مش ورونوی روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری

مش ورونوی روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری و متریال مینیمال برای جذب حداکثر ضربه

آیا تا به حال برای استفاده از وسایل مختلف در زندگی خود دچار مشکل شده‌اید؟ ممکن است به این فکر رسیده باشید که ابزارها می‌توانند با شما همراه‌تر باشند. از این رو، خلق وسایل و ابزارهای کاربردی و یا بازآفرینی و بهینه‌سازی نمونه‌های موجود توسط طراحان صنعتی، همواره راحتی انسان را در پاسخ به نیازهای محیطی او در نظر داشته است. با توجه به همین موضوع، شاهد نمونه‌های بسیار متفاوتی از طراحی دوباره اشیاء در اطراف خود هستیم. شما می‌توانید با همراهی دینو در ادامه، طراحی مش ورونوی روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری و متریال مینیمال برای جذب حداکثر ضربه را ببینید و با یک نمونه خلاقانه از طراحی پایدار اشیاء آشنا شوید.

مش ورونوی روی کلاه ایمنی

شما در طراحی مش ورونوی روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری، نمونه‌ای کامل از چگونگی به کارگیری طراحی مولد برای ایجاد محصولاتی پاسخگو به نیازهای ما را می‌بینید. این طراحی در نتیجه واکنش به عوامل محیطی ساخته شده و در ساخت خود از الگوی هندسه ورونوی بهره گرفته است. Voronoi Bike Helmet با مش مشبک غیرمعمول در سطح بیرونی آن متولد شده که با استفاده از مدل‌سازی پارامتریک ایجاد می‌شود. طراحی خلاقانه این کلاه ایمنی با حداکثر جذب ضربه احتمالی در صورت بروز حادثه، به شما کمک می‌کند تا بتوانید کم‌ترین میزان آسیب را متحمل شوید. مکانیسم اثر این کلاه به گونه‌ای است که الگوی ساخت شبکه لایه بیرونی با انعطاف خود ضربه را جذب کرده و لایه سخت زیرین از جمجمه شما محافظت می‌کند.

مش ورونوی روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری

متریال مینیمال

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین نکات برجسته در طراحی مش ورونوی روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری این است که ضمن به حداقل رساندن مواد در ساخت خود، توانسته میزان جذب ضربه وارده را به حداکثر برساند. همچنین طراحی آن به نحوی است که کلاه را بسیار کارآمد و در عین حال سبک می‌کند. بخش سخت زیرین کلاه درست زیر لایه انعطاف‌پذیر بالایی، از فیبر کربن با مقاومت بسیار بالا ساخته شده است. همین طور هر دو بخش از کلاه ایمنی و همچنین تکنیک‌های مدل‌سازی ویژه آن‌ها باعث می‌شود که محصول نهایی ضمن داشتن وزنی بسیار سبک، بتواند به خوبی نیازهای کاربر خود را برآورده سازد. متریال مینیمال این ایده زیبای طراحی شده توسط «زیچانگ شو» (Zhecheng Xu) و «ییفانگ چو» (Yuefeng Zhou) برنده جایزه طراحی A در سال 2020 شده است.

مش ورونوی روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری - متریال مینیمال
رنگ متفاوت
مش ورونوی روی کلاه ایمنی
برشی از سطح مقطع کلاه ایمنی

شما درباره طراحی مش ورونوی روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری چه نظری دارید؟ آیا ایده خاصی برای بهبود این معماری متفاوت دارید؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

بیشتر بخوانید: 10 پیش‌بینی تکان‌دهنده علمی-تخیلی از گذشته که به حقیقت پیوسته است

بیشتر بخوانید: ربات اطلس بوستون داینامیکس طی نمایش قدرت خود، پا فراتر از انتظارات ما می‌گذارد

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.