کمترین آمار طلاق

معرفی کشورهایی که کمترین آمار طلاق را در جهان دارند

عشق و ازدواج در تمام نقاط جهان وجود دارد. همه مردم جهان دوست دارند خیلی زود شریک عاشقانه و زندگی خود پیدا کنند و خانواده تشکیل دهند. اما با افزایش آمار ازدواج شاهد افزایش آمار طلاق نیز خواهیم بود. در واقع بسیاری از ازدواج‌ها به طلاق ختم خواهند شد. البته در حال حاضر در ایران با توجه به گرانی و تورم، کسی ازدواج نمی‌کند تا بخواهد طلاق بگیرد. در آمریکا حدود ۳۹٪ از زوجین طلاق می‌گیرند البته این آمار نسبت به گذشته کمی پایین آمده اما هنوز بالا است. در این مطلب به معرفی کشورهایی که کمترین آمار طلاق را در جهان دارند خواهیم پرداخت.

زوج‌ها به دلایل زیادی طلاق می‌گیرند که می‌توان به اختلافات غیرقابل جبران، خیانت، مشکلات مالی و اقتصادی، اختلافات خانوادگی، عشق‌ورزی، سواستفاده، مصرف مواد مخدر و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد. البته با اینکه در این سال‌های اخیر آمار ازدواج در ایران به شدت کاهش یافته اما آمار طلاق همچنان بالا است و یکی از اصلی‌ترین دلایل طلاق در ایران، مشکلات مالی، بیکاری، مصرف موارد مخدر و اختلافات خانوادگی است.

تحقیقات نشان داده است که، در آمریکا، مردم وقتی اقتصاد خوب داشته باشند بیشتر طلاق می‌گیرند، زیرا احساس می‌کنند که با قرار گرفتن در یک موقعیت شغلی بهتر و تمرکز بیشتر بر روی کار و داشتن درآمد بالا به خوشبختی خواهند رسید و نیازی به یک عشق و ازدواج دست و پاگیر نخواهند داشت. البته این موضوع کاملا قطعی نیست و در مردم همه‌ی مردم صادق نخواهد بود. در این میان برخی کشورها هستند که عمدتا  ازدواج‌های موفقی دارن و در واقع شاهد میزان طلاق بسیار کمی در میان مردم این کشورها هستیم. در ادامه به معرفی کشورهایی با کمترین آمار طلاق خواهیم پرداخت.

کمترین آمار طلاق

۱) هند – ۱ درصد طلاق

کمترین آمار طلاق

افرادی که در هند زندگی می‌کنند با افتخار می‌توانند بگویند که کمترین میزان طلاق را در تمام کشورهای جهان دارند. در هند همه یا متاهل هستند و یا قصد ازدواج دارند.در جامعه هند مردم ازدواج را بسیار دوست دارند و ازواج‌ها در هند بسیار سنتی برگزار می‌شود. آداب و رسوم ازدواج در هند بسیار گسترده و جذاب است. در هند ازدواج‌ها بسیار عاشقانه است و خبری از طلاق نیست. مفهوم طلاق در سیستم حقوقی هند کاملا با اعتقادات مذهبی در ارتباط است و شاید این همان چیزی است که مردم مذهبی هند را از طلاق بازمی‌دارد. آمار طلاق در هند ۱ درصد است و این کشور کمترین آمار طلاق را در جهان دارد.

۲) شیلی – ۳ درصد طلاق

شاید تعجب‌آور باشد که آمار طلاق در کشور شیلی نیز بسیار پایین بوده و به ۳ درصد رسیده است. زندگی در شیلی مطمئناً با زندگی در هند تفاوت دارد اما آمار طلاق هر دو کشور بسیار پایین است. مردم شیلی با قوانین خاصی در رابطه با ازدواج زندگی می‌کنند که به قانون اساسی کشور مرتبط است. در شیلی خانواده مهم‌ترینچیز زندگی هر شخص است. در واقع می‌توان گفت که قوانین پیچیده‌ای برای ازدواج و طلاق در شیلی وجود دارد و این قوانین از سال ۲۰۰۴ به تصویب رسیده است. در واقع در همان سال بود قانون طلاق به قوانین شیلی اضافه شد. به همین دلایل، میزان طلاق در این کشور بسیار پایین است، اگرچه مردم شیلی اکنون نسبت به گذشته بیشتر طلاق می‌گیرند اما هنوز در این کشور شاهد آمار پایین طلاق هستیم.

