پرفروش‌ترین کتاب‌ها

پرفروش‌ترین کتاب‌ها: 20 رمان پرفروش تاریخ جهان را بشناسید (بروزرسانی شد)

کتاب‌هایی بوده‌اند که در طول تاریخ جهان بیشترین فروش داشته‌ و با موفقیت بزرگی روبرو شده‌اند. برخی از این کتاب‌ها در دوران زندگی نویسندگان خود به شهرت رسیدند و برخی دیگر پس از مرگ نویسندگان خود شناخته شده و معروف شدند. به هر جهت در این مطلب قصد داریم تا لیستی از 30 رمان از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در تاریخ جهان را در اختیارتان قرار دهیم تا با پرفروش‌ترین کتاب‌ها آشنا شوید.

لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها

۱) دن کیشوت از میگل دو سروانتس

پرفروش‌ترین کتاب‌ها

پربارترین و محبوب‌ترین رمان تاریخ جهان، دن کیشوت از میگل دو سروانتس بوده است. این کتاب تاریخ انقضا ندارد و داستان پردازی بزرگی را به تصویر کشیده است. این کتاب ثابت می‌کند که جوانمردی هرگز نمی‌میرد. کتاب دن کیشوت را باید در بسته‌بندی کتاب‌های کلاسیک قرار داد و افراد بالای ۴۰ سال حتما از این کتاب جذاب لذت خواهند برد. کتاب دن کیشوت از سال ۱۶۱۲ تاکنون ۵۰۰ میلیون بار به چاپ رسیده است.

۲) داستان دو شهر توسط چارلز دیکنز

در برخی کشورها این داستان را در کتاب مدارس ارائه کرده‌اند در نتیجه بسیاری از مردم این کتاب را در دوران مدرسه خود خوانده‌اند. در واقع جای تعجب نیست که این رمان نسخه‌های زیادی را به فروش رسانده زیرا به صورت اجباری در برنامه درسی دانش آموزان بوده است. این کتاب از سال ۱۸۵۹ تاکنون ۲۰۰ میلیون بار چاپ شده است.

۳) ارباب حلقه‌ها از J.R.R تالکین

پرفروش‌ترین کتاب‌ها

این کتاب که فیلم آن هم ساخته شده برای بسیاری از مردم آشنا بوده است. کتاب ارباب حلقه‌ها جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های تاریخ شناخته شده و از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. این کتاب از زمان انتشار نظر بسیاری را به خود جلب کرده و بارها نمایش، تئاتر، فیلم، بازی ویدیویی و حتی بازی تخته‌ای آن نیز ساخته شده است. این کتاب از سال ۱۹۵۴ تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون بار به چاپ رسیده است.

۴) شازده کوچولو از آنتوان دو سنت اگزوپری

این کتاب برای ایرانیان بسیار آشنا بوده زیرا با ترجمه احمد شاملو در اختیار مردم قرار گرفته و از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. شازده کوچولو، کتابی در مورد روابط و بزرگ شدن و تغییرات انسان بوده که توسط نویسنده فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری نوشته شده و به بیش از ۳۰۰ زبان و گویش ترجمه شده است. این کتاب را احتمالا تمام کتابخوان‌ها حداقل یک بار خوانده یا دیده‌اند در نتیجه کتابی بسیار آشنا به حساب می‌آید. کتاب شازده کوچولو از سال ۱۹۴۳ تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیون بار به چاپ رسیده است.

۵) هری پاتر و سنگ فیلسوف از J.K. رولینگ

هری پاتر

کتاب‌های هری پاتر هم با به تصویر کشیدن شجاعت و جادوگری، ماجراهای جذابی را برای گروه سنی نوجوان ارائه کرده است. فیلم‌های زیادی از این کتاب ساخته شده که بیش از ۷.۷ میلیارد دلار در دوران خود فروش داشته است. کتاب هری پاتر در قسمت هری پاتر و سنگ فیلسوف، هری متوجه می‌شود زندگی وی یک زندگی معمولی نیست. کتاب‌های هری پاتر بهترین انتخاب برای گروه سنی کودک و نوجوان بوده است. این کتاب از سال ۱۹۹۷ تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون بار چاپ شده است.

۶) و سپس هیچ کس نبود از آگاتا کریستی

آگاتا کریستی با ۶۶ رمان و ۱۴ مجموعه داستان کوتاه از جمله And then There Were None، ژانر رازآلود را به راه انداخت و به این ژانر جان بخشید. در نهایت هم بیش از ۳۰ فیلم بلند بر اساس آثار وی ساخته شده است. این کتاب از سال ۱۹۳۹ بیش از ۱۰۰ میلیون بار به چاپ رسیده است.

