روشی آسان برای پاک کردن فضله پرندگان

روشی آسان برای پاک کردن فضله پرندگان و آثار حشرات از خودرو

مواجه شدن با فضله پرندگان بر روی خودرو بعد از اینکه ماشین را به کارواش برده‌ یا خودتان تمیز کرده‌اید، یکی از بدترین چیزهاییست که می‌توانید در روز ببینید! مخصوصا در مناطق ساحلی که این حیوانات تغذیه متفاوتی دارند و فضله آنها می‌تواند به سرعت به رنگ خودرو آسیب برساند. به همین دلیل پاک کردن فضله پرندگان از بدنه اتومبیل اهمیت زیادی دارد. همچنین اگر در مسیرهای بین شهری رانندگی می‌کنید احتمالا با کثیفی‌های ناشی از برخورد حشرات با جلوپنجره ماشین مواجه شده‌اید. در بسیاری از موارد پاک کردن این آثار می‌تواند باعث بروز خط و خش در بدنه شود. به خاطر داشته باشید که مواد موجود در این کثیفی‌ها در فصول گرم سال می‌توانند رنگ اتومبیل شما را خراب کنند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا در اولین فرصت خودروی خود را با استفاده از روشی که در ادامه معرفی می‌کنیم، تمیز کنید.

پاک کردن فضله پرندگان

اگر بر روی قسمتی از خودرو فضله پرندگان ریخته شده باشد، به دلیل عدم هماهنگی انبساط و انقباض این قسمت با سایر نقاط بدنه، نوسانات دمایی می‌تواند به سرعت رنگ اتومبیل را خراب کند. به همین دلیل لازم است که پیش از خشک شدن این کثیفی‌ها، آنها را پاک کنید. در صورت خشک شدن فضولات، احتمال خط افتادن بر روی بدنه وجود دارد.

اما اگر مدت زیادی از کثیف شدن خودرو گذشته و فضولات خشک شده باشند چه باید کرد؟ در این حالت ابتدا مقدار زیادی آب بر روی کثیفی بریزید، سپس چند صفحه روزنامه‌ی تا شده را بر روی آن قرار دهید و این بار تا جایی بر روی روزنامه‌ها آب بریزید تا کاملا خیس شوند. حدود بیست دقیقه صبر کنید و سپس روزنامه‌ها را بردارید، حال باید قادر باشید تا با دستمالی خیس به آسانی از شر فضله خشک شده راحت شوید.

حشرات

پاک کردن فضله پرندگان و آثار حشرات باید در اسرع وقت انجام گیرد
پاک کردن فضله پرندگان و آثار حشرات باید در اسرع وقت انجام گیرد

همانند فضله پرندگان، آثار برخورد حشرات با بدنه خودرو نیز به رنگ آن آسیب می‌رساند. برای پاک کردن این کثیفی‌ها ابتدا با دستمالی خیس و بدون فشار دادن، قسمتهای آلوده‌ را پاک کنید و سپس با استفاده از روزنامه و روشی که بالاتر گفتیم، سایر قسمتها را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ورود حشرات به خانه با استفاده از یک ترفند ساده

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از واکس و پولیش از رنگ خودرویتان حفاظت کنید. همچنین پیش از خشک شدن کثیفی‌ها با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز آنها را پاک کنید تا رنگ خودرو آسیب نبیند.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar Tirdad Abbasi گفت:

    دیر پاک کردم حالا جاش نمیره هر کاری می کنیم. بابام گفت پاک کن اینا رو من گوش نکردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.