بیماری پسوریازیس

بیماری پسوریازیس چیست و کدام سلبریتی‌ها به این بیماری مبتلا هستند؟

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که با نام صدفک یا صدف پوستی نیز معرفی می‌شود. این بیماری در واقع با خارش و التهاب پوست آغاز می‌شود و در مواردی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این بیماری در مواردی، بسیار حاد رخ می‌دهد و در موارد دیگری شاهد بهبود آن در فرد بیمار خواهیم بود. در این بیماری سلول‌های افراد بیمار در سطح پوستشان با سرعت زیادی تولید می‌شوند در نتیجه این موضوع باعث تغییر بافت پوستی و ضخیم و سفت شدن پوست به همراه خارش و قرمزی خواهد شد. البته برای درمان این بیماری روش‌های نوینی ارائه شده که در واقع به توقف تولیدمثل سریع‌ سلول‌ها کمک خواهد کرد. به طور کلی این بیماری به دلیل نادرست بودن سیگنال های سیستم ایمنی بدن رخ می‌دهد و تولیدمثل سلول‌های پوستی را از حالت عادی خارج خواهد کرد.

بیماری پسوریازیس

اکثرا بیماری پسوریازیس، از سنین نوجوانی بروز پیدا می‌کند و با افزایش سن، وضعیت آن تشدید خواهد شد. نکته مثبت این بیماری آن است که ابدا واگیردار نبوده در نتیجه خطری برای اطرافیان نخواهد داشت. بیشترین بروز قرمزی و التهاب پسوریازیس در ناحیه‌هایی چون آرنج، زانو و سر است.

از علائم این بیماری می‌توان به ضخیم شدن و رشد بیش از حد ناخن، خشکی و ترک پوست به همراه خونریزی، متورم شدن مفاصل، خارش و سوزش پوست به همراه درد، پوسته  شدن بدن و لکه‌ها قرمز پوستی اشاره کرد. لکه‌های قرمز پسوریازیس می‌تواند شامل نقاطی کوچک یا سطحی وسیع از قرمزی روی پوست باشد. البته پسوریازیس انواع مختلفی دارد که می‌توان به پسوریازیس ولگاریس یا پسوریازیس پلاکی، پسوریازیس ناخن، پسوریازیس خالدار یا پسوریازیس قطره‌ای، پسوریازیس معکوس (صدف پوستی)، پسوریازیس پوست سر، پسوریازیس پوسته‌ای، پسوریازیس اریترودرمیک، پسوریازیس مفصلی یا آرتریت پسوریاتیک اشاره کرد.

بیماری پسوریازیس در مواردی، اعتماد به نفس فرد بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما جای نگرانی نیست و نیازی نیست تا نگران این مشکل باشید زیرا اولا این بیماری درمان‌های متفاوتی دارد و راهکارهایی برای بهبود آن ارائه شده است. از سوی دیگر بسیاری از سلبریتی‌ها نیز به این بیماری مبتلا هستند و هیچگونه مشکلی با آن ندارند. در ادامه به معرفی برخی از این سلبریتی‌های مشهور خواهیم پرداخت.

کیم کارداشیان

بیماری پسوریازیس

کیم کارداشیان در سن ۲۵ سالگی پس از اولین زایمان خود با بیماری پسوریازیس روبرو شد و تمام پاها و شکم او دچار التهاب و قرمزی بود. کیم کارداشیان بارها اشاره کرد که این بیماری را پذیرفته و هرگز از نشان دادن پوست ملتهب یا قرمزی پوست در اثر این بیماری شرم‌زده نشده است. کیم کارداشیان علاوه بر درمان خود، سبک زندگی و رژیم غذایی خود را نیز تغییر داده و برای حل شدن این مشکل پوستی، آب کرفس زیادی مصرف کرده است.

کارا دلوین

بیماری پسوریازیس

کارا دلوین، مدل و بازیگر مشهور هالیوود نیز در مورد بیماری پسوریازیس خود بارها صحبت کرده است. او در سال ۲۰۱۳ در یک مصاحبه اعلام کرد که این بیماری را دارد و بارها قسمت‌هایی از شکم او دچار این مشکل بوده است. او همچنین عنوان کرد که در دورانی که استرس زیادی دارد، این بیماری حاد خواهد شد و هیچ درمانی جز آرامش و استراحت کردن برایش نتیجه‌بخش نبوده است. کارا دلوین همچنین در صحبت‌هایش اشاره کرد که بارها افرادی او را با این لک‌های قرمز پوستی دیده‌اند و از او فاصله گرفتند چون گمان می‌کردند که او جذام دارد و بیماری‌اش مسری است در حالی که اصلا چنین نبوده است.

بیشتر بخوانید: مجله فوربز نام کایلی جنر را از لیست میلیاردرهای جهان حذف کرد
بیشتر بخوانید: درمان خانگی گلودرد : سریع‌ترین راه‌حل‌های خانگی برای خلاص شدن از گلودرد چیست؟

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:

    اصلاربطی نداره. بزودی این بیماری رودرمان میکنم

  2. Avatar حامد گفت:

    این بیماری در اثر گناهکاری هست یا ترویج گناه اگر توبه و جبران بتونن کنن درمان میشن .هر بیماریی علت درونی داره که اون علت به کم شدن انرژی خدا درون اون افراده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.