شناسایی زبان بدن

شناسایی زبان بدن و حرکات مخاطب شما در یک ملاقات با 8 ترفند فوق‌العاده

چه کسی می‌تواند بگوید به خواندن افکار دیگران علاقه‌مند نیست؟ شناسایی زبان بدن و حرکات مخاطب شما زمانی که به آن توجه کنید، می‌تواند اطلاعات شگفت‌انگیزی را برایتان آشکار کند. با دینو باشید تا تحول جدیدی در روابطتان ایجاد کنید.

نقش شناسایی زبان بدن در بهبود روابط

شما در حال حاضر بیش‌تر از حد آگاهی خود از زبان بدن و پیام‌های آن استفاده می‌کنید. محققان دانشگاه کالیفرنا (UCLA) مشخص کرده‌اند که تنها 7 درصد از مکالمات ما بر اساس کلمات واقعی است که آن‌ها را به زبان می‌آوریم. در ادامه 38 درصد مربوط به تُن صدا و 55 درصد باقی‌مانده حرکات بدن ما هستند. شناخت این 55 درصد و یاد گرفتن این که چگونه از آن استفاده کنیم، می‌تواند روابط ما را بهبود بخشد. Talent Smart بیش از یک میلیون نفر را مورد بررسی قرار داده است. این تحقیق نشان می‌دهد که سطوح بالاتر عملکردی، مربوط به کسانی می‌شود که دارای هوش احساسی بالا هستند (تقریبا 90 درصد جامعه آماری). این افراد توانایی شناسایی زبان بدن و حرکات مخاطب خود را توسط هوش بالای خود دارند. همچنین از تاثیری که در بهبود روابط‎شان داشته آگاهند و آن‌ها را در مکالمات‌شان رصد می‌کنند.

شناسایی زبان بدن

نحوه شناسایی زبان بدن در ملاقات بعدیتان

در ادامه ما به شما خواهیم آموخت که نکات کلیدی در شناسایی زبان بدن هنگام ملاقات یک شخص، چه خواهد بود. با ما همراه باشید:

1. دست‌ها و پاهای ضربدری نشان‌دهنده مخالفت در برابر نظرات شماست

اولین نکنه در شناسایی زبان بدن دانستن این است که دست‌ها و پاهای ضربدری به معنی سپرهای فیزیکی هستند. این حالت مخاطبتان به شما می‌گوید که با ایده‌ها و افکارتان موافق نیست؛ حتی اگر با لبخند زدن خود را مشتاق مکالمه نشان دهد. «جرارد آی. نیرنبرگ» (Gerard I. Nierenberg) و «هنری ایچ کالیرو» (Henry H. Calero) برای نگارش کتاب خود در زمینه زبان بدن، بیش از 2000 مکالمه را به صورت تصویری ضبط کرده‌اند. در بین این تعداد، حتی یک مورد از مکالماتی که یک طرف با دست‌ها و پاهای ضربدری مخالفت خود را نشان می‌داده، با توافق طرفین به اتمام نرسیده است. از لحاظ روانشناختی، این حرکت به معنای عدم پذیرش از لحاظ ذهنی، جسمی و احساسی می‌باشد.

2. خنده‌های واقعی چشم‌ها را چروک می‌کند

وقتی صحبت از خندیدن می‌شود، لب‌ها می‌توانند تظاهر کنند؛ اما، چشم‌ها نه. خنده‌های حقیقی به چشم‌ها می‌رسند و پوست اطرافش را چروک می‌کنند. مردم معمولا برای پنهان کردن افکار و احساسات حقیقی‌شان لبخند می‌زنند. دفعه بعدی که خواستید به حقیقی بودن لبخند یک نفر پی ببرید، به چروک‌های اطراف چشمانش توجه کنید. اگر آن‌ها را ندیدید، بدانید که لبخند پیش روی شما، در حال مخفی کردن یک حقیقت است.

3. کپی کردن زبان بدن مخاطب یعنی یک نشانه خوب

آیا تجربه ملاقات با شخصی را داشته‌اید که هر بار شما حالت بدن خود را تغییر داده‌اید، او نیز همین حالت را تکرار کرده باشد؟ این در واقع یک نشانه خوب است. تکرار کردن یکی از حالت‌های زبان بدن به صورت ناخودآگاه و زمانی اتفاق می‌افتد که شخص با شما احساس همبستگی کند. این شرایط نشان‌دهنده این است که مکالمه شما به صورت مثبت در جریان می‌باشد و مخاطب‌تان با افکار شما موافق است. دانستن این موضوع، مخصوصا در ملاقات‌های کاری و مذاکره‌ای شما بسیار سودمند بوده و شما را در دانستن این که مخاطب‌تان برای معامله مشتاق می‌باشد یا خیر، یاری می‌کند.

