کشور ابرقدرت

معرفی ۵ کشور ابرقدرت اقتصادی که در سال ۲۰۵۰ بر جهان حکمرانی خواهند کرد

قدرت‌های اقتصادی جهان مدام در حال تغییر هستند.برای مثال کشوری چون انگلستان، روزگاری بالاترین جایگاه را در زمینه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشت اما اکنون جایگاه گذشته را ندارند. امروزه کشورهایی مانند ایالات متحده از کشورهای ابرقدرت جهان هستند و اقتصاد جهان را در دست دارند. از سوی دیگر چین و هند با افزایش جمعیت بالای خود دارای بالاترین رتبه‌ی خرید و بازار جهانی هستند و روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند. در این مطلب به معرفی ۵ کشور ابرقدرت اقتصادی که در سال ۲۰۵۰ بر جهان حکمرانی خواهند کرد، خواهیم پرداخت و این موضوع را با جزییات بررسی خواهیم کرد.

۵ کشور ابرقدرت اقتصادی در سال ۲۰۵۰

۵) برزیل

کشور ابرقدرت

برزیل در جایگاه پنجم این لیست قرار دارد و تا سال ۲۰۵۰ این کشور یکی از ابر قدرت‌های جهان خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد این کشور با نرخ رشد سالانه ۳.۵٪ از کشورهای پیشرفته‌ای مانند کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس، پیشی خواهد گرفت. این کشور همچنین با سرمایه بسیار کم موفق به تولید ناخالص داخلی ۱۸٪ شده است. از سوی دیگر برزیل یکی از هفت بازار بزرگ در جهان است و با جمعیت بالایش، خریداران زیادی را در خود جای داده است. این کشور همچنین کشوری با سرمایه‌گذاری‌های گسترده بوده و تا سال ۲۰۵۰ یکی از کشورهای اصلی اقتصادی در جهان خواهد بود.

۴) اندونزی

اندونزی یکی دیگر از کشورهایی است که در جایگاه چهارم ابرقدرت‌های اقتصادی جهان در سال ۲۰۵۰ قرار دارد. این کشور در حال حاضر همچنان به ازای هر ۱۰۰ نفر یک کاربر اینترنت دارد که این تعداد بسیار کم است. تا سال ۲۰۵۰، کشوری مانند اندونزی، می‌تواند تقریبا ۵۰٪ از سهم تولید ناخالصی جهان را داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که اندونزی براساس تولید ناخالص داخلی، از انگلیس و فرانسه پیشی بگیرد.

۳) ایالات متحده

کشور ابرقدرت

ایالات متحده یکی از اقتصادهای پیشرفته‌ی فعلی در جهان است که در سال ۲۰۵۰ در جایگاه سوم این لیست قرار خواهد گرفت. با این وجود، انتظار می‌رود که سطح اقتصادی این کشور تا آن زمان کمی متزلزل شود و از جایگاه دوم به مقام سوم سقوط کند. سهم ایالات متحده از تولید ناخالص داخلی جهان از ۲۰٪ به ۱۲٪ در سال ۲۰۵۰ کاهش خواهد یافت و در عوض کشورهایی مانند چین و هند، اقتصاد جهان را به دست خواهند گرفت. از سوی دیگر انتظار می‌رود که در سال ۲۰۵۰ نرخ رشد جمعیت ایالات متحده ۰.۵٪ و متوسط رشد تولید ناخالص داخلی ۱.۸٪ باشد. گزارش PWC همچنین به طور خاص تأکید می‌کند که برای آمادگی مردم برای کار در آینده، سیاست‌های آموزش و پرورش باید بهبود یابد و ایالات متحده یکی از این کشورهایی است که باید در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد.

۲) هند

تا سال ۲۰۵۰، هند از آمریکا پیشی خواهد گرفت و در جایگاه دوم در لیست ۵ کشور ابرقدرت اقتصادی قرار می‌گیرد. همانطور که اشاره کردیم، با رشد چین و هند، اقتصاد ایالات متحده و اروپا با سقوط مواجه خواهد شد و به کلی شاهد شکل جدیدی از اقتصاد جهانی خواهیم بود. تا سال ۲۰۵۰، هند سهم بزرگی از تولید ناخالصی‌های جهان را به عهده خواهد داشت و یکی از مهره‌های اصلی اقتصاد دنیا خواهد شد. از سوی دیگر نکته جالب این است که هند با همراهی ویتنام و بنگلادش به چنین جایگاهی خواهد رسید.

