اعترافات حمید هیراد

اعترافات حمید هیراد در راستای پلی بک در کنسرت و سرقت ادبی ترانه‌ها

اخیرا حمید هیراد به برنامه حالا خورشید دعوت شده بود و در رابطه با تمام حواشی اخیر از خود دفاع کرد که در مواردی توضیحات او می تواند قابل قبول باشد. رضا رشید پور در برنامه حالا خورشید، تمام حواشی اخیر مربوط به حمید هیراد را به چالش کشید و جواب تمامی سوالات در رابطه با این حاشیه ها را گرفت. در ادامه چکیده ای از گفته های حمید هیراد در رابطه با مسائل اخیر را ارائه خواهیم کرد.

جنجال حمید هیراد

اعترافات حمید هیراد در برنامه حالا خورشید

در رابطه با پلی بک و لب‌خوانی آهنگ در کنسرت شیراز، هیراد اشاره کرد که فقط بخش‌هایی از آهنگ را به دلیل کسالت، پلی بک کرده است و بقیه‌ی آهنگ‌ها را خودش به‌صورت زنده اجرا کرده بود. درواقع او ادعا کرده که فقط بخشی از اوج یک آهنگ را پلی بک کرده است. همچنین او عنوان کرده که پلی بک کردن، فقط به این دلیل بود که مردم از موزیک بیشتر لذت ببرند. البته باید اشاره‌کنیم که در تمام دنیا پلی بک کردن در اجرا ممکن است انجام شود اما در واقع مخفی کردن و توضیحات بی‌مورد بود که این موضوع را به حاشیه کشید. در این راستا حمید هیراد عنوان کرد که پس از اتفاق پیش‌آمده، جو سالن تغییر کرد و او نتوانست وضعیت پیش‌آمده را مدیریت و کنترل کند.

حمید هیراد

حمید هیراد در راستای استفاده‌ی بدون اجازه از شعر شهریار و به قولی سرقت اشعار نیز اشاره کرد که خانواده‌ی این شاعر اصلاً از دست او ناراحت و شاکی نیستند و در کنسرت‌های او در تبریز نیز حضورداشته‌اند. درنتیجه بر اساس گفته‌های او، هیچ مشکلی در این راستا به وجود نیامده است. از سوی دیگر ماجرای کاور کردن یکی از آهنگ‌های یک آهنگساز هلندی مطرح شد و هیراد اشاره کرد که این آهنگ نیز دزدی نبوده بلکه کاور بوده است زیرا سازنده‌ی آهنگ از این موضوع خبر داشته و نظر خود را در راستای آهنگ هیراد ارائه کرده است. البته در ترانه‌های دیگر حمید هیراد نیز، از اشعار دیگر هنرمندان، بدون ذکر نام‌ آن‌ها استفاده شد که هیراد اشاره کرد فقط از تک‌بیت اشعار برخی از هنرمندان استفاده کرده است.

جمع بندی:

اما به‌طورکلی توضیحات این هنرمند به‌گونه‌ای بود که تمام اشتباهات خود اعم از سرقت ادبی و پلی بک خود را توجیه کرده است. البته در مواردی نیز این خواننده اشاره‌کرده که از برخی از قوانین مطلع نبوده است. درواقع او ادعا کرده که در ابتدا آگاه نبوده که وقتی از اشعار هنرمندی دیگر استفاده می‌کند، باید نام او را ذکر نماید. از سوی دیگر حمید هیراد اشاره کرد که تمامی حقوق مادی و معنوی هنرمندان و شعرایی که از اشعارشان استفاده شده را پرداخت کرده و با تمامی شعرا به تفاهم رسیده است.

امتیاز: 4.4 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar ناشناس گفت:

    با این گفته ها فقط نام این شخص و بزرگ میکنند و بر سر زبان ها میندازند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.