اسامی کشورهای جهان

چگونگی نام‌گذاری کشورها و لیستی از کوتاه‌ترین و طولانی‌ترین اسامی کشورهای جهان

کوتاه‌ترین اسامی کشورها در زبان انگلیسی چهار حرفی بوده و طولانی‌ترین اسامی کشورها بین 40 تا 56 حرفی هستند. البته این تعداد حروف در زبان فارسی متفاوت بوده که در زبان فارسی کشورهای سه حرفی هم داریم. طبق بررسی‌ها و بر اساس گزارش برخی سایت‌ها لیستی از 10 تا از کوتاه‌ترین و طولانی‌ترین اسامی کشورهای جهان تهیه شد که ایران هم در این لیست قرار دارد. در این مطلب هم ما تصمیم گرفته‌ایم تا لیستی از کوتاه‌ترین و طولانی‌ترین اسامی کشورهای جهان را در اختیارتان قرار دهیم و امیدواریم تا برایتان جالب باشد.

کشورهای جهان چگونه کشورها نام‌گذاری می‌شوند؟

قبل از اینکه لیست کوتاه‌ترین و طولانی‌ترین اسامی کشورهای جهان را در اختیارتان قرار دهیم قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کشورها چگونه نام‌گذاری می‌شوند. نام‌گذاری کشورها به چهار عامل بستگی دارد که می‌توان به موقعیت جغرافیایی، قوم و قبیله یا پادشاهی، ویژگی جغرافیایی منطقه و شخصیت‌های معروفی که نقش زیادی در شکل‌گیری یک کشور داشتند و برای استقلال کشور تلاش کردند، اشاره کرد. بر این اساس به نظر شما کدام کشورها از نام کوتاه‌تری برخوردارند؟

لیست کوتاه‌ترین و طولانی‌ترین اسامی کشورهای جهان

کوتاه‌ترین اسامی کشورهای جهان

اسامی کشورهای جهان

همان‌طور که مشاهده کردید چاد، کوبا، فیجی، ایران، عراق، لائوس، مالی، عمان، پرو و توگو کشورهایی 4 حرفی هستند که در زبان فارسی هم جزو کشورهایی با نام‌های کوتاه محسوب می‌شوند.

طولانی‌ترین اسامی کشورهای جهان

طولانی‌ترین کشورها هم شامل بریتانیا و ایرلند شمالی با 56 حرف، جمهوری مستقل و حاکم کریباتی با 46 حرف، جمهوری دموکراتیک سائو تومه و پرنسیپ با 45 حرف، جمهوری سابق مقدونیه یوگسلاوی با 41 حرف، جمهوری خلق کره شمالی با 41 حرف و جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی با 40 حرف هستند. البته باید اشاره‌کنیم که پیش از سال 2013، نام لیبی در زبان عربی طولانی‌ترین نام کشور در جهان بود که نام آن “المغیریه الاعلیه اللیبیه” خوانده می‌شد.

اسامی کشورهای جهان

شما بگویید که از نام کدام کشور بیشتر خوشتان می‌آید و اگر یک کشور در اختیار داشتید نام آن را چه می‌گذاشتید؟ می‌توانید نظرات خود را با در میان بگذارید.

امتیاز: 4.3 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar دانیال دهقان گفت:

    این بررسی کاملا غلط مثلا برای کشور کره شمالی جمهوری خلق کره در نظر گرفته شده که در واقع اسم این کشور کره شمالی هست و اگر قرار باشه که اسم هر کشور براساس حکومت سیاسی اون بیان بشه درباره ایران هم باید نام جمهوری اسلامی ایران در نطر گرفته بشه که از حروف بیشتری تشکیل شده

  2. Avatar امیرحسین آریایی گفت:

    کانادا و USA به نظرم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.