۱) چین

کشور ابرقدرت

در سال ۲۰۵۰، چین به قطب اصلی اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد. در واقع چین تا آن زمان یک پنجم از کل تولیدات ناخالصی جهان را به عهده خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد چین روز‌به‌روز گسترده‌تر شود. در واقع چین به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در آن سال تبدیل خواهد شد. با این حساب می‌توان به طور حتم گفت که بزرگترین قطب اصلی اقتصاد جهان در سال ۲۰۵۰ در آسیا خواهد بود و این موضوع یک تغییر بزرگ و قابل‌توجه است.

بیشتر بخوانید: کدام کشورها بیشترین ساعات کاری را در جهان دارند؟
بیشتر بخوانید: بزرگترین تولیدکنندگان برنج در جهان چه کشورهایی هستند؟

امتیاز: 3.5 از 5 (52 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۹۳ دیدگاه

  1. Avatar فرزاد گفت:

    مگر در خواب ببینیم

  2. Avatar Tiam گفت:

    چرت پرت ها چیه

  3. Avatar ناشناس گفت:

    نمیدونم چرا این ایرانیای عقب افتاده با همه بشر مشکل دارن.اگه شما مسلمان هستید و حکومت اسلامیه چرا با چین که کمونیست هست و دشمن مسلمان هاست صلح میکنید؟این مطلب هم کاملا به درد نخور و غیر منطقی است.

  4. Avatar فريد گفت:

    این مقایسه ها همه بیخود و الکیه / اگه جنگی صورت بگیره باز هم مثل قدیم انگلستان یا همون بریتانیا پیروز میدان خواهد بود / بریتانیا با توجه به مستمعره های زیادی که داره قدرت نظامیش رو تو انگلستان و اسکاتلند و ولز و ایرلند شمالی محدود نکرده و پخش کرده بین مستعمره هاش که پر قدرت ترین ان ها کانادا استرالیا و نیوزیلند هست بی شک بریتانیا پیروز هر میدان جنگی خواهد بود چه صد سال گذشته چه حال و چه اینده / مطمئنم که شنیدین انگلستان رو روباه میخوانند این هم سیاستی در پشتش داره که کشور های دیگه هنوز مونده که درک کنن

  5. Avatar ZiziGolo گفت:

    =| باو تحلیلگران اینا به کنار شماهاکه انقدر تحلیل گرین بیاین یه فکری کنید ب حال کشور خودمون 😹

  6. Avatar سامان گفت:

    باید منبع این گزارش ها را تا آخر رفت تا دید منبع این خبر ها به کدام کشور ها تعلق دارند. احتمالا این گزارش ها دارند ذهنیت عوام را نسبت به خروج از آمریکا آماده می کنند که آن هم در چند دهه آینده قابل اجرا است.

  7. Avatar داریوش گفت:

    چه بخواهیم چه نخواهیم، چین از این چرخه حذف میشه، سیستم کمونیسم موفق نمیشه، (نمونش ایران). آمریکا-روسیه-هند پیشرو باقی میمانند.

    • Avatar پردین گفت:

      فعلا که سیستم کمونیسم موفق شده، بد جور هم موفق شده که آمریکاتون رو هم به وحشت انداخته. به زودی آمریکا رو هم پشت سر میگذاره با جمعیت 1400 میلیونیش.
      بعد این که توی نابغه روسیه رو که مهد کمونیسم بوده، کمونیست نمیدونی اما ایران رو کمونیست حساب میکنی؟!!!
      ایران هر چی باشه کمونیست نیست و نخواهد بود. مخالفت کمونیسم با دین کاملا شناخته شده است و بعد تو افاضه میکنی که ایران کمونیسته!!!
      التماس تفکر.

