مواد غذایی پرچرب

مواد غذایی پرچرب اما مفید: معرفی مواد غذایی پرچرب که برای بدن بسیار مفید هستند!

حذف چربی باعث کاهش وزن نمی‌شود به همین دلیل مصرف مواد غذایی چرب در رژیم‌های غذایی مختلف قرار داده شده است و از سوی دیگر می‌توان گفت که برخی مواد غذایی پرچرب برای سلامت انسان خوب هستند و باید در رژیم غذایی همه قرار گیرند. در نتیجه خوب است که به جای حذف چربی از رژیم غذایی، از مواد غذایی با چربی مفید استفاده کنیم. در ادامه به معرفی مواد غذایی پرچرب که برای بدن بسیار مفید هستند خواهیم پرداخت.

مواد غذایی پرچرب اما مفید

ماهی

مواد غذایی پرچرب

ماهی‌ها از چربی بالایی برخوردارند و در این میان برخی از ماهی‌ها از چربی بیشتری بهره می‌برند که می‌توان به ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی ساردین، ماهی آلباکور و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد. ماهی سرشار از امگا۳ است و انجمن قلب آمریکا توصیه کرده که برای سلامت و بهبود عملکرد قلب باید در هفته حداقل دو وعده ماهی بخوریم. ماهی از چربی مفیدی برخوردار است که این چربی برای بدن ضرری نخواهد داشت.

تخم مرغ

مواد غذایی پرچرب

تخم مرغ منبع خوبی برای پروتئین بوده و سرشار از چربی مفید است. زرده تخم مرغ نه تنها بی‌خطر است، بلکه در واقع کاملاً مفید بوده و حاوی کولین، ویتامین B است و بر عملکرد مغز و کبد و ماهیچه تاثیر می‌گذارد. زرده تخم مرغ همچنین حاوی 5.3 گرم چربی بوده و باعث افزایش سطح کلسترول خواهد شد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که خوردن تخم مرغ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

محصولات لبنی

مواد غذایی پرچرب

محصولات لبنی پرچرب مانند پنیر و شیر سرشار از کلسیم، پروتئین، فسفر، سلنیوم و ویتامین B12 هستند. ماست پرچرب هم از باکتری‌های پروبیوتیکی برخوردار بوده که می‌تواند به هضم و کاهش وزن کمک کند و همچنین می‌تواند از بیماری قلبی محافظت کند. براساس گزارش‌های تازه و مطالعات انجام شده، مصرف ماست می‌تواند به کاهش فشار خون در زنان نیز کمک کند. محصولات لبنی دارای چربی زیادی هستند که این چربی کاملا مفید است و هیچگونه ضرری نخواهد داشت.

آجیل

آجیل

خوردن آجیل بهترین کار برای سلامتی است. آجیل‌ها نه تنها چربی مضر ندارند بلکه تمام چربی و روغن آن‌ها برای بدن مفید است. آجیل‌ها همچنین یک منبع پروتئین، فیبر و ویتامین E هستند و احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. آجیل‌ها همچنین برای چاقی و دیابت نوع 2 نیز خطر بسیار کمی دارند در نتیجه مصرف روزانه آجیل‌ها توصیه می‌شود.

آووکادو

آووکادو

آووکادو هم در دسته‌بندی سبزیجات قرار دارد و هم در دسته‌بندی میوه‌ها است. هرگز فراموش نکنید که آووکادو یکی از مواد غذایی پرچرب بوده اما چربی آن بسیار خوب و مفید است. آووکادو برای قلب بسیار خوب است و چربی آن مشکلاتی برای قلب و عروق ایجاد نخواهد کرد. اسید چرب اصلی موجود در آووکادو، اسید اولئیک است که در روغن زیتون نیز همین چربی وجود دارد در نتیجه مصرف آووکادو از لحاظ میزان چربی ضرری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بدترین غذاها برای کبد که نباید بیش از اندازه مصرف کنیم

بیشتر بخوانید: تاثیر قهوه بر پوست ؛ آیا نوشیدن قهوه برای پوست شما بد است؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.