سفید کردن دندان

روش سفید کردن دندان : چگونه با یک روش طبیعی دندان‌های خود را سفید کنیم؟

دندان‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های صورت هستند که در زیبایی یک چهره و یک لبخند تاثیر زیادی دارند. نگهداری از دندان‌ها بسیار مهم است و اگر مراقب دندان‌ها نباشید در زمانی کوتاه آن‌ها را از دست خواهیم داد. این روزها مردم به ظاهر دندان‌های خود اهمیت زیادی می‌دهند و برای سفید کردن دندان از لمینت استفاده می‌کنند. اما باید بگوییم که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین دندان‌های طبیعی شود. در نتیجه در این مطلب یک روش سفید کردن دندان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: مواردی که فکرش را نمی‌کنید برای دندانتان ضرر داشته باشند

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش سفید کردن دندان، استفاده از روغن نارگیل است. البته خمیردندان‌هایی نیز در بازار هستند که وظیفه‌ی سفید کردن دندان را به عهده دارند. اما روغن نارگیل یک گزینه کاملا طبیعی، محبوب و کاربردی در این زمینه است.

سفید کردن دندان

براساس گزارش‌های منتشر شده روغن نارگیل دارای مزایای گسترده‌ای است که می‌توان به کنترل قند خون یا پیشگیری از بیماری‌های کبد نیز اشاره کرد. اما این روغن بر سفیدی دندان‌ها نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

روش سفید کردن دندان با روغن نارگیل

قبل از هر چیزی باید یادآور شویم که هیچ تحقیق و پشتوانه علمی وجود ندارد که قابلیت سفید کردن روغن نارگیل را تأیید کند، اما این روش یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که مردم برای سفید و درخشان کردن دندان‌های خود استفاده می‌کنند. نحوه استفاده از این روغن برای سفید کردن دندان‌ها به این صورت است که یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان به مدت ۲۰ دقیقه می‌چرخانید. در واقع این روغن باکتری‌های سطح دندان شما را از بین می‌برد و دندان‌های زرد را سفیدتر خواهد کرد.

سفید کردن دندان

بیشتر بخوانید: چند راهکار برای درمان خانگی دندان‌درد که می‌توانید در شرایط بحرانی انجام دهید

از سوی دیگر اگر از چرخاندن روغن نارگیل در دهان بدتان می‌آید می‌توانید نخ دندان خود را به روغن نارگیل آغشته کنید و سپس از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید روغن نارگیل را با کمی جوش شیرین ترکیب کنید و یک خمیردندان قدرتمند بسازید و از آن استفاده کنید.

آیا روغن نارگیل برای سلامت دهان و دندان مفید است؟

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد روغن نارگیل، برای سفیده کردن دندان شما بسیار مفید است و حتی اگر دندان‌ها را سفید نکند، بر سلامت دهان و دندان نیز تاثیر خوبی خواهید گذاشت. در واقع روغن نارگیل روغن حاوی اسید چرب لوریک است که حدود ۵۰ درصد روغن نارگیل را تشکیل می‌دهد. این اسید می‌تواند باکتری‌ها و ویروس‌های مضر را در بدن انسان از بین ببرد. در نتیجه اسید لوریک باکتری‌هایی که باعث بوی بد دهان یا پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه می‌شوند را از بین خواهد برد. براساس گزارش‌ها، استفاده از روغن نارگیل همچنین می‌تواند خطر ابتلا به آفت و عفونت لثه را کاهش دهد. در نتیجه استفاده از روغن نارگیل بهترین راه حل طبیعی برای حفظ سلامت دهان و دندان است.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.