۳) کلمبیا – ۹ درصد طلاق

ممکن است کلمبیا آمار طلاق کمی داشته باشد، اما خیانت در ازدواج در فرهنگ کلمبیا بسیار رایج است. در واقع شاید مردم کلمبیا طلاق نگیرند زیرا اکثر مردم این کشور کاتولیک هستند، اما از یکدیگر جدا می‌شوند و به دلیل خیانت، هر شخص مسیر خود را می‌رود. 66 درصد زنان و مردان کلمبیایی اعتراف می‌کنند که حداقل یکبار در ازدواجشان خیانت کرده اند و همین موضوع، کلمبیا را به بی‌دین‌ترین کشور در تمام آمریکای لاتین تبدیل کرده است.

۴) مکزیک – ۱۵ درصد طلاق

مکزیک نیز یکی دیگر کشورهای کاتولیک است که آمار طلاق آن بسیار پایین بوده و زوج‌ها طلاق نمی‌گیرند اما در صورت وجود اختلافات جداگانه زندگی می‌کنند. با این حال، تعداد افرادی که طلاق می‌گیرند در این کشور رو به افزایش است. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷، طلاق های ثبت شده در مکزیک از ۵۷،۳۷۰ به ۱۴۷،۵۸۱ افزایش یافته است و این میزان طلاق، بیش از دو برابر شده است.

۵) ترکیه – ۲۲ درصد

کمترین آمار طلاق

در قانون مدنی ترکیه این‌گونه است که اگر ازدواج به طرز غیرقابل برگشتی با شکست روبرو شود، یک زوج می‌توانند طلاق بگیرند. با این وجود، نکات زیادی در رابطه با طلاق در ترکیه وجود دارد. همانطور که می‌دانید ترکیه یک کشور مسلمان است و در این دین وجود دارد. طلاق در ترکیه به طور کلی به عنوان موضوعی بحث برانگیز تلقی می‌شود که به سادگی یک خانواده را از هم جدا می‌کند و باعث می‌شود که زنان بیشتر از مردان در اجتماعشان شکست خورده و سرخورده شوند. در واقع وضعیت طلاق ترکیه مشابه ایران است اما متاسفانه در ایران آمار طلاق بسیار بالاتر از ترکیه است. البته هنوز در ترکیه بسیاری از زنان در سنین پایین به اجبار ازدواج می کنند اما این فرهنگ در حال مدرن شدن است.

جمع‌بندی:

طبق بررسی‌ها ظاهرا در حال حاضر زنان بیشتر به دنبال طلاق هستند و این نشان می‌دهد که اعتمادبه‌نفس زنان این روزها افزایش یافته و در جستجوی آزادی و موفقیت هستند. در واقع در بسیاری از کشورها، دیدگاه گذشته نسبت ازدواج وجود ندارد و زنان با یک برگه‌ی ازدواج در بند مردان شرایط سخت را برای خود یا حتی فرزندانشان نمی‌پذیرند. در واقع زنان اکنون از حقوق خود آگاه هستند و با حضور در بازار کار می‌توانند به تنهایی به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابند. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در رابطه با طلاق و کشورهایی با کمترین آمار طلاق با ما به اشتراک بگذارید و دلایل طلاق را در ایران عنوان کنید.

بیشتر بخوانید: ماجرای طرح عجیب و خنده‌دار ازدواج اجباری برای پایین آوردن سن ازدواج
بیشتر بخوانید: چگونه پس از جدایی یا طلاق وارد رابطه‌ی جدیدی شویم؟ (یک رابطه‌ جدید پس از جدایی)

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۱۳ دیدگاه

  1. Avatar فرهاد گفت:

    پس بهتره اصلا ازدواج نکنید یا اگر کردید هر چه زودتر طلاق بگیرید تا بتوانید به موفقیت های شگفت انگیزی برسید . عجب تحلیلی!

