آکنه‌های پوست

۵ روش برای جلوگیری از لکه‌ها و آکنه‌های پوست صورت : با آرایش نخوابید

استفاده از مرطوب کننده

Bav Shergill، متخصص پوست و مو در ساکسکس می‌گوید: بسیاری از بیماران پوستی، دچار آکنه هستند چون پوست‌هایی چربی دارند و نمی‌توانند از مرطوب کننده استفاده کنند. در واقع اگر چربی‌ها را از روی پوست خود پاک کنید، می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید و از لکه و آکنه‌های پوست جلوگیری کنید. باید پوست خود را مرطوب کنید تا آبرسانی به پوست به خوبی انجام شود و این موضوع بر تولید چربی پوست نیز تاثیر خواهد گذاشت.

منافذ پوستی را مسدود نکنید

کرم‌های ضد آفتاب معمولا منافذ پوست را می‌بندند. بنابراین اگر روزانه یکبار از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید به دنبال مدل‌های بدون روغن باشید و از سوی دیگر هرگز با آرایش صورت نخوابید. Sandy Skotnicki، متخصص پوست و مو مستقر در تورنتو، می‌گوید که حتی محصولات مو به ویژه روغن‌های آرگان و نارگیل می‌توانند باعث آکنه‌های صورت شوند، بنابراین مهم است که آنها را قبل از خواب بشویید. لایه برداری به باز نگه داشتن منافذ پوستی کمک می‌کند و اغلب محصولات پوستی با اسید سالیسیلیک 2٪ توصیه می‌شود که این محصولات می‌تواند سلول‌های مرده پوست که باعث انسداد منافذ می‌شوند را از بین ببرد.

آکنه‌های پوست

استفاده از ضد باکتری‌ها

مردم فکر می‌کنند که آکنه یک عفونت است ، اما اینگونه نیست. این التهاب پوست است که باعث رشد بیشتر باکتری‌ها می‌شود. در واقع بدن سعی می‌کند این التهاب را از بین ببرد و باعث ایجاد یک واکنش بزرگ قرمز رنگ در آن نقطه خواهد شد. باید پس از بروز این آکنه‌های پوست فورا به فکر برطرف کردن و درمان آن باشیم. در چنین شرایطی روغن درخت چای می‌تواند مؤثر باشد چراکه باعث از بین رفتن میکروب‌ها خواهد شد و از خاصیت ضد التهاب بهره برده است.

با پوست خود مهربان باشید

هرگز جوش‌ها و آکنه‌های پوست را فشار ندهید زیرا لکه‌های آن با فشار دادن هرگز از بین نخواهد رفت. در عوض سعی کنید مدام صورت خود را در این شرایط با آب بشویید.

خوراکی‌های شیرین را کنار بگذارید

هنگام خوردن کیک یا سایر غذاهای شیرین، احتمالاً انسولین اضافی در بدن تولید می‌شود. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، رژیم‌های غذایی در تولید چربی بیشتر بدن تاثیر گذاشته و چربی بدن نیز بر پوست به خصوص پوست صورت تاثیر خواهد داشت. در نتیجه کاهش مصرف خوراکی‌های شیرین باعث کاهش چربی پوست و جلوگیری از بروز آکنه‌های پوست صورت خواهد شد.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.