مقایسه زندگی مردم ایران و کویت

مقایسه زندگی مردم ایران و کویت و ارزش دینار کویت در مقابل ریال ایران

همانطور که می‌دانید پول کشور کویت، با ارزش‌ترین پول جهان است. با اینکه کویت یک کشور بسیار کوچک است اما پول این کشور ارزش زیادی دارد و این ارزش از طریق صادرات نفت به بازار جهانی بدست آمده است. از سوی دیگر می‌توان به اقتصاد پایدار و تولیدات گسترده نفت در این کشور نیز اشاره کرد. نکته جالب دیگر این است که کویت یک کشور بدون مالیات بوده و نرخ بیکاری در این کشور معنایی ندارد و در واقع بسیار پایین است. ارزش پول کویت به قدری بالا است که هر ۱ دینار کویت معادل ۳.۲۵ دلار آمریکا است. در نتیجه سبک زندگی مردم کویت با ما مردم ایران که با دلار ۲۳ هزار تومانی زندگی می‌کنیم، تفاوت زیادی دارد که در ادامه به بررسی و مقایسه زندگی مردم ایران و کویت خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: باارزش‌ترین پول جهان : باارزش‌ترین پول جهان متعلق به کدام کشور است؟
بیشتر بخوانید: بی‌ارزش‌ترین پول جهان : ارزش پول ایران در چه جایگاهی در جهان قرار دارد؟

ارزش دینار کویت در حال حاضر معادل ۷۶ هزار تومان است. این در حالی است که ارزش دلار تا امروز به ۲۳ هزار تومان رسیده است. با در نظر گرفتن این موضوع که هر دینار معادل ۳.۲۵ دلار است پس مردم کویت با درآمد خود به راحتی می‌توانند بهترین زندگی را از لحاظ رفاهی، تحصیلی، دارویی و مهاجرتی تجربه کنند. در شرایطی که ما مردم ایران به سختی می‌توانیم نیازهای اولیه خود را تامین کنیم، برای مردم کویت خرید کردن یک تفریح و سرگرمی به حساب می‌آید.

این موضوع را با یک مثال ساده بررسی می‌کنیم. تصور کنید که در ایران تصمیم می‌گیرید جدید‌ترین گوشی آیفون که در حال حاضر ظاهرا یک کالای لوکس محسوب می‌شود را خریداری کنید. برای مثال برای خرید یک گوشی آیفون ۱۱ مردم ایران باید بیش از ۱۶ میلیون تومان بپردازند و این در شرایطی بوده که حقوق کارمندی میانگین بین ۳ تا ۵ میلیون است. از سوی دیگر مردم کشور کویت به راحتی با بخشی از حقوق ماهیانه‌ی خود می‌توانند با پرداخت مبلغی معادل ۷۵۰ تا ۸۵۰ دلار یا به قولی ۲۳۰ تا ۲۶۱ دینار صاحب یک گوشی پیشرفته شوند.

در شرایطی که ما در ایران امکان خرید پراید ۷۰ میلیونی را هم نداریم، مردم کویت می‌توانند با این ارزش پول بالای کشورشان بهترین ماشین‌های دنیا را خریداری کنند و از امکانات بروزترین خودروهای جهان لذت ببرد.

مقایسه زندگی مردم ایران و کویت

با این حساب خرید از فروشگاه آمازون برای مردم کویت یک تفریح روزمره است زیرا هر دینار معادل بیش از ۳ دلار است و تمامی محصولات آمریکایی با قیمت پایینی در اختیارشان خواهد بود و به راحتی به بهترین امکانات روز جهان در زمینه تکنولوژی، بهداشتی، دارویی و رفاهی دسترسی خواهند داشت. از سوی دیگر پول کشور کویت به قدری با ارزش است که مردم این کشور برای فرار از گرمای تابستان کویت به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند و از بهترین تورهای مسافرتی و هتل‌های لوکس بهره‌مند می‌شوند. در حالی که با ریال ایران اکنون به سختی می‌توان از کشور خارج شد و حتی امکان سفر به کشورهای همسایه با دلار ۲۳ هزار تومانی یا سفرهای داخلی با قیمت بالای بنزین بسیار سخت، دشوار و غیرممکن است.