  2. Avatar مجتبی گفت:

    با سلام
    دوستان میگن وضعیت طلاق ترکیه با ایران مثل هم!!!!
    بله شما درست میفرمایید
    اقتصادشون هم مثل هم؟
    تورمشون هم مثل هم؟
    خفقان هم مثل هم؟
    ارزش پول ملی هم مثل هم؟
    دوستان دستاورد نظام های غربی رو گفتن اما دستاورد نظام های دینی چیست؟

  3. Avatar علی گفت:

    تنها راه زدن مکانهای بدون هیچ محدودیتی هست(منظورم مثل خانه عفاف و غیره چیزی سر راه نباشه مثل عقد و نکاح موقت و رفتن پول به جیب اداره کنندگانش هست) و این مکان ها هم چه برای زنان و چه مردان باشه تا هر کسی تن به ازدواج ندهد تا این پیمان حداقل یه خورده مقدس باقی بمونه و دولت هم باید به تساوی با زن و مرد برخورد کنه و تحت حمایت بگیره تا کسی برای نیاز مالی حداقل ازداوج نکنه و اینکه طلاق هم اگه گرفتن حمایت بشن بعدش تا سوختن و ساختنی درکار نباشه و البته این چیزا تا این حکومت و ادمهای منفعت طلب و دزدش هستن هیچ وقت اتفاق نمیفته چون نفع این تو بدبختی مردم با همین ازداوجهایی مثل باتلاق هست که حسابی ادمها رو درگیر کنه تا صداشون در نیاد

  4. Avatar مجتبی گفت:

    سلام ؛ واقعا از بی اطلاعی نویسنده در رابطه با موضوع ازدواج و طلاق متاسفم .

    نویسنده آمار طلاق کشورهارو با ایران مقایسه کرده و نتیجه گیری شخصی بسیار اشتباهی هم کرده ، به طور مثال طبق آمار حدود 80 درصد فرزندان در کشور کلمبیا خارج از ازدواج به وجود می آیند ، یعنی دستاورد فاجعه بار غرب و لیبرالیسم خانواده و ازدواج را نابود کرده و این آمار در مورد آمریکا حدود 45 درصد و اروپا در حدود 50 درصد است تا جایی که انگلیس وزارت خانه ی تنهایی راه اندازی کرده.
    در مقابل در کشورهای آسیایی این نرخ به طرز حیرت آوری پایین و در مورد کشورهای اسلامی نزدیک به صفر یا صفر است
    ضمنا نرخ ازدواج هم در کشورهایی که درصدشان بالاست ، متاسفانه پایین است یعنی ازدواج کم هست و بنابراین طلاق هم کم.
    اما در کشورهای مسلمان ازدواج بیشتر است.

    و اما نتیجه گیری شخصی نویسنده که بسیار اشتباه است ، دلیل طلاق را بالارفتن اعتماد به نفس زنان و آن را مرتبط با آزادی و موفقیت آنان دانسته و زنان مجرد یا مطلقه و تنها را موفق و پیروز عنوان کرده ، چنین دیدگاهی شرم آور است .
    در حالی که حتی غربی ها هم متوجه فاجعه در نابودی خانواده هایشان شده اند و با برنامه های رسانه ای و تشویقی سعی دارند ازدواج را افزایش دهند و سلبریتی هایشان چند تا چند تا فرزند میاورند.

    ما زنان موفق بسیاری داریم که هم در اجتماع تاثیر گذار هستند و هم همسر خوب و مادر خوبی و ضمنا زن نقش پروش دهنده ی نسل را عهده دار است یعنی نقشی بسیار اساسی و مهم ، که حتی از کار بیرون از منزل مهم تر است و اولویت بالاتری دارد ، هر چند که منافی حضور در جامعه ی او هم نیست ولی باید مدیریت زمان مناسبی وجود داشته باشد تا برای خانواده کم گذاشته نشود.

    • Avatar RP گفت:

      شما ماله کشا هم که هی با اسمای مختلف میاین از بی اطلاعی نویسنده ابراز تاسف میکنین و بیانیه های ابلاغی تهوع اورتونو غالب میکنین :))

  5. Avatar حامد گفت:

    صیغه موقت یا چند ساله یا99 ساله بهتر از عقد و طلاق هست

  6. Avatar داود گفت:

    “در واقع وضعیت طلاق ترکیه مشابه ایران است”

