خواب خوب

چرا برای داشتن خواب خوب باید جوراب بپوشیم و این موضوع چه تاثیری بر بدن دارد؟

بعد از گذراندن یک روز طولانی و خسته‌کننده، هیچ چیز مانند یک بالش و پتو و یک رختخواب گرم و نرم، آرامش را برایمان فراهم نخواهد کرد. در واقع استراحت و خواب خوب بر عملکرد مغز و بدن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و برای بدن مهم و ضروری است. اما عده‌ای هستند که به سختی می‌خوابند یا خواب خوبی ندارند. به این افراد توصیه می‌شود تا با جوراب به رختخواب بروند. این موضوع شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد اما یک راهکار با نتیجه مثبت است. در ادامه به دلایل این موضوع خواهیم پرداخت و به تاثیر پوشیدن جوراب برای خواب خوب می‌پردازیم.

خواب خوب

پوشیدن جوراب راه حلی برای داشتن خواب خوب

شاید فکر کنید که پوشیدن جوراب باعث می‌شود تا بیش از حد احساس گرما کنید، اما در حقیقت این روش به تنظیم ساعت داخلی بدن کمک می‌کند. در هنگام خواب، دمای بدن شما به طور طبیعی کاهش می‌یابد و این نشان می‌دهد که زمان خواب است. هنگامی که پاهای خود را گرم می‌کنید، این روند را تسریع می‌کنید و این موضوع باعث می‌شود تا گرما از طریق پوست آزاد شود. بنابراین، پوشیدن جوراب در واقع به خنک شدن دمای اصلی بدن کمک می‌کند و باعث خواب آلودگی شما خواهد شد.

در حقیقت، براساس بررسی‌های انجام شده در مورد خواب و فیزیولوژی و رفتار، مشخص شده است که بزرگسالانی که جوراب معمولی یا گرم می‌پوشیدند سریع‌تر می‌خوابند و خواب بهتری دارند. از سوی دیگر افرادی که معمولا دست و پای سردی دارند بیشتر با مشکلات خواب روبرو هستند. کسانی که این مشکل را تجربه می‌کنند از عدم گردش خون به دست و پا خود رنج می‌برند که این موضوع باعث می‌شود انگشتان پا و انگشتان دست احساس سرما یا بی‌حسی کنند. خوشبختانه پوشاندن پاها با جوراب در هنگام خواب می‌تواند به گرم شدن پاها و خواب بهتر کمک کند.

خواب خوب

البته پوشیدن جوراب در شب می‌تواند به خانم‌ها در مشکلاتی مانند گرگرفتگی در دوران یائسگی کمک کند و تپش قلب و تعریق بدن را کاهش دهد. پوشیدن جوراب در شب می‌تواند به کاهش دمای بدن شما کمک کند زیرا گرگرفتگی ناشی از نوسانات هورمونی بوده که بر کنترل دمای داخلی بدن تأثیر می‌گذارد. بنابراین پوشیدن جوراب برای خواب خوب و حتی سلامت بدن یک راه حل کاربردی و مثبت است که می‌توانید آن را امتحان کنید و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای چرت زدن شما در طول روز چه زمانی است؟
بیشتر بخوانید:
معرفی بهترین ورزش‌ها برای داشتن خواب بهتر و آرامش بیشتر

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۶ دیدگاه

  1. Avatar آشتیانی گفت:

    پس چرا میگویند پوشیدن جوراب در شب باعث کور رنگی می‌شود

  2. Avatar جواد گفت:

    منکه پانزده ساله نه شب خوابیدم نه روز امتحان میکنم

  3. Avatar ابوذر گفت:

    سلام ، من یه جایی شنیدم (حالا نمیدونم درسته یا نه ) که این کار باعث ضعف بینایی میشه

  4. Avatar behnam.e گفت:

    من یه مدت که میرفتم مدرسه از شب میپوشیدم همه لباسامو صبح که از خواب پامیشدم حس خیلی خوبی بود حتما امتحانش کنید ولقعا عالیه 😀

  5. Avatar بهنام گفت:

    کاملا مخالفم
    در فرایند خوابیدن هرکسی به شکلی احساس راحتی میکنه
    برای من هیچوقت خوابیدن با جوراب احساس خوب و خواب خوب به همراه نداشته تو 37 سال زندگیم
    برعکس بدون جوراب حتی تو زمستان هم راحتتر میخوابم
    این مورد شاید برای خانم ها بیشتر صادق باشه تا آقایون باید به این نکته هم دقت میکردید در نوشتن این مقاله

  6. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    این مطلب خوب شما کاملا واقعیه اما خیییلییی سخته تحملش!!! فقط وقتایی ک از خستگی با جوراب خوابتون ببره صبح میفهمین چقدر خوب بوده!!😅 آگاهانه انتخاب کردنش تقریبا غیرممکنه!!! مرسی از شما👍👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.