برخورد سیارک خطرناک 2006 QQ23 به زمین در ماه آینده

مدتی پیش بود که اخباری در خصوص عدم برخورد سیارک 2006 QV89 به زمین در ماه سپتامبر منتشر شد. اکنون ناسا یک سیارک بزرگ و خطرناک دیگر را با نام 2006 QQ23 شناسایی کرده است. شانس برخورد سیارک خطرناک 2006 QQ23 به زمین بسیار بالاست.

برخورد سیارک خطرناک 2006 QQ23

با توجه به گزارش‌ها، 2006 QQ23 در تاریخ 19 مرداد از کنار زمین با فاصله 7445486 کیلومتر (0.04977 au) عبور خواهد کرد که در نجوم فاصله کوتاهیست. همچنین عنوان خطرناک برای آن در نظر گرفته شده که به معنای شانس بالای برخورد به زمین است. این در صورتیست که مدار آن با مدار زمین یکی شود.

قطر تخمینی برای این سیارک چیزی مابین 250 متر تا 570 یا 1870 فوت بوده که آن را تقریبا بلندتر از تمام آسمان‌خراش‌های محبوب دنیا در حال حاضر نشان می‌دهد. همچنین این سیارک از شهاب سنگ Chelyabinsk که در سال 2013 وارد اتمسفر زمین شده و از روی روسیه گذشته نیز، تقریبا 66 فوت بزرگ‌تر است. موج برخورد شهاب سنگ Chelyabinsk قوی‌تر از انفجار اتمی در نظر گرفته شده بود و باعث شد سازمان‌های فضایی به شکل دقیق‌تری اجسام فضایی نزدیک به زمین را نظارت کنند.

برخورد سیارک خطرناک 2006 QQ23

چه اتفاقی خواهد افتاد

این یعنی ما باید نگران باشیم؟ اگر ما نگاهی به تاریخچه سیارک‌هایی که در چند ماه گذشته به سمت زمین روانه شده‌اند بیاندازیم، احتمالا نیازی نیست چندان نگران باشیم. بعضی از آن‌ها در اتمسر از بین رفته و برخی نیز دیگر مشاهده نشده‌اند. با این حال ما نمی‌توانیم احتمال برخورد سیارک 2006 QQ23 به زمین و خسارات آن را نادیده بگیریم. اگر اطلاعی از خطرات برخورد سیارک‌ها با زمین ندارید، باید اشاره کنیم برخی از آن‌ها باعث نابود شدن ماهواره‌ها، سونامی‌ها، زمین‌لرزه‌ها و غیره می‌شوند.

در حال حاضر ناسا اطلاعات بیشتری از سیارک 2006 QQ23 در دسترس قرار نداده؛ اما، به محض انتشار جزئیات دیگر، آن‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

در نظرات با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ناسا: پیش به سوی سیارک غول‌پیکر طلایی که می‌تواند کل مردم زمین را میلیاردر کند

بیشتر بخوانید: زمین دوم کجاست: حرکت ناسا به سمت بزرگ‌ترین قمر زحل توسط هواپیمای بدون سرنشین

امتیاز: 4.6 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.