راهنمای محلی ونیز

راهنمای محلی ونیز: 10 کاری که باید در سفر به شهر آب‌ها انجام دهید

اگر شما نیز قصد سفر به یکی از زیباترین شهرهای دنیا را دارید و همچنین می‌خواهید بدانید که چه فعالیت‌هایی برای انجام دادن در میان آب‌ها وجود دارد، در ادامه با راهنمای محلی ونیز: 10 کاری که باید در سفر به شهر آب‌ها انجام دهید، دینو را همراهی نمایید. همچنین به سراغ کشف اسرار سازه‌های تاریخی شهر بروید و فرهنگ ایتالیایی را بهتر بشناسید.

راهنمای محلی ونیز

بیایید با هم ببینیم که در شهر ونیز چه فعالیت‌هایی برای توریست‌ها مناسب است. در ادامه راهنمای محلی ونیز را مطالعه کنید و در سفر بعدی خود به سراغ این فعالیت‌ها بروید.

1. تور رایگان پیاده‌روی و گردش در شهر ونیز

راهنمای محلی ونیز - 1. تور رایگان پیاده‌روی و گردش در شهر ونیز

اولین کاری که هنگام ورود به ونیز باید انجام دهید، گشت و گذار در شهر از مسیرهای باریک پیاده‌روها است. در این صورت شما چیزهایی را که معمولا بیشتر توریست‌ها نمی‌بینند، خواهید دید. شما با پیاده‌روی در شهر می‌توانید ونیز را به صورت رایگان کشف کنید. به کمک یک راهنمای محلی، مکان‌های پنهانی، افسانه‌ها، اسرار و سنت‌های شهر را بیشتر بشناسید.

2. بازدید از Basilica di San Marco

راهنمای محلی ونیز - 2. بازدید از Basilica di San Marco

اگر شما عاشق واقعی ونیز هستید، فراموش نکنید که حتما به دیدن Basilica di San Marco بروید. این بنا مهم‌ترین کلیسای شهر و یکی از پراهمیت‌ترین بناهای تاریخی کشور ایتالیا است که به دلیل طراحی پرزرق و برق خود و داشتن موزائیک‌هایی از جنس طلا، از قرن یازدهم تا امروز به عنوان سمبل ثروت و قدرت ونیزی شناخته می‌شود. این کلیسا همچنین با نام مستعار Chiesa d’Oro به معنای کلیسای طلا نیز معروف است.

3. تماشای Palazzo Ducale

راهنمای محلی ونیز - 3. تماشای Palazzo Ducale

اگر هنر گوتیک را دوست دارید، Palazzo Ducale منتظر شماست! این شاهکار هنری سبک گوتیک و مخزن گنجینه‌های هنری فراوان، مجموعه‌ای از جزئیات معماری متفاوت و پیچیده قرن نهم را در خود جای داده است. این بنای باشکوه در گذشته محل سکونت و همین طور مرکز دولتی حاکم ونیز بوده و به طرز فوق‌العاده زیبایی توسط هنرمندانی چون «تیتیان» (Titian)، «تیپولو» (Tiepolo) و «تینتورتو» (Tintoretto) تزئین شده است.

4. قدم زدن روی پل Ponte del Sospiri

راهنمای محلی ونیز - 4. قدم زدن روی پل Ponte del Sospiri

Ponte dei Sospiri یک پل کوچک متعلق به دوران باروک است که زمانی محل اتصال Palazzo Ducale به زندان‌های شهر بود. پل آه‌ها یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های ونیز به شمار می‌رود.

5. گوندولا سواری در کانال Grande

راهنمای محلی ونیز - 5. گوندولا سواری در کانال Grande

بد نیست بدانید که کانال Grande به عنوان زیباترین خیابان جهان شناخته می‌شود. این کانال بزرگ در حقیقت بزرگراه اصلی ونیز است که در هر دو طرف آن مجموعه‌ای بی‌پایان از کاخ‌ها و شاهکارهای تاریخی وجود دارد. شما می‌توانید سوار بر قایق‌های گوندولا، از تماشای شکوه معماری ونیزی لذت ببرید.

6. صحنه اجرای زنده تئاتر Teatro La Fenice

راهنمای محلی ونیز - 6. صحنه اجرای زنده تئاتر Teatro La Fenice

صحنه تئاتر Teatro La Fenice در طول تاریخ دو بار بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته و سپس بازسازی شده و دوباره به شکوه و جلال قبلی خود برگشته است. در واقع La Fenice قرن‌ها صحنه اصلی شهر ونیز برای اجرای زنده اپرا، موسیقی، تئاتر و رقص باله در سطح جهانی بوده است.

7. بالا رفتن از پله‌های Scala Contarini del Bovolo

راهنمای محلی ونیز - 7. بالا رفتن از پله‌های Scala Contarini del Bovolo

راه پله خارجی بنای Bovolo (صدف حلزون) یکی از تماشایی‌ترین آثار تاریخی ونیز است. یک ساختمان گوتیک نفیس که به شکل استوانه‌ای مشبک ساخته شده است.

8. Chiesa و Scuola Grande di San Rocco

8. Chiesa و Scuola Grande di San Rocco

Chiesa و Scuola Grande di San Rocco مجموعه بنای متشکل از یک کلیسا و کاخ مجاور آن و باقی مانده از دوران رنسانس است. این سازه زیبا به عنوان نشانه‌ای از ارادت به «سن روکو» (San Rocco) ساخته شده که در طول قرن پانزدهم از آن برای محافظت از جمعیت آسیب دیده مبتلا به طاعون ونیز استفاده می‌کردند. همچنین فضای داخلی آن مملو از گنجینه‌های بی‌شمار تاریخی است.

9. گالری Galleria dell’Accademia

9. گالری Galleria dell'Accademia

گالری هنری Galleria dell’Accademia قبل از قرن نوزدهم در ونیز و شمال ایتالیا به شکل موزه ساخته شده است. این مکان در Scuola Grande della Caritá، ساحل جنوبی Canal، روستای  Dorsoduro و نزدیکی پل Accademia قرار دارد. بازدید از مجموعه‌های Accademia برای اولین بار در اوت سال 1817 برای عموم مردم ممکن شد تا به تماشای شاهکارهای نقاشی ونیزی و آثار هنری قرن هجدهم بروند.

10. اسکله Squero di San Trovaso

آخرین کاری که طبق راهنمای محلی ونیز می‌توانید انجام دهید، این است که از «اسکله شناور» و در واقع محوطه‌ای برای نگهداری قایق‌های ونیزی نیز دیدن کنید. این محل فقط برای نگهداری از قایق‌های کوچکی مانند «گوندولا» (Gondola)، «پوپارینی» (Pupparini) و «ساندولی» (Sandoli)، از قایق‌های معمولی سنتی تالاب ونیز استفاده می‌شود.

از نظر شما آیا سفر به شهر آب‌ها می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؟ برای راهنمای محلی ونیز ما چه پیشنهادات دیگری دارید؟ دیدگاه‌های ارزشمندتان را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: JM Walking Tour

بیشتر بخوانید: راهنمای محلی لوزان: چگونگی سفر و گردش در چهارمین شهر بزرگ سوئیس

بیشتر بخوانید: در جستجوی تنهایی: 8 نکته مهم برای اولین سفر ماجراجویانه انفرادی شما

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.