چند نکته ساده پس‌انداز پول

با چند نکته ساده پس‌انداز پول به عنوان سرمایه‌گذاری برای آینده خود آشنا شوید

پس‌انداز پول در چنین مواقع نامعلومی با وجود بحران‌های اقتصادی و اجتماعی حتی به صورت جهانی، عملا یک شاهکار غیرممکن به نظر می‌رسد. با این حال بد نیست بدانید که روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید برای سر و سامان بخشیدن به امور مالی خود از آن‌ها بهره ببرید. برای شروع نیاز دارید با نکته‌های مهم و تاثیرگذار را آشنا شوید. در ادامه با همراهی دینو چند نکته ساده پس‌انداز پول به عنوان سرمایه‌گذاری برای آینده خود و صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری زندگیتان را بخوانید. با ایجاد تنها چند تغییر کوچک در سبک زندگی خود، خواهید توانست به موفقیت‌های بزرگی برسید. همراه ما باشید.

چند نکته ساده پس‌انداز پول

برای شروع کار شما نیاز دارید تا با چند نکته ساده پس‌انداز پول برای آینده خود آشنا شوید. با رعایت همین نکات کوچک، می‌توانید شرایط مالی خود را به مقدار زیادی بهبود بخشید. این چند نکته را با ما بخوانید:

چند نکته ساده پس‌انداز پول

پیش‌بینی هزینه‌ها و آمادگی منطقی

اولین نکته ساده پس‌انداز پول برای آینده‌تان، مشخص کردن این است که شما واقعا به چه چیزهای نیاز دارید و خرج‌های ضروری‌تان کدامند. انجام دادن چنین کاری، راه خوبی برای درک این است که چقدر برای خرج کردن در هر روز، هفته یا ماه احتیاج دارید. اگر هنوز مجبور به حضور در محل کار و همچنین پرداخت صورتحساب تلفن و اینترنت خود هستید، مواردی وجود دارند که نمی‌توانید از آن‌ها جلوگیری کنید. خرید وسایل اساسی منزل و مواد غذایی، اجاره مسکن، حمل و نقل عمومی یا هزینه‌های بنزین خودروی شما در این دسته قرار می‌گیرند. به جز این هزینه‌ها، هر چیز دیگری باید در دسته هزینه‌های اختیاری قرار بگیرد که شما می‌توانید راه‌هایی برای جلوگیری از صرف کردن آن‌ها پیدا کنید.

شما باید بدانید که در مورد هزینه‌های اساسی نیز می‌توان صرفه‌جویی کرد، فقط به یک برنامه منظم احتیاج دارید. وعده‌های غذایی خود را برنامه‌ریزی کرده و فهرستی از غذاهای مورد نیاز خود در طول هفته تهیه کنید تا مواد غذایی غیرضروری نخرید. همچنین در نظر بگیرید که می‌توانید به یک اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن و اینترنت ارزان‌تر رجوع کنید. برای پی بردن به هزینه‌های ضروری خود، تمام آن‌ها را بنویسید و مواردی را که نمی‌توانید از آن‌ها صرف نظر کنید، تهیه نمایید. تعدیل جزئی در هزینه‌های شما برای چند هفته ممکن است به نظر تغییری ایجاد نکند؛ اما، در نهایت پس از ماه‌های متوالی شما به پس‌انداز قابل توجه خود کمک کرده‌اید. یکی دیگر از فواید چنین برنامه‌ریزی‌هایی، ایجاد عادت صحیح رفتاری برای جلوگیری از ولخرجی‌های بی‌مورد است.

در خریدهای طولانی مدت و کاربری سرمایه‌گذاری کنید

اکنون زمان بسیار خوبی برای در نظر گرفتن مواردی است که می‌توانید با خرید آن‌ها، در ‌هزینه‌های خود به صورت دراز مدت صرفه‌جویی کنید. این گونه ولخرجی‌ها به دلیل کاربردی بودنشان، در عمل نوعی پس‌انداز به حساب می‌آیند. اکنون که نمی‌توانید از سالن ورزشی استفاده کنید، عضویت خود را کنسل کرده و به سراغ برنامه‌های آنلاین ورزش رایگان برای تناسب اندام خود بروید. در خیابان بدوید یا وزنه‌هایی را تهیه نمایید که بتوانید همچنان در خانه خود نیز از آن‌ها استفاده کنید.

