طراحی مینیمالیستی بی روح نیست: 7 روش باورنکردنی برای ایجاد یک خانه مدرن و دنج

وقتی به خانه های مدرن یا طراحی مینیمالیستی فکر می‌کنید چه چیزی به ذهنتان می‌رسد؟ به احتمال زیاد، تصاویری از دیوارهای سفید برهوت و فضای داخلی تیره را تصور می‌کنید. با این حال، طرح مینیمالیستی به معنای کنار گذاشتن تمام تزئینات و زندگی در یک جعبه سفید نیست. در عوض، این سبک طراحی داخلی برای ایجاد یک فضای ساده و در عین حال دلپذیر است که به صاحبان خانه اجازه می‌دهد تا پس از یک روز طولانی در خانه خود آرامش را حس کنند.

اگر به طراحی خانه مدرن علاقه دارید، این هفت راه باورنکردنی برای ایجاد یک خانه با طراحی مینیمالیستی، سرزنده و دنج را مطالعه کنید:

1. از رنگ‌های گرم استفاده کنید

این یک تصور غلط رایج این است که مدرنیته فقط در مورد استفاده از رنگ‌های سفید است. وقتی صحبت از ایجاد یک فضای نشیمن دنج اما مینیمالیستی می‌شود، توصیه می‌کنیم رنگ‌های گرم یا خنثی را انتخاب کنید که اتاق شما را ساده و تمیز نگه می‌دارد و در عین حال آرامش‌بخش است. رنگ‌هایی مانند کرم گرم، قهوه‌ای روشن و مایل به سفید گرم برای این استایل ضروری هستند. خانه شما نیز برای مدرن بودن لازم نیست تک رنگ باشد. با بازی با رنگ‌های هلویی، قرمز روشن، قهوه‌ای گرم و حتی سبز روشن، تنوع بیشتری به فضای خود اضافه کنید. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به رنگ ساتن یا نیمه براق هستند تا بافت ملایمی به اتاق شما ببخشد که نور طبیعی را منعکس کند و فضای روشن و بازتری ایجاد کند.

2. نور گرم را امتحان کنید

نور زرد و نارنجی درخشش ملایمی را در خانه شما ایجاد می‌کند که برای چشم‌ها آرامش‌بخش است و در مقابل رنگ‌های خنثی، خیره کننده به نظر می‌رسد. نورهای سفید تند می‌توانند احساس خانه شما را بیشتر شبیه یک اتاق بیمارستان کنند تا یک استراحتگاه دنج، زیرا نور روشن از دیوارها منعکس می‌شود و ته رنگ‌های سرد رنگ‌های موجود را برجسته می‌کند. در عوض، نورهای گرم فضای شما را صمیمی‌تر و آرامش‌بخش‌تر می‌کند.

3. دکور دیواری را امتحان کنید

دیوار‌های خالی می‌تواند  خانه‌ای را ایجاد کند که احساس پوچی و بی روحی به مخاطب بدهد. چند اثر هنری که شخصیت شما را منعکس می‌کند آویزان کنید یا چند آینه در اطراف خانه قرار دهید. ساعت‌های دیواری بزرگ نیز بدون ایجاد احساس درهم ریختگی به فضای شما کمک می‌کند تا ابعاد و جذابیت بصری بیشتری به فضای شما اضافه کند.

4. چاشنی چوب را به خانه خود اضافه کنید

سبک مینیمال

در حالی که بسیاری از خانه‌های مدرن به سمت فلزات، سنگ و پالت‌های رنگی سفید و مشکی متمایل هستند، افزودن سازه‌های چوبی می‌تواند گرما و سرزندگی بیشتری را به خانه شما بیاورد. خانه‌های مدرن تمایل دارند بیش از حد مصنوعی به نظر برسند، بنابراین افزودن مواد طبیعی و ارگانیک، مانند چوب، می‌تواند انرژی جاری در خانه شما را بالا ببرد. میز، صندلی، تخته برش و کابینت را با قطعاتی از چوب‌های تیره تا متوسط ​​انتخاب کنید تا کمی لطافت به خانه شما بیافزاید.

5. خانه را با گیاهان خانگی دکور کنید

برای اینکه زندگی بیشتری به فضا ببخشید، آن را با گیاهان خانگی تزئین کنید. نگاه کردن به گیاهان جذاب است، بافت‌های طبیعی را به خانه شما اضافه می‌کند. علاوه بر این، گیاهان خانگی تصفیه‌کننده‌های طبیعی هوا و تقویت‌کننده خلق و خو هستند، بنابراین می‌توانند هوا را تمیز و کل فضا را بسیار با طراوت کنند.

6. از رنگ‌های بیشتری در فضای خود استفاده کنید

سبک مینیمال

در حالی که برای طراحی مینیمالیستی بهتر است از یک پالت رنگی ساده استفاده کنید، اما همچنان باید احساس آزادی در انتخاب رنگ‌ها داشته باشید. به جای تکیه بر طرح رنگ معمولی سیاه و سفید، ترکیب مواد چوبی، آجر قرمز طبیعی و دکور چوبی را امتحان کنید. از طرف دیگر، افزودن رنگ‌های آبی، سبز یا صورتی روی کوسن‌ها و پتوها می‌تواند خانه شما را دارای جنب و جوش بیشتری کند

7. کمی بافت به فضا اضافه کنید

افزودن کمی بافت به فضا می‌تواند ابعاد بیشتری ایجاد کند و از اینکه فضای شما خیلی مسطح یا بی روح به نظر برسد جلوگیری می‌کند. توصیه می‌کنیم بافت‌هایی مانند چرم مصنوعی، پشم، چوب، فلز و حصیر را به فضای خود اضافه کنید تا احساس راحتی روستایی به خانه شما بدهد. از این مواد در سبدها، صندلی‌ها، بالش‌ها و پتو استفاده کنید تا حسی خانگی را ایجاد کند.

مینیمالیست یا مدرنیست بودن نیازی به نشستن در خانه‌ای با یک فضای خالی ندارد. طراحی خود را به دیوارهای سفید، گزینه‌های محدود مبلمان و چند متریال انتخابی محدود نکنید. در عوض، با رنگ‌ها، مواد طبیعی و بافت‌های مختلف بازی کنید تا خانه‌ای مدرن و در عین حال گرم و دنج برای خود و میزبانانتان بسازید.

ایده‌های خود برای مینیمال و در عین حال دنج کردن فضا با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.