قلعه‌های قرون وسطای اروپا

معرفی قلعه‌های قرون وسطای اروپا که حتما باید از آن‌ها دیدن کنیم!

در اروپا قلعه‌های خیره کننده و زیبایی ساخته شده که مردم از سراسر جهان برای دیدن این قلعه می‌آیند. این قلعه‌ها اغلب مربوط به قرون وسطی بوده و اکنون جزو قلعه‌های باستانی محسوب می‌شود. برخی از این قلعه آسیب دیده‌اند یا با مرور زمان فرسوده شده‌اند اما برخی دیگر به خوبی حفظ شده و باقی مانده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا  معرفی این قلعه‌های قرون وسطای اروپا بپردازیم.

قلعه‌های قرون وسطای اروپا

قلعه Bodiam در انگلستان

این قلعه در واقع یک قلعه عجیب و غریب در شرق بوده که با طراحی کلاسیک هنوز پابرجاست. این قلعه انگلیسی مربوط به قرن چهاردهم است و به فرمان ریچارد دوم در سال 1385 ساخته شده است. قلعه Bodiam در واقع یک قلعه دفاعی در صدها جنگ مختلف بوده است. نمایش بیرونی قلعه بسیار زیبا بوده اما فضای داخلی خاصی ندارد. اما بازدیدکنندگان اجازه ورود به قلعه را دارد و می‌توانند به بازدید از فضای داخلی و طبقات انتهایی بپردازند.

قلعه‌های قرون وسطای اروپا

قلعه Bran در رومانی

اگر آن‌قدری شجاع هستید که به دل جنگل بروید و کوه‌ها بالا روید، حتماً از قلعه Bran در رومانی دیدن فرمایید. این قلعه دقیقاً بر روی کوه و در دل جنگل قرار گرفته و به قلعه دراکولا نیز معروف است. این قلعه در واقع خارج از رومانی بوده و ماجرای دراکولا نیز یک ماجرای خون شامی خیالی است که در رابطه با این قلعه گفته می‌شود. قلعه Bran یک موقعیت استراتژیک دارد و متعلق به قرون وسطایی پادشاهان ترانسیلوانیا و والاشیا بوده است. موقعیت این قلعه بسیار زیبا بوده و برای بازدید بهترین مکان محسوب می‌شود.

قلعه Bran در رومانی

قلعه Eltz در آلمان

احتمالاً عکس قلعه Eltz را در اینستاگرام زیاد دیده‌اید. این قلعه یکی از مکان‌های پربازدید محسوب می‌شود و مکانی بسیار الهام‌بخش و منحصربه‌فرد است. این قلعه هم ماجراهای افسانه‌ای زیادی دارد و یکی از قلعه‌های شگفت‌انگیز آلمانی محسوب می‌شود. این قلعه 9 قرن عمر دارد و در قرن 11 ساخته شده است. در قرن 12 این قلعه به خانواده Eltz تعلق گرفت و هنوز متعلق به فرزندان این خانواده است که آن را تاکنون حفظ کرده‌اند.

قلعه Eltz در آلمان

قلعه Alhambra در اسپانیا

قلعه Alhambra در گرانادا اسپانیا یکی از دیدینی ترین بناهای ساخته شده در قرون وسطای اروپا است. این کاخ عظیم در قرن نهم ساخته شده و تاکنون آسیب زیادی دیده اما هنوز بقای آن پابرجاست. این قلعه در قرن 13 توسط مسلمانان گسترش و بهبود یافته است. تاریخ این قلعه کمی طولانی و پیچیده است اما این قلعه آن‌قدر دست‌به‌دست شد تا از حاکمان مسلمان به مسیحیان رسید. این قلعه یکی از قلعه‌های قرون وسطای اروپا با سبک معماری منحصربه‌فرد است که برای بازدید انتخاب خوبی خواهد بود.

قلعه Alhambra در اسپانیا

قلعه PIERREFONDS در فرانسه

این قلعه یکی از معروف‌ترین قلعه‌های فرانسوی بوده که متعلق به قرون وسطای اروپا است. این قلعه تاکنون بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای داده و معماری خیره‌کننده آن نظر همه را به خود جلب کرده است. اما باید اشاره کنیم که پیدا کردن این قلعه کار بسیار دشواری خواهد بود. قلعه PIERREFONDS در شمال شرقی پاریس قرار دارد و به قولی نزدیک بلژیک است. این قلعه در اواخر قرن چهاردهم ساخته شده و به نظر می‌رسد که خانه تعطیلات یک خانواده سلطنتی فرانسه در قرون وسطا بوده است. از سوی دیگر این قلعه یک قلمرو جنگی در صدها جنگ مختلف بوده است. این قلعه در شرایط و جایگاه خوبی قرار دارد و باید اشاره کنیم که در قرون نوزدهم بازسازی‌های فراوانی بر روی آن صورت گرفته است.