۷)‌ هابیت از J.R.R تالکین

پرفروش‌ترین کتاب‌ها

این رمان نسبتاً مختصر، ادامه و قسمت بعدی آثار تالکین، در سری “ارباب حلقه‌ها” را رقم زده است. در هابیت، ما با پیروی از شخصیت‌های رمان، وارد داستان‌های جدیدی می‌شویم. این کتاب از سال ۱۹۳۷ تاکنون ۱۰۰ میلیون بار به چاپ رسیده است.

۸)‌ رویای اتاق سرخ از Cao Xueqin

رویای اتاق سرخ نیز به نام “داستان سنگ” یکی از چهار رمان کلاسیک بزرگ چین است. داستان در دو شاخه از یک خانواده ثروتمند و سقوط نهایی آنها قرار دارد که نویسنده قصد داشت تا قصه‌ی نزول سلسله کینگ را منعکس کند. این کتاب از سال ۱۷۵۴ تاکنون ۱۰۰ میلیون بار چاپ شده است.

۹)‌ ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب از لوئیس کارول

این کتاب، عنوان بزرگترین رمان کودک در تاریخ ادبیات را دریافت کرده است. ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب، یکی از بهترین نمونه‌های ژانر “خارج از منطق ادبی” است. این کتاب که انیمیشن، فیلم و بازی‌های آن نیز ساخته شده از سال ۱۸۶۵ تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بار به چاپ رسیده است.

۱۰)‌ شیر، جادوگر و کمد لباس از C.S لوئیس (تاریخچه نارنیا)

 پرفروش‌ترین کتاب‌ها

کتاب شیر، جادوگر و کمد لباس، اولین بار در مجموعه هفت رمان در تاریخچه نارنیا منتشر و مشهور شده است که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها به حساب می‌آید. این کتاب ماجرای چهار خواهر و برادر را دنبال می‌کند که از طریق یک کمد قدیمی وارد دنیایی جادویی شده‌اند و ماجراهایی پیش رویشان قرار می‌گیرد. این کتاب از سال ۱۹۵۰ تاکنون بیش از ۸۵ میلیون بار به چاپ رسیده است و فیلم این کتاب نیز ساخته شده که محبوبیت زیادی داشته است.

۱۱) او تاریخچه ماجراجویی از H. Rider Haggard

ماهیت زنان در این رمان محبوب از نویسنده انگلیسی H. Rider Haggard کشف شده است. محققان فعلی معتقدند که این کتاب به وضوح زمانی را نشان می‌دهد که مردان در مقابل زنانی که در برابر هنجارهای جامعه به سمت آزادی جدید رفته‌اند به عقب رانده می‌شوند. همانگونه که به روشنی در این رمان نشان داده شده است، مردان کاملاً وحشت زده خواهند شد. این کتاب از سال ۱۸۸۷ تاکنون ۸۳ میلیون بار چاپ شده است.

۱۲) ماجراهای پینوکیو از کارلو کلودی

پینوکیو

هر انسان دروغگو یا راستگویی با ماجرای پینوکیو آشنا است. ماجراهای پینوکیو از نسخه مشهور انیمیشن والت دیزنی الهام گرفته و ارتباط بین بینی‌های دراز و دروغگویان را تقویت کرده است. این کتاب از سال ۱۸۸۱ بیش از ۸۰ میلیون بار فروخته شده است.

۱۳) وردی والا گوندا از ود پراکاش شارما

رمان‌های کارآگاه ود پراکاش شارما، در هند بسیار محبوب و تاثیرگذار است. علاوه بر ۱۷۶ رمان شگفت انگیز، شارما همچنین فیلمنامه‌هایی از معروف‌ترین آثار خود مانند آنام را برای بالیوود نوشت و کمیک‌های Tulsi را تأسیس کرد. از سال ۱۹۹۲ این رمان بیش از ۸۰ میلیون بار چاپ و منتشر شده است.

۱۴) کد داوینچی از دن براون

پرفروش‌ترین کتاب‌ها

کتاب کد داوینچی مانند بسیاری موارد دیگر، فیلم هم دارد که بهتر است قبل از تماشای فیلم، کتاب را بخوانید. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های رمان تاریخ است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون ۸۰ میلیون بار به چاپ رسیده است.

