خوردن هندوانه

اگر در خوردن هندوانه زیاده‌روی کنیم چه اتفاقی برای بدنمان خواهد افتاد؟

هندوانه شیرین و آبدار است و یک میوه عالی برای فصل تابستان بوده تا آب مورد نیاز بدن را تامین کند. هندوانه دارای آنتی اکسیدان زیادی است و در نتیجه ضدسرطان بوده و به سلامت بدن کمک زیادی خواهد کرد. یک تکه یا به قولی یک فنجان هندوانه حاوی مقدار زیادی ویتامین B6، A و C است و تنها ۴۶ کالری دارد. این میوه به شما کمک می‌کند تا چربی بدنتان را بسوزانید. خوردن هندوانه مخصوصا در فصل تابستان به شدت توصیه می‌شود.

خوردن هندوانه به بدن کمک می‌کند تا انتقال مواد مغذی راحت‌تر صورت گیرد و از کم آبی بدن جلوگیری خواهد شد. از سوی دیگر یه برش خنک هندوانه به بدن احساس بی‌نظیری خواهد داد شما را سرحال خواهد کرد. البته هندوانه برای افرادی که سردمزاج هستند یا از مشکلات معده رنج می‌برند انتخاب خوبی نخواهد بود. از سوی دیگر برخی به هندوانه حساسیت دارند و به این افراد توصیه می‌شود که اصلا این میوه را نخورند. در برخی افراد دیگر نیز خوردن هندوانه به مشکلات طحال یا مشکلات نفخ منجر خواهد شد.

خوردن هندوانه

هندوانه حدود 92 درصد آب است، به این معنی که خوردن مقدار زیادی هندوانه، احتمال کمبود آب بدن را کاهش می‌دهد. از سوی در این میوه سدیم و پتاسیم زیادی وجود دارد و برای بیماری‌هایی چون سرطان روده، سرطان پروستات یا بیماری‌هایی چون سکته قلبی و آسم گزینه‌ی خوبی است. اما همانطور که مصرف بی‌رویه و زیاده‌روی در خوردن هرچیزی می‌تواند اثرات منفی داشته باشد، هندوانه نیز از این قاعده مستثنا نبوده و مصرف زیاد آن تاثیرات برعکسی خواهد داشت.

هندوانه و به دلیل داشتن قند بسیار کم برای افراد مبتلا به دیابت ضرری ندارد اما نباید زیاده‌روی شود تا مشکلاتی در این زمینه به وجود نیاید. به طور کلی هندوانه بهترین میوه برای فصل تابستان بوده و حتما باید روزانه این میوه را مصرف کنید تا در تابستان آب کافی برای بدن فراهم شود. در نتیجه اگر هندوانه دوست ندارید باید حداقل سعی کنید آب هندوانه را در روز مصرف کنید تا از خواص آن بهره ببرید. افرادی که از غلظت خون رنج می‌برند باید حتما هندوانه مصرف کنند. توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از غذا نباید هندوانه بخورید اما خوردن هندوانه به صورت ناشتا و با شکم خالی ضرری ندارد.

بیشتر بخوانید: مصرف روزانه خیار چه تاثیری بر بدن دارد و چه تغییراتی در بدن ایجاد خواهد کرد؟
بیشتر بخوانید: خواص کیوی : روزانه 2 تا 3 کیوی بخورید تا در زمستان دچار سرماخوردگی نشوید

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar Alitn گفت:

    چه تیتر بدی. اخرشم ننوشته چه اتفاقی برای بدن میفته فقط نوشته زیاده روی مشکل ایجاد میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.