آتش سوزی جنگل‌های آمازون

آمازون در حال سوختن است: بی‌سابقه‌ترین آتش سوزی جنگل‌های آمازون در برزیل

به تازگی خبری در راستای آتش سوزی وحشتناک در جنگل‌های آمازون منتشر شده است و بر اساس گزارش‌های منتشر شده این آتش سوزی مخرب‌ترین و بی‌سابقه‌ترین آتش سوزی جنگل‌های آمازون بوده است. جنگل‌های Rainforest آمازون ظاهرا در سال جاری بارها دچار آتش سوزی شده بود و اکنون وحشتناک‌ترین آن اتفاق افتاده است. در ادامه جزییاتی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

آتش سوزی جنگل‌های آمازون در برزیل

آتش سوزی جنگل‌های آمازون

بر اساس گفته‌ها ظاهرا آتش سوزی تا 83 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و دود حاصل از آن بخش زیادی از برزیل را تحت پوشش قرار داده است. نکته بد ماجرا این است که دود و آتش در اثر باد گسترده‌تر شده‌اند. البته بر اساس گزارش‌ها احتمال داده شده که این آتش سوزی عمدی باشد و برای بهره‌برداری زمین‌ها به پا شده باشد اما از طرفی دیگر اینگونه آتش سوزی‌ها در فصول خشک سال رخ می‌دهند و سال گذشته نیز شاهد آتش سوزی وحشتناک جنگل‌های کالیفرنیا بوده‌ایم.

همانطور که می‌دانید جنگل‌های آمازون در واقع وسیع‌ترین و بزرگ‌ترین جنگل جهان است و بیشترین تولید اکسیژن جهان را به عهده دارد در نتیجه تخریب و از بین رفتن آن باعث تاثیر بدی بر زمین و انسان خواهد شد. جنگل‌های Rainforest آمازون تاثیر بسیار خوبی بر کاهش سرعت گرمایش زمین داشته‌اند و به کلی مرکز جذب کربن بوده است.

آتش سوزی جنگل‌های آمازون

براساس درگیری‌های پیش آمده در بخش محیط زیست برزیل، ظاهرا این آتش سوزی حاصل تلاش برای جنگل‌زدایی بوده که نتیجه بدی را هم به همراه داشته است. گفته می‌شود که در چند روز گذشته بیش از 9500 آتش سوزی در این منطقه گزارش شده بود. در واقع ظاهرا به دلیل افزایش کشاورزی و بهره‌برداری از چوب و معادن مجوز جنگل‌زدایی به مردم داده شده و در چنین شرایطی مسئولین برزیل باید پاسخگو باشند. هنوز جزییاتی از میزان آسیب و نابودی منتشر نشده اما قطعا چنین آتش سوزی وحشتناکی نتیجه مثبتی نخواهد داشت و تاثیر بدی بر زمین خواهد گذاشت.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.