با بسته شدن کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان خوبی برای خرید دستگاه قهوه‌ساز و صرفه‌جویی در هزینه‌های طولانی مدت شما است. به جای خرید وعده‌های غذایی خود از رستوران، پول‌هایتان را روی برخی از وسایل آشپزی و گلدان‌ها سرمایه‌گذاری نمایید. یاد بگیرید که در خانه آشپزی کنید. همچنین گیاهان تازه را برای هر وعده غذایی، از بیرون خریداری نکنید. شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را در باغچه کوچک خود پرورش دهید.

مرور سایت‌های خرید را متوقف کنید

بعضی اوقات وقتی می‌خواهید پول‌هایتان را پس‌انداز کنید، شیطان کوچکی روی شانه‌تان نشسته و شما را تحت فشار قرار می‌دهد تا به خاطر کمی کنجکاوی بی‌ضرر، به چیزهایی که علاقه دارید بنگرید. این کار می‌تواند به معنای رفتن به یک سایت خرید باشد تا ببیند چه فروشی انجام می‌شود. بهتر است یک نفس عمیق بکشید و جلوی خودتان را بگیرید. در ظاهر به نظر سختگیرانه می‌آید؛ ولی جالب است بدانید به محض این که اشتیاقتان برای تماشای فوری آن‌ها برطرف شود، متوجه خواهید شد که هرگز به چیزی که جستجو می‌کردید احتیاج نداشتید. به علاوه، شما می‌توانید از مقدار پولی که به این روش پس‌انداز کرده‌اید، برای نیازهای اصلیتان مانند غذا و اینترنت استفاده کنید.

به سراغ سرگرمی‌های جدید بروید

سرگرمی جدید در ابتدای کار، می‌تواند به معنای کمی هزینه برای شروع باشد؛ اما، اگر شما را از ولخرجی کردن در جاهای دیگری دور کند، در نهایت خوب و مفید خواهد بود. خرید کفش‌های جدید مخصوص دویدن و پیاده‌روی و سپس صرف بعد از ظهرهایتان برای گردش در طبیعت و یا این که خرید یک دوربین جدید و رفتن به ماجراجویی‌های کوتاه برای گرفتن عکس‌های زیبا، باعث احساس رضایت درونی شما خواهد شد. چنین برنامه‌های مفیدی، شما را از وقت گذرانی‌های بی‌مورد در شبکه‌های اجتماعی، احساس بی‌حوصلگی درونی و تضعیف روحیه، دور می‌کند. روان شما برای سلامتی نیاز به استراحت دارد. همیشه یک سرمایه‌گذاری اولیه وجود دارد که در ابتدا به نظر می‌رسد با پس‌انداز کردن متناقض است. با این حال، در نهایت به معنای واقعی کلمه، برایتان بازگشت سرمایه خواهد داشت.

اکنون بخرید و بعدا پرداخت کنید

با ظهور روش‌های پرداخت جایگزین به صورت آنلاین، گزینه‌های جدیدی مردم را به دام انباشت بدهی تحت عنوان محصولات رایگان سوق داده‌اند. اکنون بخرید! روش‌های پرداخت اقساطی به شما امکان می‌دهند هزینه‌های خرید را به صورت مدت‌دار بپردازید. اگر می‌خواهید هزینه‌هایتان را در طول یک دوره بلند مدت، سرشکن کنید، چنین روشی خوب است؛ اما، اگر قصد پس‌انداز دارید، هرگز به سراغ چنین روش‌هایی نروید.

آینده‌نگری برای پس‌انداز پول

در نهایت به یاد داشته باشید که پس‌انداز پول به عنوان سرما‌یه‌گذاری برای آینده شما، لازم نیست حتما در پایان یک روز کاری انجام شود. با برنامه‌ریزی منطقی برای نیازها و هزینه‌هایتان و همچنین آینده‌نگری واقع‌بینانه، می‌توانید در حالی که مقداری پول پس‌انداز می‌کنید، همچنان از زندگی خود لذت ببرید. فقط کافی است چند نکته ساده پس‌انداز پول را در نظر بگیرید. شما هم می‌توانید ایده‌های خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. در نظرات همراه ما باشید.

منبع: Life Hacker

بیشتر بخوانید: 7 قانون کلی برای قرض دادن پول به اعضای خانواده و نزدیکان چیست؟

بیشتر بخوانید: 6 عادت ثروتمندترین‌های جهان: راه رسیدن به بزرگ‌ترین موفقیت مالی چیست

امتیاز: 3.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.