خودروهای خودران هیوندای

سرمایه‌گذاری سنگین هیوندای برای تبدیل کره جنوبی به مرکز اتومبیل‌های خودران و الکتریکی

هیوندای به هیچ عنوان قصد ندارد تا از رقبای بزرگ خود در زمینه تولید انبوه خودروهای خودران و الکتریکی عقب بماند. این شرکت که بزرگترین تولیدکننده خودرو در کره جنوبی است به تازگی اعلام کرده که مبلغ 41 تریلیون وون (حدود 35 میلیارد دلار) تا سال 2025 در زمینه تکنولوژی حمل و نقل آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هیوندای با این میزان سرمایه گذاری، خود را تا سطح دیگر بزرگان صنعت خودرو بالا خواهد برد. برای مثال فولکس واگن نیز اعلام کرده که تا 5 سال آینده با سرمایه گذاری 34 میلیارد دلاری قصد دارد تا ورژن هیبریدی یا الکتریکی تمامی محصولات خود را نیز وارد بازار کند.

هیوندای روز سه شنبه اعلام کرد که تا سال 2025، بیست و سه نوع خودروی الکتریکی را به مشتریان ارائه خواهد کرد. این میزان برابر با نصف خودروهایی است که تا آن زمان با برند این خودروسازی تولید خواهند شد.

اما هیوندای برای رسیدن به هدف خود تنها نیست. دولت کره جنوبی نیز همزمان با هیوندای اعلام کرد که قصد دارد تا 2.2 تریلیون وون (حدود 1.9 میلیارد دلار) برای تکنولوژی‌های نوآورانه خودرو هزینه کند. طبق صحبت‌های مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی در مرکز تحقیقات هیوندای، هدف این کشور رسیدن به رتبه اول در زمینه استفاده از خودروهای نسل آینده تا سال 2030 است. کره جنوبی قصد دارد تا اولین کشوری باشد که بصورت تجاری از خودروهای خودران استفاده می‌کند. همچنین به گفته مون جه این،  در دهه بعدی حداقل یک سوم اتومبیل‌های این کشور باید الکتریکی یا هیدروژنی باشند.

هیوندای جنسیس

خودروهای خودران

با اینکه فروش خودروها در بازارهای جهانی با مشکلاتی روبرو شده و شرکت‌ها برای ساخت ماشین‌های بدون راننده نیاز به سرمایه گذاری‌های سنگینی دارند، اما رقابت برای تجاری سازی ماشین‌های خودران چند سالی است که آغاز شده و کمپانی‌های خودروسازی برای ساخت این نوع اتومبیل‌ها تحت فشار زیادی هستند.

سافت‌بانک ژاپن تاکنون میلیاردها دلار برای ساخت خودروهای بدون راننده در همکاری با تویوتا و جنرال موتورز هزینه کرده، فورد و بایدو به دنبال ساخت این نوع خودروها در چین هستند و فولکس واگن نیز در حال تست خودروهای الکتریکی خودران در خیابان‌های هامبورگ است.

بیشتر بخوانید: نمایش قدرت خودروهای برقی در نمایشگاه 2019 فرانکفورت آلمان

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.