قوانینی برای کارمندان

قوانینی برای کارمندان : نظم کاری بیشتر و استرس و نگرانی کمتر

در این مطلب به برخی اصول و قوانینی برای کارمندان اشاره خواهیم کرد که به کاهش استرس و انجام شدن بهتر کارها کمک خواهد کرد و نظم بیشتری به یک روز کاری خواهد داد.

قوانینی برای کارمندان

کار امروز را به فردا نسپارید

کارهایی که متعلق به امروز است را برای فردا نگذارید و تا جایی که می‌توانید کارهای روزتان را به موقع انجام دهید. در واقع تا پایان ساعت کاری، تا جایی که می‌توانید کار کنید و وظایف خود را انجام دهید. نگذارید کارهایتان بماند برای روز بعد و مجبور شوید روز بعد در فشار کاری بیشتری کارهایتان را بی‌نظم و باعجله انجام دهید. کارهای روزانه‌ی خود را اولویت‌بندی کنید و کارهای کارآمدتر را زودتر انجام دهید. صبح‌ها یک لیست کاری از فعالیت‌های یک روز تهیه کنید و برای هر بخش زمانبندی داشته باشید تا در پایان روز به همه‌ی کارهای خود رسیده باشید. به فکر تمام شدن روز کاریتان نباشید، بلکه به فکر تمام کردن و انجام دادن کارهایتان باشید.

محدودیت‌های کاری خود را بشناسید

بپذیرید که انجام همه کارها غیرممکن است و همیشه کارهایی باقی خواهند ماند در نتیجه هرگز بی‌کار نخواهید بود. اما برای کارها یک نقطه‌ی پایان در نظر بگیرید. هر روز تمام تلاش خود را بکنید و از تمام نشدن کارها احساس گناه نکنید. اگر کار شما فکری است، باید در طول روز استراحتی به خود دهید تا ذهنتان باز شود و باید بدانید که شما سزاوار استراحت پس از یک روز کاری سنگین هستید.

به زندگی بیرون از کار خود احترام بگذارید

جدا کردن زندگی کاری و اوقات فراغت برای سلامت روانی، روحی و جسمی ضروری است. برای آلمانی‌ها، عصرهای بعد از کار بسیار مقدس است. تمرکز بر روی تجربیات خلاقانه از طریق اوقات فراغت و سرگرمی نقش مهمی در کاهش استرس و بهبود سلامتی دارد و به طور کلی باعث خوشبختی کارگران و کارمندان می‌شود. در واقع شرکت در برنامه‌های تفریحی، پخت و پز غذا، تفریح با دوستان، سفر و به طور کلی پیدا کردن یک سرگرمی جداگانه از کار بهترین تصمیم خواهد بود.

پس از کار به روال عادی زندگی بازگردید

یک برنامه روزانه را برای بعد از کار تنظیم کنید برای مثال لباس‌هایتان را عوض کنید، حمام کنید یا در هوای تازه غذا بخورید تا از حال و هوای کاری بیرون بیایید. ذهن خود را از کار آزاد کنید. به بیرون بروید و نفس‌های عمیق بکشید، استراحت کنید، پیاده‌روی بروید یا حتی کتاب بخوانید. در واقع هرکاری که باعث استراحت ذهنی و جسمی شما می‌شود برای بعد از کارتان خوب است و ذهنتان را از یک روز کاری آزاد خواهد کرد. سعی کنید وقتی به خانه باز می‌گردید هرگز در مورد کار صحبت نکنید و به موضوعات دیگر بپردازید.

هرگونه ارتباط کاری بعد از یک روزی کاری را کنار بگذارید

قطعا یک ایمیل کاری در یک تفریح دوستانه یا خانوادگی می‌تواند زجرآور و آزاردهنده باشد. در نتیجه تا جایی که می‌توانید در زمان استراحت از هرگونه تکنولوژی دور باشید تا به راحتی بتوانید از زمان استراحت خود بدون هیچ استرس و نگرانی لذت ببرید. یاد بگیرید که هیچ پیام و ایمیلی، از زندگی شخصی با خانواده‌تان مهم‌تر نیست و پیام‌های کاری باید در زمان کاری مورد بررسی قرار گیرند. در واقع افراد می‌توانند تا زمان کاری شما صبر کنند و در زمان دیگری پاسخ پیام خود را دریافت کنند. این یک روند است و باید یاد بگیرید که آرامش داشته باشید در نتیجه لازم نیست فوراً به همه پیام‌ها پاسخ دهید.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.