    • Avatar مجتبی گفت:

      اولا چین کمونیسم نیست و کمونیسم از بین رفته ، ایران هم کمونیسم نیست ، آمریکا در حال نابودیه و علم اقتصاد غربی شکست خورده ، ایران با اجرای اقتصاد اسلامی میتونه تبدیل به پیشروی اقتصادی جهان بشه

  8. Avatar نادر گفت:

    جایگاه ایران با توجه به حکومت داری و پسرفت 40 ساله. فقط بلدیم موشک بسازیم.
    سال 2050 پایین تر از کره شمالی قرار خواهد گرفت. تنها امیدشون چینه. تنها منبع غذایی و مالی شون چینه. با تمام دنیا قطع ارتباط فقط چین عشقه. یادتون باشه موشک بلدن بسازن. دیگه هیچی مهم نیست سلام به کیم جونگ اون

  9. Avatar سیروس گفت:

    پیرترین کشوردنیاشایداثری ازش نباشه

  10. Avatar محمد حسین رضوی گفت:

    هووو حالا تا اون موقع کی زندست…

  11. Avatar حسن گفت:

    به نظر من یک نگاهی هم به پیش گوییهای که توسط پیش گوهای بزرگ در طول تاریخ شده بیندازیم بد نیست.

  12. Avatar پارسا گفت:

    سلام متن اقا صابر مقبول بود ممنون من سیاست مداران چین رو از لحاظ اخلاقی قبول ندارم باید مراقبشون بود

  13. Avatar ایرانی گفت:

    پیش بینی آینده همیشه سخت بوده و در این دنیای درهم تنیده ی امروز سخت تر هم شده است. چرا که اتفاقی که توسط یک نفر در یک گوشه از جهان رقم می خورد، می تواند بخش های بزرگی از جهان را تحت تأثیر قرار دهد.
    همین بیماری کوید-19 رو در نظر بگیرید که چه طور تمام پیش بینی های علمی و مدل سازی های اقتصادی تمام موسسات و بانک ها و دانشگاه های جهان را به مشتی اعداد نادرست تبدیل کرد. از این گونه رخدادهای پیش بینی نشده در آینده بیشتر هم خواهیم داشت.
    به این مقاله هم باید به دیده ی تردید نگریست چرا که تنها معیار رتبه بندی 30 سال آینده ی آن، جمعیت کنونی کشورهاست. یعنی این رده بندی ارائه شده، همان رده بندیِ کنونی پرجمعیت ترین کشورهای جهان است. در این که جمعیت زیاد برابر است با نیروی کار زیاد و بازار بزرگ، حرفی نیست اما این که جمعیت تنها عاملِ توسعه در نظر گرفته شود، درست نیست و ساده انگاریست. البته چین و هند و آمریکا به احتمال زیاد بین 5 اقتصاد بزرگ دنیا خواهند بود.
    چند ماه پیش جک استراو در مصاحبه ای، حرف درست و جالبی زد. گفت که آخرین مردمی که فکر می کنند انگلیس هنوز ابرقدرت است، ایرانی ها هستند. در این که قدرت از کشورهای اروپایی گرفته می شود و به مناطق دیگر به خصوص کشورهای آسیایی انتقال پیدا می کند، شکی نیست اما شاید برزیل و اندونزی جایشان با کشورهای دیگر از جمله ژاپن عوض شود.
    همین الآن جمعیت کل اروپا حدود 750 میلیون نفر است که با این رشد منفی جمعیتشان تا سال 2050 شاید به حدود 550 میلیون برسد البته با مهاجرهای آسیایی و آفریقایی. به هر روی قدرت جهانی، زیادی در دست اروپایی های استعمارگر بوده است و خوب است که این شرایط تغییر خواهد کرد.
    اما ما هم باید با برخورد شدید با فساد و اتکا به توانمندی ها و استعداد ها و ظرفیت های داخلی قوی تر شویم. همین که جزو 15 اقتصاد اول جهان بشویم، خوب است. البته در این راه کمک گرفتن از کشورهای دیگر مفید است و مشکلی ندارد اما نباید به دیگران وابسته شویم حال این دیگران آمریکا باشد یا چین یا روسیه یا هر کشور دیگر.

  14. Avatar احمد گفت:

    اونایی که میگن ایران در جایگاه برتر فرار خواهد گرفت
    ایران ابرقدرت میشود و …. رو چه حسابی؟!
    چه منطقی این حرفها رو میزنید با فالگیری به این نتیجه رسیدید؟!؟!

