هوش مصنوعی دنیا

به نظر شما در حال حاضر هوش مصنوعی دنیا در دست کدام کشور است؟

تاکنون پروژه‌های مختلف و بزرگی در راستای هوش مصنوعی توسط دولت‌ها و کشورهای مختلف انجام‌شده که در مواردی نتایج خوبی را نیز به همراه داشته است. اما شاید برای شما هم سؤال باشد که کدام کشور در حال حاضر حرف اول را درزمینه هوش مصنوعی می‌زند و کدام کشور هوش مصنوعی دنیا را در دست دارد. باید بگوییم که در ابتدا هوش مصنوعی دنیا در دست ژاپن بود و در ژاپن روزبه‌روز شاهد گسترش هوش مصنوعی درزمینه مختلف بودیم. اما اکنون با رقابت‌های زیاد و تلاش کشورها در راستای استفاده‌ی بهتر از هوش مصنوعی، شاهد رقابت تنگاتنگی هستیم. در این مطلب به گستردگی هوش مصنوعی در کشورها خواهیم پرداخت و کشوری که هوش مصنوعی دنیا را در دست دارد را معرفی خواهیم کرد.

هوش مصنوعی چین

هوش مصنوعی دنیا در دست کدام کشور است؟

باکمال تعجب باید بگوییم که در حال حاضر کشور چین، حرف اول را درزمینه هوش مصنوعی می‌زند و در سال گذشته چین پروژه‌ای با عنوان مدیریت جهانی هوش مصنوعی تا سال 2030 را آغاز کرده است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که کشور چین در حوزه هوش مصنوعی جهش و پیشرفتی ناگهانی داشته و پیش‌بینی می‌شود که این کشور تا 12 سال آینده به یکی از قطب‌های اصلی هوش مصنوعی جهان تبدیل شود. البته جمعیت بالا و استقبال کاربران، بخشی از موفقیت چینی‌ها در تکنولوژی و هوش مصنوعی محسوب می‌شود که باید به آن اشاره کرد.

چین

سرمایه گذاری‌های چین در حوزه‌ی هوش مصنوعی

تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی در راستای هوش مصنوعی در چین انجام‌شده است که می‌توان به سرمایه‌گذاری 300 میلیاردی درزمینه تراشه‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی اشاره کرد. درواقع می‌توان گفت که در بین کشورهای جهان، چین بیشترین سرمایه‌گذاری را درزمینه هوش مصنوعی داشته است. البته از سوی دیگر توسعه هوش مصنوعی باعث کارآفرینی و افزایش کسب‌وکار در بین مردم چین نیز شده و تأثیر خوبی بر مردم داشته است.

در همین راستا مدارس نیز به پرورش استعدادها و افراد علاقه‌مند می‌پردازند تا از این بخش حمایت شود. درواقع سیستم آموزشی کشور چین با توجه به نیاز جهان در حال تغییر است و بر روی دانش آموزان نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام‌شده تا درنهایت افرادی ماهر درزمینه هوش مصنوعی به فعالیت بپردازند. درواقع بورس‌های تحصیلی، آموزش‌های تخصصی، مهارت‌های فنی و کلاس‌های متفاوت آموزشی از دیگر برنامه‌های چین در راستای گسترش و توسعه‌ی هوش مصنوعی است.

سیستم آموزشی چین

به‌طورکلی باید بگوییم که چین، برنامه‌ی دقیق و منظمی برای توسعه‌ی حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد و همین برنامه‌ریزی‌ها، این کشور را به مرکز هوش مصنوعی دنیا تبدیل خواهد کرد. اکنون هدف چین این است که تا سال 2030 به مرکز نوآوری در هوش مصنوعی تبدیل شود و با برنامه‌ریزی‌هایی منظم این رؤیا تحقق خواهد یافت. باید اشاره کنیم که پس از چین، ایالات متحده آمریکا در جایگاه دوم هوش مصنوعی دنیا قرار دارد.

امتیاز: 4.6 از 5 (9 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar masum گفت:

    من عاشق هوش مصنوعیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.