درمان بیماری ایدز

درمان بیماری ایدز : بیماری ایدز یک بار دیگر توسط پژوهشگران درمان شد!

به تازگی خبری در راستای پاکسازی ویروس HIV و درمان بیماری ایدز منتشر شده و ظاهرا فردی مبتلا به ویروس HIV به مدت 18 ماه است که در بدنش آثاری از این ویروس دیده نمی شود و می توان گفت که به کلی درمان شده است. در ادامه جزییات این خبر و پژوهش های صورت گرفته را شرح خواهیم داد.

درمان بیماری ایدز

درمان بیماری ایدز

قبلا از هر چیزی باید اشاره کنیم که این دومین باری است که بیماری ایدز درمان می شود و این ویروس به طور کامل از بدن بیمار پاک سازی می شود. بر اساس گزارش ها با همکاری دانشمندان و محققان کالج های لندن، آکسفورد، کمبریج و امپریال، مردی توانست از بیماری ایدز رهایی یابد و اکنون هیچ ویروس HIV در بدن او یافت نمی شود. این بیمار که از سال 2003 مبتلا به این بیماری شده و پس از 10 سال بیماری سرطان هم در بدن او تشخیص داده شد. او برای درمان دست به اقداماتی چون شیمی درمانی و همچنین پیوند سلول های بنیادی از مغز استخوان زد و پس از این پیوند، هم ویروس های HIV و هم سرطان در بدن او از بین رفتند.

اکنون 18ماه است که اثری از بیماری در این فرد مشاهده نمی شود ولی به گفته ی محققان هنوز زود است که بگوییم درمان بیماری ایدز صورت گرفته است. این روزها روش های درمان بیماری ایدز بسیار گسترده شده و محققان روز به روز به پیشرفت های بیشتری دست می یابند. از سوی دیگر با آموزش ها و افزایش آگاهی مردم، آمار ابتلا به ایدز روز به روز کاهش می یابد اما روش های انتقال این بیماری گسترش یافته و مردم هر روز بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار می گیرند.

به طور کلی خبر درمان بیماری ایدز یک خبر بسیار خوشحال کننده و موفقیت آمیز برای بشر بوده و قدمی بزرگ در زمینه پزشکی محسوب می شود. امیدواریم که روش درمان بیماری ایدز برای درمان تمام مبتلایان به این بیماری چاره ساز باشد.

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.