  15. Avatar حمید گفت:

    تا سال 2050 ایران نابود شده با پیر ترین کشور جهان.ابر قدرت بودن با میزان جمعیت رابطه مستقیم داره

  16. Avatar مهدی گفت:

    نویسنده با توجه به شرایط وروند فعلی .این پیش بینی رو انجام داده .واین درصورتی است که حتما امریکا خودش قبول کنه که در جایگاه سوم قرار بگیره .باید توجه داشت که چیزی نزدیک به ۶۵درصد از سرمایه گذاری های اصلی در چین توسط شرکت های امریکایی است . واین به خاط نیروی ارزان چین بوده .وهروقت امریکا بهشون فشار میاره مجبورن تو مذاکرات کوتاه بیان .ویاامریکا هر وقت سمت هند میره خشت از دستشون میوفته .اگر امریکا امریکا قید نیروی ارزان چین رو بزنه .مطمین باشین ماشین الات وتجهیزات باقیمانده در چین تا ۱۰سال بیشتر چین و سرپا نگه نمیداره بعد باید مثل ۵۰سال پیش همون قورباغه هاشون رو اپز کنن .تا به حال چین صاحب تکنولوژی بومی دارای نمای نبوده.

    • Avatar مهدی گفت:

      چین که هنوز اول نشده. با ما چه کرد ؟
      به خاطر بیاورید قبل ازتحریمهای زمان اقای احمدی نژاد همیشه اینطور در سطح جامعه تبلیغ میشد .که فلان خودرو ملی ۱۰۰درصد ایرانی .فلان صنعت ۱۰۰درصد ایرانی(لوازم خانگی )!…اما بعد از اینکه تحریمها وقطعنامه ها صادر شد .مثل کف آب همه چی روشد .
      تمام قطعه ساز های ما در سراسر ایران تبدیل به دلال شده بودند .همه تولیدی ها تبدیل شده بود به انبار .کلی استاد کار ماهر شده بودن انبار دار .چون تحریم شدیم به ما حالا قطعه نمیدادن .قیمتها رفت بالا .مامردم خوب میگفتیم بابا این خودرو یا یخچال ایرانی چه ربطی داره .نگو خودمان دودستی صنایع و مشاغل خودمون تقدیم کرده بودیم به کارگرای محترم چینی .حالا تحریم که شدیم دیگه برگشت به روال قبل کلی سرمایه و هزینه میخوادکه نشد داره.البته یه عده بارو بستن وخیال راحت ما موندیم یه لشکر استاد کارو کارگر بیکار که هنوزم ادامه داره .
      اخه کجای تاریخ ما کشوری اینقدر مار چاپیده. والله امریکا وانگلیس جرات نکردن از این غلطا کنن .یه سری منفعت طلب فرصت طلب ونم پس نده چین این سر مااوردن .یه سری کارهای خدماتی مونده که قراره طی یک قرار داد۲۵ ساله تقدیم وپیش کش بشه به چین .

    • Avatar دانیال گفت:

      سلام آقای مهدی آخرین جنگ جنگ آمریکا با چین هستش همینطور که شما گفتید آمریکا نمی پزیره و آمریکا به چین حمله میکنه و آمریکا خودشو به نابودی میکشه هنوزم اگر دقت کنین آمریکا با چین دعوا داره .

  17. Avatar علی گفت:

    شاید امروز به حرف من بخندید ولی سال ۲۰۵۰به یاد حرف من باشید قطعا قطعا ایران با تفاوت معنا داری مقام اول رو تو بحثهای اقتصادی و اجتماعی داره

  18. Avatar reza گفت:

    روسیه و چین ما رو بدبخت دارن میکنن ای خددداااااا

  19. Avatar دژپسند گفت:

    به نظرم اگه تحریمهاوسیاست غلط سیاستمدارهامون نبودایران جزء5کشورپرقدرت دنیامیشد.حیف اونهمه پول که صرف کشورهای بی بخارهمسایه میشه وصرف تکنولوژی نمیشه.چراهرکشوری که ضعیفه به مامیچسبه اما وقتی قدرتی بدست میاره پا پس میکشه. کمی تفکرکنید نظرسنجی کنید بعدخرج کنید.

  20. Avatar محمد گفت:

    ایرانم ک مثل همیشه با افتخار نفر اول از آخر هست.

