مبتکر ایرانی سازنده آب شیرین کن

مبتکر ایرانی سازنده آب شیرین کن برنده جایزه‌های ملی و مردمی برترین استارت‌آپ آلمان شد

حامد بهشتی و علی حکیم با ساخت سیستم آب شیرین کن خورشیدی جدید خود برنده جایزه ملی سال 2019 و همچنین جوایز برگزیده در برلین و برگزیده مردمی Kfw Entrepreneurs شدند.

به گزارش Kfw، حامد بهشتی و علی حکیم سیستمی طراحی کرده‌اند که به راحتی به منابع آبی موجود متصل شده و با قیمت بسیار کمی آب شرب مورد نیاز مردم منطقه را تامین می‌کند. به گفته سازندگان این سیستم، پنل‌های خورشیدی الکتریسیته مورد نیاز پمپ را تامین می‌کنند، سپس این پمپ، آب تصفیه نشده را از منابع مختلف گرفته و بسته به نوع آب و وضعیت آن، از فیلترهای متفاوتی عبور می‌دهد تا در نهایت آب قابل شرب با قیمت کمی در اختیار افراد قرار بگیرد.

این سیستم غیر شیمیایی در اتاقک‌هایی که کیوسک آب یا WaterKiosk نام دارند تعبیه می‌شود. آب شور باقیمانده پس از فرایند تصفیه نیز بصورت رایگان در اختیار افرادی که خواهان آن هستند قرار می‌گیرد. از این آب می‌توان برای شست و شو یا مقاصد دیگر استفاده کرد.

WaterKiosk

این سیستم آب شیرین کن در حال حاضر در کشورهای کنیا، اوگاندا، سومالی و یمن نصب شده است. به گفته حامد بهشتی، به زودی تعدادی از این اتاقکها در جنوب کرمان نیز نصب خواهند شد.

جایزه Kfw Entrepreneurs از سال 1998 توسط بانک توسعه گروه Kfw راه‌اندازه شده تا برترین شرکت‌های نوآور آلمانی که در 5 سال اول فعالیت خود هستند را حمایت کند. شرکت حامد بهشتی و علی حکیم که Boreal Light نام دارد موفق شد تا این جایزه را از بین شانزده کمپانی آلمانی که به مرحله فینال رسیده بودند دریافت کند. این شرکت با برنده شدن در هر سه بخش، جایزه نقدی 16 هزار یورویی Kfw را نیز دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اجاره پنل‌های خورشیدی تسلا پیشنهاد جدید شرکت به علاقه‌مندان

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.