد تا در صورت لزوم، کنترل را از راه دور انجام دهند. «میکائیل کارلسون»، معاون رئیس راه‌حل‌های مستقل در ولوو می‌گوید:

به احتمال زیاد کامیون‌های بدون راننده در جایی استفاده می‌شوند که حجم بالایی از سفرهای کوتاه و تکراری داشته باشیم.

3. کشتی Energy Observer

3. کشتی Energy Observer

این کشتی زمانی یک قایق مسابقه بود که برنده شده و رکوردهای جهانی را شکست. «Energy Observer» زندگی جدیدی را به عنوان آزمایشگاه شناور با هدف تحول در نحوه حمل و نقل ما به وجود آورده است. بادبان‌های سنتی آن با پوششی از پانل‌های خورشیدی جدید دارای موتورهای الکتریکی جایگزین شده است. اولین کشتی دارای سیستم تولید انرژی هیدروژن، با استفاده از الکترولیزر، آب دریا را به هیدروژن و اکسیژن تبدیل می‌کند. هیدروژن فشرده شده و در مخازن ذخیره می‌شود تا در زمان نیاز، هنگامی که سلول سوختی هیدروژن را به آب تبدیل کند، انرژی الکتریکی را در این فرآیند آزاد نماید. در همین حال، دو «Oceanwings» صلب به طول 12 متر در هر دو طرف این سازه 30 متری قرار دارند و نیروی محرکه باد اضافی را در صورت لزوم فراهم می‌کنند.

Energy Observer در حال حاضر در دومین سال یک تور جهانی شش ساله قرار دارد. هدف از این کار نشان دادن چگونگی بهره‌برداری از این محصول فناوری انرژی سبز و پیشرانه در کشتی‌های آینده است. (90 درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌پذیرد.)

تحول آینده حمل و نقل

در تصویر بالا شاهد کابینی هستید که خدمه، Energy Observer را از آنجا هدایت نموده و با دنیای خارج ارتباط برقرار می‌کنند. درهای داخل کابین خلبان به مغز قایق منتهی می‌شوند: سیستم مدیریت انرژی. از آنجا که منابع انرژی مختلف دچار افول می‌شوند و به عنوان شرایط متغییر در دریا جریان دارند، این سیستم به طور مرتب بین منابع انرژی جابجا می‌شود تا کشتی را روشن نگه دارد. هنگامی که انرژی خورشیدی در شب خاتمه می‌یابد، سلول‌های سوخت هیدروژن برای تبدیل هیدروژن ذخیره شده به برق فعال خواهند شد.

4. تاکسی هوایی کرا

4. تاکسی هوایی کرا

به یاد دارید که چند بار در ترافیک بوده و آرزو کرده‌اید بتوانید از بالای آن پرواز کنید؟ پیشگامان تکنولوژی به فکر شما بوده‌اند. «کرا»، یک تاکسی برقی عمود پرواز که می‌تواند به صورت خودکار به پرواز درآید، مخصوص شماست. وسیله‌ای که تقریبا هر کسی می‌تواند بدون آموزش با آن پرواز کند. دوازده پروانه بالابرنده، کرا را به صورت عمودی – برخلاف هواپیما با استفاده از یک پروانه منفرد در عقب – از زمین بلند می‌کنند. کرا می‌تواند از یک پارکینگ یا سقف یک ساختمان اداری بلند شود و دو مسافر خود را تا محدوده 100 کیلومتری، به خانه ببرد.

«کیتی هاوک»، شرکت سازنده مستقر در کالیفرنیا توسط «لاری پیج»، بنیانگذار میلیاردر گوگل اداره می‌شود. این شرکت همچنین با بوئینگ و ایرنیوزیلند همکاری دارد. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که شما به زودی می‌توانید سفری خارجی را مانند زمانی که از یک ایرلاین استفاده می‌کنید، با کرا انجام دهید. با این حال هنوز به تصویب مقررات نیاز است تا بتوان فعالیت تجاری در این زمینه داشت.

5. اتوبوس آینده مرسدس بنز

5. اتوبوس آینده مرسدس بنز

سواری با اتوبوس‌ها قرار است قبل از قرن بیست و یکم، یک دوره انتقالی را پشت سر بگذارد. «اتوبوس آینده مرسدس بنز» مجهز به سیستم جی پی اس، دوربین و رادار می‌باشد که می‌تواند خود در طول مسیر رانندگی کند. تمام کاری که راننده باید انجام دهد این است که مراقب خطرات جاده باشد. همچنین در صورت لزوم، با فشردن ترمز یا لمس فرمان مداخله نماید. این نسل جدید اتوبوس، ترفندهای دیگری نیز در آستین خود دارد. شاید برجسته‌ترین توانایی آن در صحبت با چراغ‌های راهنمایی با استفاده از سیستم «تعامل وسیله نقلیه با زیرساخت» باشد. فناوری جدیدی که توسط آن می‌تواند زمان تغییر چراغ‌ها را تشخیص داده و در صورت لزوم به آرامی کند شود.

این فناوری به گونه‌ای طراحی شده که خدمات روان‌تری را در اختیار مسافران قرار داده و بار کاری را برای رانندگان کاهش دهد. وسیله نقلیه آینده‌نگر بنز با موفقیت در مسیری 20 کیلومتری از فرودگاه Schiphol در هلند مورد آزمایش قرار گرفت. با این حال هنوز هم نیاز به چندین میلیون کیلومتر آزمایش بیشتر قبل از شروع به تولید دارد. «دایملر» مالک مرسدس می‌گوید:

برای کمک به رانندگان، این نوع فناوری‌ها به طور فزاینده‌ای وارد اتوبوس‌های ما خواهند شد.

شما چگونه تحول آینده حمل و نقل را پیش‌بینی می‌کنید؟ در نظرات همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: گجت‌های فناوری عجیب و غریب اما بسیار مفید برای زندگی روزانه شما

بیشتر بخوانید: بهترین ربات‌های سال 2019 که برای مصارف خانگی قابل استفاده هستند!

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.