۱۵) هری پاتر و حفره اسرار از J.K. رولینگ

در قسمت دوم سری هری پاتر، یعنی هری پاتر و اتاق اسرار، هری وارد ماجراهای تازه‌ای می‌شود و ماجراهای اسرار آمیزی کشف می‌کند که باید حتما این کتاب را نیز بخوانید. این کتاب از سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از ۷۷ میلیون بار به چاپ رسیده است و در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار دارد.

۱۶) هری پاتر و زندانی آزکابان از J.K. رولینگ

هری پاتر

قسمت سوم این سری پرفروش، هری پاتر و زندانی آزکابان، هری با یک چهره تاریک از گذشته خود مجدداً باز می‌گردد، در حالی که با ماجراهای جدیدی روبرو است. این کتاب از سال ۱۹۹۹ بیش از ۶۵ میلیون بار به چاپ رسیده است.

۱۷) هری پاتر و جام آتش از J.K. رولینگ

در چهارمین قسمت از این سری کتاب، هری پاتر و جام آتش، هری به طرز مرموزی مجبور به شرکت در مسابقات Triwizard می‌شود و در طول این رقابت، هری شروع به دیدن علائم شوم از مداخله حیله‌گر لرد ولدمورت می‌کند. این کتاب جذاب از سال ۲۰۰۰ بیش از ۶۵ میلیون جلد را فروخته است.

۱۸) هری پاتر و محفل ققنوس از J.K. رولینگ

هری پاتر

سرانجام هری در قسمت پنجم کتاب، Crush، چو چانگ را توسعه داد و به نظر می‌رسد همه چیز عالی پیش می‌رود بنابراین، برای بازگشت به خانه، هری و دوستانش گروه خود را تشکیل می‌دهند. این کتاب از سال ۲۰۰۳ بیش از ۶۵ میلیون بار چاپ شد.

۱۹) هری پاتر و شاهزاده دورگه از J.K. رولینگ

در این قسمت از کتاب هری پاتر، مدیر مدرسه، براى هرى کلاس‌هاى خصوصى ترتیب می‌دهد و در این کلاس‌ها او را با گذشته‌ى لرد ولدمورت و افکار او آشنا کرده و راز جاودانگی او را نشان می‌دهد. در نهایت باز هم شاهد ماجراهای هیجان انگیز و جذابی خواهیم بود. این کتاب از سال ۲۰۰۵ بیش از ۶۵ میلیون بار به چاپ رسیده است.

۲۰) هری پاتر و یادگاران مرگ از J.K. رولینگ

هری پاتر

هفتمین و آخرین رمان سریال هری پاتر، هری پاتر و یادگاران مرگ، شاهد همه شخصیت‌ها تحت یک دگردیسی خواهیم بود و درگیری نهایی بین هری و لرد ولدمورت را شرح می‌دهد. این کتاب از سال ۲۰۰۷ بیش از 65 میلیون بار چاپ و به فروش رسید. به طور کلی می توان گفت که سری کتاب های هری پاتر پرفروش‌ترین کتاب‌ها در این لیست هستند که تمام سری آن نیز در این لیست جا گرفته است.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar محمد گفت:

    رمان های ژان کریستف از رومن رولان – بینوایان از ویکتور هوگو – جنگ وصلح از لیون تولستوی – کلبه عمو تم از هریت بیچراستو – خرمگس از اتل لیلیان وینچ – پیرمرد ودریا از ارنست همینگوی – زوربای یونانی از کازانتازاکیس – برباد رفته از مارگارت میچل – دزیره از آن ماری سلنکو – خاک خوب از پرل باک – صدسال تنهایی از گابریل گارسیا مارکز – ژرمینال از امیل زولا – بابا گوریو از بالزاک – جان شیفته از رومن رولان – آنا کارینا از لیون تولستوی – طاعون از آلبر کامو – لبه تیغ از سامرست موام – شاهزاده وگدا از مارک تواین – الیور توییست از چارلز دیکنز – جوجه اردک زشت از هانس کریستین آندرسون – سپید برفی – سپید دندان و آوای وحش از جک لندن – سیندرلا – گرگ بیابان از هرمان هسه – آیوانهو از والتر اسکات – موبی دیک از هرمان ملویل – بیست هزار فرسنگ زیر دریا از ژول ورن – خوشه های خشم از جان اشتین بک – بابا لنگ دراز از جین وبستر – و…. را نیز به این فهرست بیفزایید بد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.