تمامی موارد ذکر شده در شرایطی است که حقوق روزانه یک کارگر روزمزد در کویت چیزی بیش از ۵۰ الی ۷۰ دینار کویت است که این حقوق در ماه به بیش از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دینار خواهد رسید. در واقع کمترین حقوق در کویت که حقوق کارگری است معادل حدود ۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰ دلار آمریکا است.

مقایسه زندگی مردم ایران و کویت

به طور کلی این ارزش بالای پول در کویت و ارزش پایین پول در ایران تفاوت‌های زیادی میان زندگی‌های مردم این دو کشور ایجاد کرده و اکنون دغدغه‌های هر یک از این دو کشور متفاوت است. در واقع کافی است تا با یک محاسبه سرانگشتی در تمامی زمینه‌ها به مقایسه زندگی مردم ایران و کویت بپردازید و عمق فاجعه را متوجه شوید. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: ارزانترین کشورها برای زندگی کدام کشورها هستند؟ (لیست 10 کشور ارزان جهان)
بیشتر بخوانید: معرفی ۵ کشور ابرقدرت اقتصادی که در سال ۲۰۵۰ بر جهان حکمرانی خواهند کرد

امتیاز: 3.8 از 5 (9 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۸ دیدگاه

  1. Avatar مصطفیsss گفت:

    بدبختی ما از کجا اب میخوره خودمو میگم، یک ایرانیم سنم رسیده به 26تحصیل کرده و بیکار در مقایسه با یک کویتی عرب، زمین تا اسمان فرق داریم به گریه افتادیم حق ما این نیست….

  2. Avatar حمید رضا گفت:

    استان خوزستان درمقایسه با کویت حدود دوبرابر ذخایر نفت وگاز دارد که مردمش در حال حاضر آب برای شرب ندارند واین در حالی است که یک سوم آبهای شربو شیرین کشور از این استان می گذرند.

  3. Avatar آرمان گفت:

    آب مجانیَه
    برق مجانیَه
    اتوبوس مجانیَه

  4. Avatar داود گفت:

    مشکل اینجاست که همه خوب حرف میزنن و برنامه ریزی میکنن برای دیگران تو این مملکت گل و بلبل !!!! ولی وقتی پای عمل میرسه همه انگشتشون به سمت دیگرانه و انتظار دارن که دیگران اول خودشون رو اصلاح کنن !!!! ما ایرانی ها باید کتاب بیشعوری رو چندین بار بخونیم

  5. Avatar مجتبی گفت:

    2011
    روزنامه الانباء کویت، تصمیمات امیر این کشور برای آنچه “تحقق آرزوی شهروندان با کاهش بدهی‏های مردم به دولت” خواند را به شرح زیر اعلام کرد:
    ــ لغو پرداخت کلیه قبوض آب و برق ؛
    ــ بخشودگی کلیه قبوض جریمه راهنمایی و رانندگی ؛
    ــ افزایش اقلام مواد غذایی کالابرگی ؛
    ــ افزایش حقوق پرسنل نظامی.
    بر اساس گزارش این روزنامه، امیر کویت تأکید کرده است: تصمیم دارم رفاه بی‏سابقه‏ای برای کویتی‏ها فراهم سازد که مردم تمام کشورها آرزوی کویتی بودن کنند!!

  6. Avatar Ahmad گفت:

    با این اوصاف پس دیگه بریم بمیریم….

  7. Avatar صد گفت:

    نویسنده جان مادرت با این مطالب انقد مارو نسوزون خودمون میدونیم تو چه کشوری داریم زندگی‌می‌کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.