    • Avatar ناشناس گفت:

      اینطور نیست ایران بخاطر تحریم ها اینجوریه خدا شاهده اگر تحریم هایی کع ایران کرده بودن ب جاش امریکا تحریم میکردن الان نابود شده بود

      • Avatar پردین گفت:

        کاملا درسته. نگاه کنید یک ویروس کرونا رفت آمریکا 135000 نفر رو تا الآن کشته! اگر این فشار حداکثری و تحریم و بعضا مسئولان بیشرافتی که ایران باهاش دست به گریبان است رو آمریکا داشت، تا الآن از هم فروپاشیده بود.

  21. Avatar Mmmm گفت:

    پس ایران کجاست

  22. Avatar آریا گفت:

    سلام ، ما که علم غیب نداریم ممکنه اتفاقات غیر منتظره رخ بده و فقط خدا از آینده با خبره

  23. Avatar فافا گفت:

    شمایی ک این تحلیلو کردی هنوز متوجه نشدی تمام تحلیل گران و سیاستمدارای جهان دارن میگن ایالات متحده فروپاشیش نزدیکه و چرخه ی قدرت دست قاره ی آسیا از جمله کشورهای چین وایران میوفته ؟ بعد میگی ایالات متحده قدرت مند میشه؟؟

  24. Avatar محمد گفت:

    روزی که چین ابرقدرت بشه اونوقت همه میگن خدا پدر آمریکائی ها رو بیامرزه.نژاد زرد بی رحمکترین نژاده.کوچکترین رحم و مروتی ندارن.اگر قدرت آمریکا و داشتن دست به نسل کشی میزدن درست مثل تموچین.گرچه مغول بود ولی بهرحال از یک نژاد بودن

  25. Avatar حبیب گفت:

    آشغالترین و کثیفترین و دزدترین کشور دنیا که ایران را به خاک سیاه نشانده کشور عقب مونده چین هستش .

  26. Avatar احسان گفت:

    دیگه خیلی چرت نوشتید یعنی اندونزی بشه یه قدرت اقتصادی؟همین الانم خیلی از مردمش تو فقر و گرسنگی هستن قدرت اقتصادی شدن پیشکش

  27. Avatar حمید گفت:

    امریکا سوم؟محاله حتی اینکه دوم هم بشه محاله چه برسه به اینکه بخواد از هند عقب بیوفته موندم رو چه حسابی اینو نوشتید

  28. Avatar محمد گفت:

    یه مشت اراجیف نوشته
    آمریکا وچین هم ننشستن که برزیل اول بشه.

  29. Avatar مجید محاوی گفت:

    بله همه کار و تولید میکنان ما یک عده بیکار….. نشستن فقط کشور برای آنها هزینه میکنه

  30. Avatar فرهاد گفت:

    آرزو بر جوانان عیب نیست

  31. Avatar حسن گفت:

    چین در اینده از این جایگاهی که داره پایین تر خواهد امد . چین هیچ نوع نو آوری نداره .
    از پیشرفت و تکنولوژی دیگر کشورها کپی میکنه با کیفیت خیلی پایین .

  32. Avatar مسعود کاظم زاده گفت:

    امریکا اقتصادی دارد که میتواند به پشتوانه آن با یک کاغذ وهزینه یک سنت اسکناس صددلاری چاپ کند ودرتمام دنیا مورد استفاده قرار گیرد ؛ بزرگترین شرکتهای فعال درچین امریکایی هستند واگر جنس با کیفیت درچین تولید میشود بواسطه نظارت همین شرکتها می باشد. اقتصاد چین تا ۶۰ درصد به امریکا وابسته است چگونه میتواند در۳۰ سال آینده امریکا را پشت سر بگذارد؟ کشور هند واندونزی نمی توانند دربین ۵ کشور جهان جایی داشته باشند؛ ازطرفی انگلستان ازاسترالیا و زلاند نو گرفته تا کانادا را درمستعمره خود دارد و اقتصاد همه اینها تجمیع میشود با کشور انگلستان ! پس میتواند درزمره ۵ کشور برتر قرارگیرد به ژاپن هم میشود به این لیست اضافه کرد ولی برزیل بشدت بدهکاری دارد و منابع جنگلی آمازون هم دارد تحلیل می رود جای تردید دارد که درزمره ۵ کشور برتر اقتصادی قرار گیرد؛ هند وبرزیل بیشترین فقیر را دردنیا دارند و اگر گذارتان به این دو کشور بیفتد با گدایانی روبرو خواهید شد که از سروکول آدم بالا می روند. ضمناً تنها کشوری که دیدم درآن پول ایران را قبول میکنند ازسوی گدایان هند بود که درپاسخ اینکه پول خورد همراه ندارم مطالبه هزارتومانی ایرانی میکردند که برایم جالب بود!!…

