تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال چیست و چگونه باعث چربی سوزی می‌شود؟

زمانی که صحبت از لاغری می‌شود بسیاری سراغ کمربندهای ویبره، قرص‌های لاغری و رژیم‌های سخت می‌روند. اما با رشد علوم ورزشی متدهای جدیدی برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام به‌دست آمده است. یکی از این روش‌ها تمرینات اینتروال است.

بدن چگونه چربی سوزی می‌کند؟

متاسفانه بسیاری از مربی‌های ورزشی به کسانی که اضافه وزن دارند توصیه می‌کنند که برای آب شدن شکمشان از تمرینات شکم استفاده کنند. ولی این تصور کاملا غلط است. در واقع بدن زمانی وارد فاز چربی سوزی می‌رسد که ضربان قلب در یک محدوده خاص بالا رود و بعد از آن از تمامی نقاط بدن چربی را می‌سوزاند و تبدیل به انرژی میکند.

بدن چگونه وارد فاز چربی سوزی می شود؟

وارد شدن به فاز چربی سوزی کار پیچیده‌ای نیست. اگر بدون ساعت‌های نشان دهنده ضربان قلب بخواهید اینکار را انجام دهید، باید طوری ورزش کنید که بتوانید یک جمله کامل را بیان کنید. برای مثال اگر در حال پیاده‌روی هستید باید طوری ورزش کنید که با نفس نفس زدن یک جمله کامل را ادا کنید.

اگر هم ساعت یا وسیله ای دارید که می‌تواند در حین ورزش ضربان قلب شما را نشان دهد، سن‌تان را از عدد 220 کم کنید و در 60 درصد و 75 درصد ضرب کنید. این 2 عدد محدوده ضربان چربی سوزی شماست. برای مثال اگر 20 سال سن دارید، این عدد را از 220 کم می کنیم که عدد 200 به دست می آید. و 60 درصد و 75 درصد این عدد به ترتیب برابر با 120 و 150 است. شما با سن 20 سال برای چربی سوزی نیاز دارید تا ضربان قلب خود را بین 120 تا 150 نگه دارید.

چربی سوزی با تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال


به تمرینات تناوبی با شدت کم و زیاد تمرینات اینتروال گفته می‌شود. برای مثل اگر یک دونده هستید، 30 ثانیه با پیاده‌روی کنید و یک دقیقه با بالاترین شدن ممکن به دویدن ادامه دهید. این کار را تا جایی که بدنتان اجازه می‌دهد تکرار کنید. اما این تمرینات چگونه باعث چربی سوزی شما می‌شود. وقتی شما با بالاترین شدت ممکن ورزش می‌کند،ضربان قلبتان بسیار بالا رفته و این ضربان بالا حتی در هنگام استراحت هم بالا می‌ماند. اما نکته اصلی اینجاست که حتی بعد از ورزش هم ضربان قلب شما بالا می‌ماند و بدنتان تا ساعت ها در فاز چربی سوزی باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: درصد چربی بدن چیست و چقدر سریع می‌توانیم میزان آن را کاهش دهیم؟

امتیاز: 4.5 از 5 (21 رای)

۱۰ دیدگاه

  1. Avatar kalavarzesh گفت:
    0

    چربی سوزی باید به طور همزمان یک برنامه ورزشی و یک رژیم استاندارد را زیر نظر متخصص تغذیه و مربی ورزشی باشد

  2. Avatar سعدی گفت:
    0

    درستش فکر کنم این باشه:
    برای مثل اگر یک دونده هستید، 30 ثانیه با پیاده‌روی کند و یک دقیقه با بالاترین شدت ممکن به دویدن ادامه دهید.

    • Avatar پیمان رشیدی گفت:
      0

      برای شروع چیزی که شما گفتین بهتره. ولی هردوش میشه

  3. Avatar Amin گفت:
    1

    بهتر با کمک یک فیزیوتراپ به فکر درمان زانوتون باشید. با تقویت عضلات 4سری توانایتون در راه رفتن افزایش پیدا می‌کنه. در کنار تمرینات اینتروال پیشنهاد شده تمرینات قدرتی هم برای چربی سوزی بسیار مناسب هستند. اما با توجه به شرایط زانو بهتری از تمرینات کم فشارتری شروع کنید. و مهم تر از همه رویه تغذیه خودتون رو اصلاح کنید. مثلا به یک پارک برید و داخل پارک پیاده روی کنید و هر زمان که احساس درد کردید روی یک نیمکت استراحت کنید اما تداوم ورزش رو قطع نکنید و اگر قرار به پیاده روی و ورزش هست ادامه بدیدو متداوم باشه. انشااله با اصلاح تغذیه و ورزش و کمک از فیزیوتراپ هم وزن کم میکنید و هم درد زانو برطرف میشه.

  4. Avatar شاهدخت گفت:
    0

    یک سوال دارم. من مشکل زانو دارم و نمیتونم زیاد پیاده روی کنم. چطور میتونم چربی سوزی کنم. 32 سالمه و وزنم بالاست

    • Avatar امیر گفت:
      0

      خیلی راه برای ورزش هست غیر از پیاده روی، هزاران مدل تمرین هست که نیاز نیست شما اثلا پا داشته باشید

    • Avatar رضا گفت:
      0

      دوچرخه نشسته بزنید با حرکت دست هاتون رکاب وپارو بزنید

    • Avatar پیمان رشیدی گفت:
      0

      شما میتونی از بالا تنه اتون برای چربی سوزی استفاده کنید. این موضوعات رو سرچ بزنید به نتایج خوبی میرسید:
      HIIT bodyweight
      fat losing by bodyweight

  5. Avatar Ata Uranus گفت:
    0

    با تشکر از مطلب مفیدتون / عالی

    • Avatar پیمان رشیدی گفت:
      0

      ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.