سقوط یک هواپیما

سانحه‌ی سقوط یک هواپیما در شهرک مسکونی کرج، منجر به کشته شدن 15 نفر شد

متأسفانه امروز از سقوط یک فروند هواپیمای باربری بوئینگ متعلق به ارتش در زیبادشت کرج باخبر شدیم. این هواپیما ده سرنشین داشت و این حادثه ساعت 8:30 صبح 24 دی‌ماه رخ‌داده است. بر اساس گفته‌ها این هواپیما بین فرودگاه پیام و فتح سقوط کرده و درواقع این حادثه در منطقه‌ی مسکونی زیبادشت رخ‌داده است. ظاهراً هواپیما در زمان فرود از باند خارج‌شده و دچار آتش‌سوزی شده است. متأسفانه خبر برخورد این هواپیما با ساختمان‌های مسکونی نیز به گوش می‌رسد و باید بگوییم که این برخورد منجر به آتش‌سوزی برخی خانه‌های شده است.

سقوط یک هواپیما در شهرک مسکونی کرج

سقوط یک هواپیما باری، 16 کشته به جا گذاشت

شایان‌ذکر است که نیروهای امداد از صبح امروز مشغول امدادرسانی هستند و نیروهای لازم در محل حادثه حضور پیدا کردند. بر اساس اخبار منتشرشده از سایت‌های معتبر خبری این هواپیما حامل گوشت بوده و مبدأ آن قرقیزستان بوده است. قرار بود که این هواپیما در فرودگاه پیام فرود بیاید که ظاهراً به‌اشتباه در فرودگاه فتح (فرودگاه سپاه) استان البرز فرود آمد و از انتهای باند خارج شد. البته علت حادثه هنوز مشخص نشده است اما جعبه‌ی سیاه هواپیما پیداشده است و به‌زودی بررسی‌های لازم انجام خواهد شد. بر اساس گفته‌ها این هواپیما 10 سرنشین داشته که تاکنون پیکر 15 تن پیداشده و 10 تن از این پیکرها قابل‌شناسایی است.

گفته می‌شود که مهندس این پرواز هنوز زنده است و به بیمارستان منتقل‌شده ولی جزییات بیشتری از این اتفاق ناگوار در دست نیست. به گزارش ایسنا در این میان سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرده که این هواپیما متعلق به قرقیزستان بوده درحالی‌که سخنگوی فرودگاه بیشکک تأکید دارد که این هواپیما متعلق به شرکت پیام ایر است.

سقوط هواپیما بوئینگ 707

علت سانحه‌ی سقوط هواپیما در کرج

به گفته‌ی برخی از خلبان‌ها در کنار هم قرار داشتن دو فرودگاه با فاصله ای نزدیک باعث به‌اشتباه افتادن خلبان شده و البته عنوان‌شده که باند فرودگاه فتح برای فرود  یک بوئینگ 707 بسیار کوچک است و همین امر منجر به برخورد این هواپیما به خانه‌های مسکونی شده است. البته ظاهراً چنین اتفاقی قبلاً هم رخ‌داده و خلبان‌ها قبلاً هم این دو فرودگاه را با در اختیار داشتن تمامی اطلاعات لازم اشتباه گرفته‌اند. در صورت منتشر شدن جزییات بیشتر از این حادثه حتماً شما عزیزان را مطلع خواهیم کرد.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar unknow گفت:

    سلام

    راحت شدن البته اگر از جهنم دنیوی به جهنم آخرتی که فقط برای عذاب درد جسمی دائمی هست نرن

  2. Avatar kambiz گفت:

    روحشون شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.