رابطه‌ جدید پس از جدایی

چگونه پس از جدایی یا طلاق وارد رابطه‌ی جدیدی شویم؟ (یک رابطه‌ جدید پس از جدایی)

شاید بسیاری از افرادی که روابطشان به جدایی ختم شده، سریعا برای پر کردن خلا احساسی خود وارد روابط عاطفی دیگری شده و مدام در چرخه‌ی شکست عاطفی گرفتار شوند. عده‌ای دیگر هم پس از یکبار شکست و جدایی در روابط عاطفی، به طور کلی از هرگونه رابطه عاشقانه و احساسی پرهیز می‌کنند. در واقع سوال اصلی این است که چه زمانی بهترین فرصت برای شروع یک رابطه‌ جدید پس از جدایی و طلاق است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: تاثیرات استرس کاری بر روابط عاطفی چگونه بروز پیدا خواهد کرد؟

یک رابطه‌ جدید پس از جدایی

پس از جدایی و طلاق مهم‌ترین چیز صبور بودن و صبر کردن است. بهترین کار این است که برای شروع یک رابطه جدید عجول نباشیم و به هر رابطه‌ای تن ندهیم. خوب است که برای مدتی با خودتان تنها باشیم و در این دوران خودمان را بیشتر بشناسیم. در واقع پس از جدایی نباید سریعا وارد روابط جدیدی شویم و باید منتظر زمان مناسب باشیم تا روابط عاطفی بعدیمان شکل گیرند. پس از جدایی و شکست در یک رابطه، زمان مهم‌ترین چیز است.

رابطه‌ جدید پس از جدایی

مسئله اصلی این است که همه‌ی ما از تنها بودن می‌ترسیم و نیازهای عاطفی و احساسی زیادی داریم. اما این موضوع نباید باعث شود تا با هر شخصی وارد روابط جدید شویم. دیدن و صحبت کردن با یک مشاور و کمک گرفتن از او در این دوران می‌تواند خوب باشد و ما را برای یک رابطه جدید آماده کند.

سعی کنید روابط پس از جدایی خود را به آرامی و کندی پیش ببرید. در نتیجه هرگز نباید رابطه را به سرعت به مراحل پیشرفته برسانید و باید با احتیاط عمل کنید. اجازه دهید همه چیز به آرامی صورت گیرد و سعی نکنید هر رابطه‌ای را به ازدواج ختم کنید یا به مقصد خاصی برسانید. در واقع پس از جدایی باید سعی کنید در جریان رابطه غرق شوید و هرگز سعی نکنید دست و پا بزنید تا یک رابطه جدید را بسازید. اگر رابطه‌ی جدیدتان همان چیزی باشد که فکر می‌کنید، همه چیز به آرامی ساخته خواهد شد. صبر کنید و فرصت شناخت را برای خود و طرف مقابلتان ایجاد کنید. باید حداقل شش ماه در یک رابطه زمان صرف کنید تا به شناختی نسبی از رابطه جدیدتان برسید.

رابطه‌ جدید پس از جدایی

شما باید پس از جدایی و طلاق چیزهای جدیدی در رابطه با زندگی مشترک و روابط عاطفی یاد بگیرید زیرا در تجربه قبلی به نتایج موفقیت‌آمیزی نرسیده‌اید و بهتر است اصلاحاتی را در رفتارهایتان اعمال کنید. هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نکنید و با دقت بیشتری به رفتارهایتان فکر کنید. رابطه جدید شما پس از یک جدایی و طلاق، به شرطی موفق خواهد بود که شما از شکست قبلی تجربیات خوبی بدست آورده باشید و از روابط عاطفی خود چیزهایی آموخته باشید؛ در غیر این صورت هرگز موفق نخواهید بود.

روابط جدیدتان را با رابطه‌ی شکست خورده قبلی، اصلا مقایسه نکنید زیرا این موضوع شما را با شکست‌های بزرگ‌تری روبرو خواهد کرد. روابط گذشته مربوط به گذشته هستند و هرگز نباید روابط جدیدتان، شکلی مقایسه‌ای پیدا کنند بلکه باید براساس احساس و منطق پیش بروند. شما عزیزان می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بی‌نظیرترین عروسی‌های تاریخ متعلق به کدام زوج خوشبخت بوده است؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar فریبا گفت:

    از دوستان خواهش میکنم تا زمانی که دوره سوگ رو کامل طی نکردید به هیچ وجه تاکید میکنم تحت هیچ شرایطی وارد رابطه جدیدی نشید قطعا بلافاصله به بن بست میرسید یا شاید بخاطر وابستگی تو رابطه جدید ناخودآگاهتون فکر کنه که عاشق شدین ولی به مرور به این نتیجه میرسه که انتخابتون بر مبنای هیجان و احساسی بوده و منطق رو لحاظ نکردین اگه میتونید به شریک سابقتون وارد رابطه بشین تعلل نکنید و غرور و لجبازی رو کنار بذارید و خوشبختیتون رو فدای ترس و غرور احمقانه نکنید. وقتی با قطع رابطه قبلی وارد رابطه جدید میشین مطمنا بخاطر هیجانات منفی که دارین نمیتونین منطقی وارد رابطه عاشقانه بشید و صرفا تو اون حالت فقط و فقط دنبال کسی هستید که خلا عاطفیتون رو پر کنه و اینجاست که معیارهای شناخت رو ناخواسته پس میزنین و برای اینکه حالتون بهتر بشه به اولین فردی که بهتون محبت کنه جذب میشین و وابسته، ولی این وابستگی دوام چندانی نداره و دیر یا زود خودتون متوجه رابطه تصادفی و واکنشیتون میشین درک میکنید که این رابطه کاملا سمیه چون عشق و دلبستگی به اون فرد ندارید و فقط بخاطر ترس از تنهایی، آینده نامطمن پیش رو ،کاهش عزت نفس و اعتماد به نفستون و حس بی ارزشی و پوچی و عدم لیاقتی که تو اون مقطع احساس میکنین…. وارد این رابطه شده بودین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.