تسکین خارش نیش پشه

راهکارهایی آسان برای تسکین خارش نیش پشه و جلوگیری از پشه گزیدگی

یکی از مسائل آزاردهنده در فصل تابستان، زیاد شدن حشرات و مخصوصا پشه‌هاست. با اینکه مواد شیمیایی زیادی برای مقابله با این حشرات در دسترس است، اما خیلی از افراد به دلیل عوارض جانبی علاقه‌ای به استفاده از آنها ندارند. در این مطلب قصد داریم تا چند راهکار ساده برای کاهش خارش نیش پشه و جلوگیری از گزیدگی به شما معرفی کنیم.

جلوگیری از پشه گزیدگی

برخلاف تصور عموم، نور و روشنایی باعث تجمع پشه‌ها نمی‌شود، بلکه بو و رایحه‌های مختلف این حشرات را جذب می‌کند؛ بنابراین اگر می خواهید مانع ورود پشه‌ها به اتاق خود شوید، پیشنهاد می‌کنیم از موادی با بوی لیمو یا لاوندر (اسطوخدوس) استفاده کنید. همچنین می‌توانید با روشن کردن شمعهایی با بوی لاوندر و سیترونلا از ورود پشه‌ها به اتاق جلوگیری کنید.

یکی دیگر از موادی که پشه‌ها هیچ علاقه‌ای به آن ندارند، سیر است. مصرف سیر باعث تغییر بوی بدن شده و پشه‌ها را از شما دور می‌کند. میخک و نرم کننده لباس از دیگر موادی هستند که پشه‌ها به آن نزدیک نمی‌شوند؛ همچنین لازم است بدانید که این حشرات بیشتر به رنگهای تیره تمایل دارند، بنابراین بهتر است که برای خواب از لباسهای رنگ روشن استفاده کنید.

در گذشته راهکاری برای جلوگیری از ورود پشه‌ها و سایر حشرات به منزل را معرفی کرده بودیم که خواندن آن می‌تواند کمک حال شما باشد.

لیمو و سیر باعث دور شدن پشه‌های می‌شوند

کاهش خارش نیش پشه

یکی از بدترین چیزهایی که می‌تواند باعث بیداری شود صدای پشه و خارش نیش آن است، اما خوشبختانه چند راهکار ساده برای تسکین خارش نیش وجود دارد. یکی از پیشنهادها استفاده از جوش شیرین است. کافی است یک قاشق جوش شیرین را در کاسه‌ای کوچک ریخته و کمی آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس این خمیر را به آرامی روی محل های گزیدگی قرار دهید و 15 دقیقه صبر کنید. پس از این مدت به آرامی خمیر را از روی پوست بردارید. این ماده معمولا باعث درمان کامل خارش می‌شود.

از دیگر موادی که به تسکین خارش کمک می‌کنند، اسیدها هستند. یکی از اسیدهای رایجی که معمولا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، آب لیمو است. شما می توانید با مالیدن کمی آبلیمو به محل گزیدگی، خارش پوست خود را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که تابش آفتاب در این حالت می‌تواند باعث خشکی شدید پوست شما شود، بنابراین تنها در حالتی که در محیط های بسته هستید باید از این مایع استفاده کنید. استفاده از کمی خمیردندان روی جای نیش نیز می‌تواند به کاهش خارش کمک کند.

اما اگر به دلیل خاراندن زیاد پوست قسمت نیش پشه زخم شده است پیشنهاد ما استفاده از آلوئه‌وراست. شما می توانید با مالیدن کمی از ژل آلوئه‌ورا روی پوست خارش را کاهش دهید و به ترمیم آن کمک کنید.

همچنین اگر در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنید و تعداد زیادی پشه شما را گزیده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم به دریا بروید. آب شور دریا خارش ناشی از نیش پشه‌ها را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

امتیاز: 3.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar بهمن گفت:

    من راه کار بهتری و کشف کردم اونم اینکه موقع خوابیدن پنکه رو روشن میکنم دور ارام میزنم و جوری تنظیم میکنم که باد از بالاسرم رد بشه و بهم نخوره پشه وقتی نزدیک میشه باد پرتش میکنه دورتر و این روند همچنان ادامه دارد خخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.