فواید شکلات تلخ

چرا باید برای سلامتی بدن به صورت روزانه شکلات تلخ مصرف کنیم؟

می‌دانیم که خوردن غذاهای سالم، فواید و تاثیر زیادی بر بدن دارد در نتیجه باید به تغذیه اهمیت زیادی دهیم. شکلات تلخ یکی از این موارد است که برای سلامت انسان توصیه می‌شود. کارشناسان شکلات تلخ را به عنوان یکی از مواد خوراکی خوب و مفید می‌شناسند و مصرف آن را توصیه می‌کنند. در ادامه به فواید شکلات تلخ و تاثیر آن بر بدن خواهیم پرداخت.

فواید شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان‌های شناخته شده برای بشر است. آنتی اکسیدان‌ها برای هر رژیم غذایی ضروری هستند زیرا از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد مضر که احتمالاً باعث ایجاد سرطان می‌شوند‌، محافظت می‌کند. کاکائو یک منبع بسیار خوب از آنتی اکسیدان‌هایی به نام فلاوانول‌ها است و این آنتی اکسیدان در شکلات تلخ نیز وجود دارد. شکلات تلخ در واقع شکلات‌های ۷۰ درصد به بالا هستند که توصیه می‌شود تا روزانه یک تکه از آن مصرف شود.

فواید شکلات تلخ

شکلات تلخ بعد از صرف شام لذت‌بخش خواهد بود. هر 100 گرم شکلات تلخ که تقریباً 3/5 اونس است، 11 گرم فیبر و بیش از نیمی از مقدار توصیه شده روزانه، آهن، مس و منیزیم را به شما ارائه می‌دهد. اما علم ثابت کرده که بزرگترین فواید خوردن شکلات تلخ در توانایی آن در بهبود سلامت قلب است. مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که شکلات تلخ می‌خورند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی قرار می‌گیرند. علاوه بر این، خوردن یک یا دو تکه شکلات تلخ، باعث بهبود جریان خون و کاهش فشار خون می‌شود.

مطالعات دیگر نشان داده که این نوع شکلات به بهبود سلامت روده، جلوگیری از دیابت و کاهش وزن کمک خواهد کرد. لازم نیست تا مقدار زیادی از این شکلات را مصرف کنید درواقع فقط یک تکه از این شکلات می‌تواند تاثیرات مثبتی بر بدن شما بگذارد. از سوی دیگر مصرف بی‌رویه این شکلات نیز اشتباه است زیرا این شکلات کالری بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه با تجهیزاتی ساده شکلات مغزدار درست کنیم؟ (آموزش تصویری)

امتیاز: 4.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.