  33. Avatar میلاذ گفت:

    نمیدونم مشکلتون با آمریکا چیه ولی الان در حال حاضر آمریکا از همه پیشه گرفته

  34. Avatar جواد گفت:

    ای بابا فاتحه خوندن بر قدرت معلوم نیست اون موقع کره زمینی باقی مونده یانه از الان چه فکرا میکنن

  35. Avatar اسدی گفت:

    ابرقدرت اینده حکومت برحق ال محمد اسا . خخخ

  36. Avatar الیاس از آینده گفت:

    همش چرت و پرته. باور نکنین

  37. Avatar احمد گفت:

    اینها ساده انگاری است.آمریکا و کشور های غربی را نباید اینقدر دست کم گرفت.هنوز معلوم نیست چه جنگ هایی در جهان رخ خواهد داد و چه تغییراتی در پیش است.فقط تصور کنید که آمریکا دوباره بتواند همین ایران را زیر چتر خود بیاورد و با سیطره کامل بر خاورمیانه چین و دیگران را به زانو در آورد.
    پس باید منتظر نشست و دید همانطوریکه جنگ جهانی دوم باعث شد کل اروپا و ژاپن و شوروی فرسنگ ها از آمریکا عقب بیفتند.

  38. Avatar ناشناس گفت:

    با این مقاله کاملا قانع شدیم که اولا اگر قصد رشد اقتصادی کشور رو داریم بایددر راستای افزایش جمعیت تلاش کنیم ثانیا چون احتمالا چین موفقیت ترین کشور در سال 2050 طبق برآورد این مقاله است پس باید خودمون رو در چین ذوب کنیم …

  39. Avatar ناشناس گفت:

    کیفیت برتر را آلمان داره وگرنه چین و هند و ..کیفیت ندارند.این آمار اشتباه است.

  40. Avatar د ع ت آ گفت:

    ایران به زودی به همه ی جهان حکمرانی خواهد کرد اگر این هیت دولت و آقا و آقا زاده ها پول مردم رانخورند یاکسی اختلاس نکند مردم پولدار و اقتصاد اول خواهیم بود یاعلی ممد

  41. Avatar abbas گفت:

    نه بابااشتباه تحلیل کردی به نظرمن ایران توصدراین جدول قرارمیگیره ومیشه اقتصاداول جهان ارواح عمم

  42. Avatar ایرانی گفت:

    با توجه به اینکه سوخت های فسیلی بتدریج جای خود را به گروه سوخت های پاک وبرقی می دهند بعید نیست کشور های عربی که با نفت روزگار میگذرانند اوضاع اقتصادی چندان مناسبی در آینده نداشته باشند
    احتمال اینکه کشور های قاره آمریکا به پیشرفت قابل توجهی دست یابند بسیار زیاد است

    • Avatar amir گفت:

      عربا تو این 40 سال در پیشرفت خیلی از ما جلو زدن و مردم به جای پیکان و پراید ماشینای لوکس سوار میشن و شهراشون ساختموناشون.. که تمیزتر و قشنگتره
      و توریستهای خارجی زیادی جذب میکنن
      حتی کشورای دیگه میرن اینجور جاها سرمایه گذاری میکنن نه تو ایران

  43. Avatar حسن پویزن گفت:

    پس ایران ؟ xDD

  44. Avatar ابوالفضل گفت:

    تبلیغ کنید از چین که ملت خر کنید تولید ملی جهش توبید.جهش خیانت

  45. Avatar حمید گفت:

    پس کره و ژاپن و ویتنام آلمان و فرانسه چی مطمئنی متن درسته

  46. Avatar فرهاد گفت:

    خود امام خمینی گفته به چین و شوروی اعتماد نکنید(این مقوله گفتم تا کسی من متهم به جاسوس اجنبی نکند)…بعنوان یه کارشناس تاریخی میخوام اشاره ای به تاریخ بکنم در زمان ساسانیان و بخصوص در زمان هرمز چهارم این امپراتوری چین سلسله سوئی بود که خاقانات ترک را علیه ساسانیان شوارندند تا قلمروی ساسانیان و ایران باستان متصرف شوند…! یخورده مرد باشیم