    خیلی بخاطر این تفکرت خندیدم…متاسفم برای توجیات مسخرتون

  7. Avatar Iran گفت:

    سلام
    طلاق هم حلال مکروه خداست؛ به جنگ خدا نروید با مذموم انگاشتن طلاق.
    به مردم آموزش دهید در اسلام ازدواج مستحب موکد است نه واجب. اگر مردم این را بفهمند آمار طلاق ایران از هند هم کمتر خواهد شد انشاالله.
    اگر فرمان علی (ع) بر وجوب ازدواج موقت انجام می‌شد آمار طلاق صفر می‌بود ولی افسوس که شیعه نماها فقط با نام علی نان می‌خورند و به فرامین او عمل نمی‌کنند.
    من قبلاً هم نظراتم را اینجا گذاشتم که متأسفانه چون باب میل شما نبود منتشر نشد یا سانسور شد اینبار هم امیدی به انتشار این نظر نیست اما مسائل را با پاک کردن صورت مسأله نمی‌توان حل کرد.
    راه حل طلاق راه علی‌ست. حالا هر منافق و کافری هر چه می‌خواهد بگوید و هر اسمی می‌خواهد بگذارد علی (ع) فرموده ازدواج موقت دشمنان علی (ع) بگویند روسپیگری. دشمنی دشمنی ست نه فقط با علی (ع) با کل دین اسلام.

    • Avatar MEHDI گفت:

      😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐

    • Avatar unknow گفت:

      سلام

      این شعرها چیه مینویسی ازدواج به سبک حضرت علی کجا بود
      مقوله ازدواج و صیغه یعنی ازدواج موقت واضح توی قرآن توضیح داده شده جفتشون هم حلالن یعنی رابطه موقت هم حلال هست فقط فقط بارها تأکید شده که از زنا باید جلوگیری بشه و جز بدترین گناها شمرده شده که فقط 2 تا منظورو می رسونه با توضیحاتی که داده شده
      اولی اینه که جلوی رابطه دروغین که براساس حوس شکل گرفته جلوش گرفته بشه یعنی همون مخ زنی یعنی طرف با کلی دروغ و شستشوی مغزی یکیُ کشونده سمت خودش و کارشو که انجام داده میگه بورو پی کارت
      دومی هم نزدیکی به منظور بچه دار شدن از ازدواج موقت هست درواقع منظور از زنا همین 2 مورد هستند
      با پیش کشیدن مهریه و حضانت جلوی هردو گرفته شده
      ولی اینجا رابطه موقت جزو بزرگترین جرم های دنیا بحساب میاد و جوونارو به حدی تشنه نگه داشته که بعضی ها سفر خارجی میرن فقط به منظور همین رابطه جنسی و اولین روز باید توی باصطلاح کلاب دنبالشون گشت یا لب ساحل و این دردی که سال ها توی دلشون انباشته شده یدفعه میزنه بیرون و باعث میشه راه غلطُ برن و به بی بندو باری کشیده میشن یا به شکل های مختلف خودشو نشون میده
      اینجا توی این موارد با جوونا جوری وحشیانه رفتار میشه که به غلط کردن می افتن

      درحالی که بنا به توضیحات قرآن
      رابطه اگر با رضایت طرفین انجام بشه یعنی یک دختر و پسر جوان کاملا حلال هست حتی دختر می تونه مهریه هم نخواد ولی هدفشون فقط برطرف کردن نیازشون باشه
      فقط نباید از این رابطه بچه دار بشن اگر بچه دار شدن اون موقع دیگه اجبار میاد روی کار و دیگه نمی تونن ازش فرار کنن اگر دختره شاغل باشه هردو باید خرج بچرو بدن فقط توی این مورد حق بیشتری به دختر داده شده که می تونه شاغل نباشه و هم حق خودش و هم حق بچه و بچه داریشُ از پسر بگیره
      حتی اگه موقع رابطه موقت شرطی نذاشته بوده باشن

    • Avatar بهار گفت:

      ببخشیدا ازدواج موقت فقط تحت شرایط خاص فقط «مجاز» هست نه واجب! دین خدا و شیعه رو سیاه نمایی نکنین لطفا
      خیلی گرایش به ازدواج موقت داری برو صیغه تو بکن ،ولی امام علی علیه السلامو اینطوری معرفی نکن لطفا بی زحمت
      کسی مجبور نیست خودشو در شرایطی قرار بده که عنان از کفش دربیاد و مجبور بشه!

    • Avatar RP گفت:

      کاش زودتر ایران و جهان از شر شما خلاص بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.