ماسک زدن

روش صحیح ماسک زدن چگونه است و چگونه به کمک ماسک از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم؟

در همه گیری ویروس کرونا زدن ماسک اجباری است و درصد ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد. بیشتر ما به ماسک زدن عادت نداریم اما برای مهار این ویروس چاره‌ای دیگر وجود ندارد. اما این روزها در کوچه و خیابان روش‌های مختلفی برای ماسک زدن را شاهد هستیم که برخی از این موارد غلط بوده و کمکی برای جلوگیری از ویروس کرونا نخواهد. در نتیجه در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم تا روش صحیح ماسک زدن را به شما عزیزان توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید: نحوه شستن میوه و سبزیجات : آیا باید میوه و سبزیجات را با مواد شوینده بشوییم؟

همانطور که گفتیم در نحوه صحیح ماسک زدن اشتباهاتی وجود دارد که و یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در این زمینه مرتکب می‌شویم این است که ماسک را زیر بینی خود قرار می‌دهیم. در واقع این روش ماسک زدن، بی تاثیر و بی‌فایده بوده و مانع شیوع ویروس‌ها نخواهد شد.

ماسک زدن

به گفته‌ی دکتر هنری ریموند و دکتر آمیشا مالوترا ، یک ماسک صورت باید تمام بینی و دهان شما را بپوشاند. در نتیجه اگر ماسک زیر بینی یا زیر چانه قرار گیرد، موثر نخواهد بود و قطرات عطسه و سرفه وارد مجاری تنفسی شما خواهد شد. از سوی دیگر ترشحات بینی می‌تواند حاوی ویروس در فرد آلوده باشد در نتیجه پوشاندن بینی می‌تواند به جلوگیری از انتقال ویروس‌ها مخصوصا ویروس کرونا کمک کند زیرا ویروس می‌تواند با ورود از طریق مجاری بینی دیگران را آلوده کند. این بدان معنی است که اگر در هوای آزاد عطسه کنید و ماسک بر روی بینی شما قرار نداشته باشد، نه تنها بیماری را به دیگران منقل می‌کنید بلکه محیط را نیز از ویروس کرونا آلوده خواهید کرد. در نتیجه پوشیدن ماسک بر کاهش شیوع این ویروس تاثیر زیادی خواهد داشت.

مطالعه جدیدی دیگری نیز توسط محققان دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل انجام شده که اهمیت پوشش بینی در ماسک را نشان می‌دهد. براساس این تحقیقات، COVID-19 به طور معمول قبل از پخش شدن در ریه‌ها، ابتدا در حفره‌های بینی قرار می‌گیرد و با یک عطسه قابل انتقال خواهد بود. در نتیجه به طور حتم، پوشاندن بینی در ماسک بیشترین تاثیر را در کاهش شیوع ویروس کرونا خواهد داشت و باید برای حفظ سلامت خود و دیگران، به روش صحیح ماسک زدن توجه کنید. شما عزیزان می‌توانید روش‌های غلط ماسک زدن که در کوچه و خیابان شاهد آن هستید را با ما به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در این زمینه بیان کنید.

بیشتر‌ بخوانید: بزرگ‌ترین اشتباه درباره ماسک زدن که اغلب افراد مرتکب آن می‌شوند
بیشتر بخوانید: دویدن با ماسک صورت در دوران شیوع ویروس کرونا چه عواقبی برای پوست شما دارد؟

امتیاز: 3.4 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.