پناهجویان ایرانی

پناهجویان ایرانی که هنگام عبور از کانال مانش در آب های فرانسه و بریتانیا غرق شدند

طبق اخبار منتشر شده ظاهرا روز گذشته یک قایق از پناهجویان ایرانی در هنگام عبور از کانال مانش در آب‌های فرانسه و بریتانیا دچار حادثه شد و در پی این حادثه حداقل ۴ نفر جان خود را از دست دادند و غرق شدند. طبق اطلاعاتی که تا این لحظه منتشر شده ظاهرا یک مرد، یک زن و دو کودک ۸ ساله و ۵ ساله که ایرانی بودند جان خود را در این حادثه از دست دادند.

بیشتر بخوانید: ماجرای صدها پناهجوی ایرانی که در دریای بریتانیا گرفتار شدند چیست؟
بیشتر بخوانید: ماجرای پناهجویان ایرانی در صربستان که به دنبال رویاهایشان رفتند

۱۴ نفر دیگر از سرنشینان که احتمالا ایرانی بوده‌اند، جان سالم به در بردند و به بیمارستان منتقل شدند. در این میان دو پناهجو یا بیشتر نیز در دریا مفقود شدند. در واقع تا این لحظه فقط ۴ جسد از یک خانواده کشف شده و یک نوزاد ۱۵ ماهه نیز در این میان مفقود است. عملیات جستجو برای یافتن اجساد در دریا هنوز ادامه دارد و تحقیقات درباره علت حادثه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این اولین باری نیست که قایق پناهجویان ایرانی در دریاها و اقیانوس‌ها دچار حادثه می‌شود و باعث مرگ پناهجویان می‌شود. تاکنون هزاران پناهجو در دریاها غرق شدند و رویاهایشان در آب‌هاd اقیانوس نابود شد. کانال مانش مسیری بسیار خطرناک و طوفانی برای عبور با قایق‌ها و کشتی‌ها کوچک است. البته طبق اطلاعات منتشر شده ظاهرا اداره هواشناسی بریتانیا وضعیت بد آب و هوایی و طوفان را در این منطقه اعلام کرده بود.

پناهجویان ایرانی

در نهایت احتمالا شرایط بد هوا و طوفان شدید باعث غرق شدن این قایق بادبانی شد و یک فاجعه‌ی انسانی را رقم زد. باید بگوییم که این اولین باری نیست که پناهجویان در کانال مانش دچار حادثه می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند در نتیجه آخرین بار هم نخواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده ظاهرا ورود پناهجویان از کانال مانش به مقصد بریتانیا در ماه‌های گذشته افزایش یافته و در مقابل با افزایش پناهجویان، شاهد افزایش حوادث این چنینی نیز خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: آیا در شرایط فعلی، مهاجرت به کشور ترکیه و پناهجویی بهتر از ماندن است؟
بیشتر بخوانید: مهاجرت مردم ایران به عمان برای کار و کسب درآمد، روز به روز در حال افزایش است

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.