4. نحوه حرکت مخاطب شما گویای همه چیز است

تا به حال دیده‌اید که شخصی وارد اتاق شود و بلافاصله متوجه شوید که رییس اوست؟! تاثیرپذیری شما به خاطر حالت‌های بدن او و تواناییش در به نمایش گذاشتن صحیح آن است. حالتی که کف دست‌ها رو به پایین بوده و تمامی حرکات به صورت گسترده اتفاق می‌افتند. این فرد هنگام راه رفتن، آزادانه این کار را انجام داده و فضای زیادی در اطراف خود احساس می‌کند. همچنین هنگام ایستادن، شانه‌ها کشیده و رو به عقب قرار می‌گیرند. ذهن ما در این شرایط احساس قدرت خواهد کرد. حالت خمیده داشتن و حرکات و رفتارهای سست، نشان‌دهنده قدرت پایین است.

5. چشمانی که دروغ می‌گویند

اکثر ما با این جمله بزرگ شده‌ایم که می‌گوید:

وقتی حرف می‌زنی به چشمان من نگاه کن!

والدین ما طبق این فرضیه عمل می‌کردند که هنگامی که دروغ می‌گویید، نگاه کردن به چشمان کسی سخت است. این موضوع تا حد زیادی درست می‌باشد. همچنین می‌تواند باعث شود افراد فریبکار از این موضوع سواستفاده کرده و با نگاه کردن به چشمان شما دروغ خود را راست جلوه دهند. به طور میانگین، آمریکایی‌ها در صحبت‌هایشان ارتباط چشمی را بین 7 تا 10 ثانیه حفظ می‌کنند. وقتی در حال گوش دادن و نه صحبت کردن باشند، طولانی‌تر به چشم‌ها خیره می‌شوند. اگر در صحبت‌هایتان شخصی به مدت طولانی و بدون حرکت به چشمان‌تان زل زد، احتمالا دروغ می‌گوید!!!

6. ابروهای بالا رفته نشانه ناراحتی می‌باشد

سه احساس مهم وجود دارد که باعث می‌شود ابروهایتان بالا روند. تعجب، نگرانی و ترس. سعی کنید هنگامی که یک مکالمه عادی و ساده با شخص نزدیکی دارید، ابروهایتان را بالا ببرید. این کار دشوار است. اگر در هنگام مکالمه خود متوجه ابروهای بالا رفته مخاطب‌تان شدید، بدانید که احساسات او برانگیخته شده‌اند با توجه به سه حالتی که می‌تواند وجود داشته باشد. پس مراقب باشید که او را نرنجانید.

7. همواره با سر خود تایید نکنید

تایید کردن بیش از حد با سر نیز نشان از اضطراب دارد. اگر با شخصی صحبت می‌کنید و او مدام با سر گفته‌های شما را تایید می‌کند، بدانید که او مضطرب و احتمالا نگران قضاوت شماست. این حرکت به شما می‌گوید که شخص روبرویتان نگران تفکر شما درباره توانایی‌ها و شخصیت اوست. به او اطمینان دهید که برایش ارزش قائلید.

8. فک گره خورده ینی استرس

یک فک گره خورده، یک گردن سفت شده یا یک پیشانی درهم همگی نشانه استرس‌اند. بدون در نظر گرفتن سخنان مخاطب‌تان، این نشانه‌ها بیانگر میزان بالای استرس و راحت نبودن اوست. ممکن است مکالمه به سمتی رفته باشد که او را عصبی یا از موضوع خاصی ناراحت می‌کند. حتی ممکن است درباره موضوع دیگری درگیری ذهنی داشته و همزمان با صحبت‌های شما، در حال فکر کردن به آن است. کلید پی بردن به ماجرا توجه به تناسب میان سخنان و حرکات بدن اوست.

شما چه موارد دیگری را برای شناسایی زبان بدن می‌شناسید؟ راهکارهای خود را برای بهبود روابط فردی در اجتماع با ما و همراهان دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Inc

بیشتر بخوانید: تأثیر صحبت کردن با خود در شرایط بحرانی و ناراحت کننده بر روی مغز انسان

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین زبان گفتگو میان مردم جهان کدام زبان‌ها هستند؟

امتیاز: 4.1 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.