سقوط موشک چینی به زمین

سقوط موشک چینی به زمین و احتمال برخورد با منطقه مسکونی

به دنبال خبر جدیدی از چینی‌ها، موشک بزرگ حامل ماژول مرکزی ایستگاه فضایی چین به صورت کنترل نشده در حال سقوط به سمت زمین است و هنوز محل برخورد آن مشخص نیست. در ادامه با همراهی دینو درباره جزییات بیشتر سقوط موشک چینی به زمین و احتمال برخورد با منطقه مسکونی بخوانید.

سقوط موشک چینی

طبق آخرین اخبار منتشر شده از مرکز هوافضای چین، موشک چینی «لانگ مارچ 5 بی» (Long March 5B) روز شنبه با زمین برخورد خواهد کرد. این در حالی است که محل دقیق سقوط مشخص نیست و احتمال برخورد آن با مناطق مسکونی و بروز خسارات جانی و مالی فراوانی وجود دارد. این موشک‌ها که به عنوان وسایل نقلیه بالابر سنگین به فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند، چیزی در حدود 20 تن وزن دارند و پس از حمل محموله خود، به زباله‌های فضایی خطرناکی تبدیل می‌شوند که در صورت عدم سوختن در جو، به زمین اصابت کرده و ممکن است باعث بروز آسیب‌های جدی شوند.

سقوط موشک چینی به زمین

زمان سقوط

طبق تخمین‌های صورت گرفته، روز شنبه 18 اردیبهشت مصادف با 8 می 2021 این موشک با زمین برخورد خواهد کرد. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا هشدار داده که امکان سقوط این موشک در یک منطقه مسکونی وجود دارد. به گفته این وزارت خانه، موقعیت موشک در فضا در حال ردیابی بوده؛ اما، محل دقیق ورود آن به جو زمین هنوز مشخص نشده است. از آن جایی که ترسیم مسیر سقوط دقیق این موشک بسیار دشوار است، احتمال برخورد به مناطق: بخش‌هایی از مادرید اسپانیا، ایتالیا، یونان، نیویورک، پکن، جنوب شیلی، ولینگتون نیوزلند وجود دارد. همان طور که ممکن است این بقایا پس از ورود به جو زمین بر اثر گرمایش زیاد بسوزند و یا روی اقیانوس سقوط کنند، همچنان امکان ورود آن‌ها به زمین و برخوردشان با مناطق مسکونی نیز وجود دارد. با این حال دانشمندان امیدوارند این موشک گرفتار جو شده و به زمین نرسد و خطری برای مردم نداشته باشد.

احتمال برخورد Long March 5B با منطقه مسکونی

فاجعه مشابهی در سال 1979 میلادی رخ داد که طی آن ایستگاه فضایی آمریکا با سقوط به زمین، در یک منطقه پرجمعیت استرالیا متلاشی شد و بقایای آن به اقیانوس هند برخورد کرد. همین طور در سال 2018، نمونه اولیه ایستگاه فضایی چین به زمین سقوط کرده و در اقیانوس آرام فرود آمد. نظر شما درباره سقوط موشک چینی به زمین چیست؟ درباره محل برخورد و یا احتمال سوختن کامل آن در جو چه نظری دارید؟ دیدگاه‌های ارزشمندتان را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Big Bang Page

بیشتر بخوانید: هلیکوپتر نبوغ مریخ نورد استقامت برای اولین بار هوای سیاره سرخ را تنفس می کند

بیشتر بخوانید: ماهیت رشته کوه‌های عجیب و غریب مریخ هنوز برای دانشمندان مشخص نشده است

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar ستار گفت:

    سلام یعنی ممکنه بیاد ایران و تصادفا به یه هواپیمای مسافربری اصابت بکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.