  47. Avatar Reza گفت:

    خوش به حالشون😐

  48. Avatar علی گفت:

    ایران کو پس؟

  49. Avatar مرتضی گفت:

    لعنت به چین

  50. Avatar صابر گفت:

    هر تمدنی 3 جایگاه داره: به ترتیب سیاست-اقتصاد-جامعه
    چین سیاستش که یک دولت کثیف کمونیستی سلطه گر هست.تواین بحثی نیست.
    اقتصاد چین پادوی اقتصاد جهانی هست و همیشه تامین کننده و سفارش گیرنده بوده نه یک قدرت خلاق و تولید کننده.یک کارخانه و یک معدن بزرگ هست اون کشور که با برده داری همون کارخانجات به ظاهر بزرگ رو سرپا نگه داشته.
    جامعه چین هم مثل هر جامعه کمونیستی دیگه ای یک جامعه استثمار شده هست که تن به هر ذلتی دادن.7 سال پیش که ما برای عقد یک قرارداد مخابراتی به چین رفته بودیم،در بازدید از کارخانجات فاکس کان دیدیم که دور دیوار خوابگاه و ساختمان های بلند که کارگران مشغول کار هستند فنس های فلزی مشابه سایه گیر نصب کردند.با تحقیق متوجه شدیم به علت آمار بسیار زیاد خودکشی در بین کارگران که البته محدود به همان کارخانه نمی شد، این فنس هارو نصب کردند که در صورت تلاش برای خودکشی از ارتفاع، ناکام بمونه و جلوی این روش رو بگیرن.البته بعدها تو همین سایت های فارسی زبان خواندم که بسیاری از کارخانجات بزرگ مرکز تماس مشاوره روانی دارن!خودتون تا ته این قضیه رو بخونید. جامعه چین هر برعکس زرق و برق و تبلیغات و شو های تلویزیونی،توده مردم در فقر شدید فرهنگی و انسانی به سر میبرن. آمار تجاوزات بسیار وحشتناک بود. تولد نوزاد های بدون والد و قرار دادنشون توی صندوق های مخصوص در سطح شهر برای جمع آوری توسط دولت و …. یک کشور با این شکل هیچگاه نخواهد توانست به جایگاه اقتصادی ثابتی برسه، چونکه اصلا تولید کننده نیست و موارد دیگه.ولی از لحاظ سیاسی بله قطعا به دنبال تسلط به دنبال کل دنیا هستند و ایران هم به عنوان یکی از پیشگامان خودش رو تقدیم به اینها کرده. اینجا در آمریکا البته اگه حرفی از اقتصاد اول بودن چین زده میشه برای جمع آوری رای برای جمهوری خواهان هست که مردم رو از گلوبالیست میترسونن که علیه دموکرات ها حرکتی انجام داده باشند. در واقع من این مقاله و مقالات مشابه رو زیاد بر پایه حقیقت بینی نمیدونم و احتمال قوی تحت تاثیر همون سیاست های تبلیغات انتخاباتی جمهوری خواهان هست چون میبینم با ترسوندن مردم از گلوبالیست و سیاست های چین دنبال جمع کردن رای هستند.به هر حال الان فصل کاسبی سیاست و رای توی آمریکا هست و زیاد به این تحلیل ها و خبرها با دید جدی نگاه نکنید. البته باید مراقب منافع ملی ایران هم بود و با شناختی که من از سیاست های ایران دارم، وجود حتی سفارتخانه چین در ایران تهدیدی هست برای استقلال مردم ایران،چون در این سالها نفوذ و مقبولیت زیادی بین کسانی که نباید، پیدا کردند و قطعا چین به دنبال اجرای سیاست های تمیزی در چنین کشوری نخواهد رفت. پاینده باشید.

  51. Avatar seedni گفت:

    چین داره با شیوع بیماریهای مرگبار و استعمار و استیلا بر کشورهایی مانند ایران میشه ابر قدرت و آمریکا حتی جایگاه سوم و پنجم هم در آینده نخواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.