قلعه PIERREFONDS در فرانسه

قلعه Bojnice در اسلواکی

برای کشور کوچکی چون اسلواکی وجود چنین قلعه‌ای عجیب و باورنکردنی است. قلعه Bojnice در اسلواکی، یک قلعه فوق‌العاده زیبا بوده که در قرن 12 ساخته شده از سبک گوتیک بهره برده اما تحت تأثیر بازسازی‌های دوره رنسانس قرن 16 نیز قرار گرفته است. این قلعه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اسلواکی است و به عنوان مکانی برای ساخت مجموعه فیلم‌های فانتزی مورد استفاده قرار گرفته است. این قلعه سالانه در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد اما بهترین زمان برای بازدید از آن در زمان فستیوال‌های بین‌المللی است.

قلعه Bojnice در اسلواکی

قلعه Eilean Donan در اسکاتلند

تقریباً همه می‌توانند قلعه ایلیان دونان، قلعه اسکاتلندی مشهور را در ارتفاعات غربی تشخیص دهند. این قلعه بسیار شناخته شده است و در کارت پستال‌ها، تلویزیون یا حتی فیلم‌های مختلف دیده می‌شود. این قلعه در قرن سیزدهم ساخته شده و از این منطقه در برابر حملات نروژ حفاظت کرد در نتیجه ساختاری دفاعی و جنگی داشت. این قلعه در قرن 17 به طور شدیدی نابود شد و در قرن بستم مجدداً به بازسازی رسید و به حالت اولیه خود بسیار نزدیک شد. در نتیجه این قلعه در حال حاضر پابرجاست و در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد.

قلعه Eilean Donan در اسکاتلند

قلعه MONT SAINT-MICHEL در فرانسه

احتمالاً عکس قلعه مونت سنت میشل را که در یک جزیره شناور است زیاد دیده‌اید. این قلعه بسیار خیره‌کننده بوده و به قولی کاملاً شناور نیست. در واقع در ساحل نرماندی لنگر انداخته در عمق کمی از دریا قرار دارد. این قلعه یکی از دیدنی‌ترین قلعه‌های قرون وسطای اروپا بوده که در قرن هشتم ساخته شده و در اثر جزر و مدآب اکنون در دریا قرار گرفته است. این قلعه نیز خاصیت دفاعی داشته و طراحی آن شبیه به خیمه است. امروز این قلعه 50 ساکن دارد و سالانه میلیون‌ها توریست از آن بازدید می‌کنند.

قلعه‌های قرون وسطای اروپا

قلعه Edinburgh در اسکاتلند

شاید قلعه Edinburgh یکی از معروف‌ترین قلعه‌های جهان باشد که در اسکاتلند قرار دارد. این قلعه بر روی یک سنگ بزرگ ساخته شده و تقریباً مشرف به طبیعت اطراف است. قلعه Edinburgh در اسکاتلند یک قلعه باستانی محسوب می‌شود که از آهن ساخته شده و یک قلعه مدرت در قرن 12 بوده است. این قلعه یکی از موفق‌ترین سازه‌های دفاعی است که تاکنون ساخته شده و تاکنون از 26 انفجار جان سالم به در برده است.

قلعه‌های قرون وسطای اروپا

قلعه Fenis در ایتالیا

قلعه Fenis یک قلعه ساخته شده با سنگ‌های سفید بوده که این سنگ‌ها از کوه‌های جزیره Aosta گرفته شده است. این قلعه در قرن 13 ساخته شده و هدف ساخت آن در زمینه نظامی بوده است. این قلعه در ابتدا بسیار کوچک بوده اما در قرن 14 گسترش‌یافته و با برج‌های همراه شده است. این قلعه یکی از جذاب‌ترین قلعه‌های باستانی اروپا است که سالانه بازدیدکنندگان زیادی می‌پذیرد و داستان‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده است.

قلعه‌های قرون وسطای اروپا
امتیاز: 4.2 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.