سریال گاندو

سریال گاندو – مجموعه جنجالی تلویزیون که وزرات امور خارجه را هم به حرف آورد

سریال گاندو مجموعه تلویزیونی جدیدی است که پخش آن از اواسط خرداد ماه آغاز شد و شب گذشته فصل اول آن به پایان رسید. این سریال به کارگردانی جواد افشار در ژانر اجتماعی، اکشن و جنایی ساخته شده است و آرش قادری نویسندگی آن را بر عهده دارد. در فصل اول سریال گاندو بازیگرانی همچون داریوش فرهنگ، وحید رهبانی، پیام دهکردی، محمدضا شریفی‌نیا، لیلا اوتادی، کمند امیرسلیمانی و علیرام نورایی حضور پیدا کردند.

داستان سریال گاندو

این سریال براساس مستندات و وقایع تاریخی ساخته شده است که به کشف جاسوس‌های دولتی پرداخته است. داستان سریال گاندو در ارتباط با جیسون رضاییان (شهروند ایرانی- آمریکایی) است که به همراه همسرش، یگانه صالحی در 31 مرداد سال 93 به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شد. او پس از 18 ماه حبس در دی ماه سال 94 به همراه سه زندانی آمریکایی دیگر آزاد و مبادله شد. البته در مجموعه تلویزیونی مورد نظر نام شخصیت‌ها تغییر پیدا کرده بود و نام شخصیت جیسون رضاییان، “مایکل هاشیمان” بود. او در این مجموعه به مأمور ارشد سازمان سیا معرفی شده که یک نهاد اطلاعاتی قصد بازداشت آن را دارد.

سریال گاندو

واکنش وزرات امور خارجه به سریال گاندو

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به آنچه که در این سریال به نمایش گفت:

مانده‌ام که چه بگویم. عجیب است آنچه که در این سریال از وزارت خارجه، شخص وزیر و همکاران ما در این سریال نشان داده می‌شود با واقعیت منطبق نیست. اسناد مذاکرات و مکاتبات وزارت خارجه در داخل و خارج موجود است و اگر می‌گفتند ما این اسناد را در اختیارشان قرار می‌دادیم که سریال واقعی‌تر باشد. این سریال از نظر جلوه‌های هنری بد نیست و من آن را نگاه می‌کنم ولی اگر رعایت تقوا در آن پررنگ‌تر بود سریال بهتری می‌شد.

پیش از این نیز محمد جواد ظریف در واکنش به شخصیتی که از او در سریال گاندو به عنوان یک سیاستمدار پرنفوذ و غرب‌زده ارائه کرده، گفته بود: “اصولاً تلویزیون نگاه نمی‌کنم”. سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست روز گذشته خود گفت:

 وزیر خارجه اصولاً تلویزیون نگاه نمی‌کند. نه آنچه را که تلویزیون خانه همسایه نشان می‌دهد نه آنچه که تلویزیون خانه خودشان نشان می‌دهد.

سریال گاندو - محمد جواد ظریف

متفاوت با آنچه تا امروز دیده بودیم!

البته این سریال پیش از این نیز جنجال آفرینی کرده بود. در یک سکانس پربازدید از قسمت اول زمانیکه ماموران امنیتی قصد ورود به هواپیمای مسافربری را داشتند، تعداد زیادی از خانم‌ها بی‌حجاب بودند و با ورود ماموران روسری به سر می‌کنند. مجتبی امینی درخصوص این سکانس گفته بود که این پرواز خارجی بودو مسافران داخل آن هم خارجی بودند و با حجاب عرف خود در صحنه حضور داشتند تا ماجرا واقعی به نظر برسد. سریال گاندو با وجود تمام حواشی خود، بازخوردهای مثبت و منفی به همراه داشت. حالا باید دید که با این شرایط آیا مراحل ساخت فصل دوم این مجموعه نیز ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر.

آیا شما از بینندگان این مجموعه تلویزیونی بودید؟ از دیدگاه شما گاندو تا چه اندازه به واقعیت نزدیک بود؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان وبسایت دینو به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 4.4 از 5 (20 رای)
کمی صبر کنید...

۹ دیدگاه

  1. Avatar هادی گفت:

    این همه فیلم بر علیه ایران ساخته میشه ، کسی هم نمیره تا راست و دروغش رو دربیاره.
    حالا یه فیلم خوب ساخته شده ، فورا بهش برچسب بزنید.
    واقعا که.
    این عنوان رو جستجو کنید تا فیلمها رو بتونید ببینید : “فیلم های ضد ایرانی”
    فیلمهایی که میشه برای نمونه ازش یاد کرد :
    فیلم 300 ، فیلم پلیس آهنی 2014
    آدم یه خرده برای خودش ارزش قائل بشه ، بد نیست.
    به خودتحقیری ، پایان دهیم.
    اگر اطلاعات نبود ، الآن مملکت به باد فنا رفته بود.
    چه خوب بود تا از این فیلمها بیشتر ساخته بشه تا مردم ، مسئولینشون رو بهتر بشناسن.

  2. Avatar ُ گفت:

    سلام – واقعا عین حقیقت بود ، جماعتی که در حال حاظر بر مسند اجرایی هستند ، اونچننان خراب کاری کردند ، و اونچننان از از بر ملا شدن حقایق برهراسند ، که اصلا به هیچ نقد و سراط مستقیمی تَن نمی دهند
    گاندو واقعا حقیقت داره ، تازه به دلیل رعایت یک سری از مسائل سیاسی و اریکه های مسموم قدرت اجرایی ، خیلی از حقایق را سانسور و به تصویر نیاوردند .
    باید گاندو ، تا 10 نسخه ی بعدی ادامه پیدا کند ، و خیانت های این جماعتی که با سیب و گلابی و وعده ، مردم را گول زدند ، هویدا شود .
    بسیار عالی بود ، هر کاری نقطه ی قوت و ضعف داره و این طبیعیه . اما از قدیم گفتن {حساب که آن را که حساب پاک است از محاسب چه باک است } مطمئن باشید کسانی که چه در صدر کار ، و یا افرادی که در شبکه های اجتماعی ، به این حقایق هجمه می برند ، به قول معروف {یه کَکی تو تونبونشون دارند }.

  3. Avatar منصور گفت:

    گاندو عین حقیقت بود حالا مونده با خیانت های این جماعت بیشتر اشنا بشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.