بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان

بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان متعلق به کدام کشورها است؟ (جایگاه ارتش ایران در این لیست)

معمولا کشورهایی که با تهدید در داخل یا خارج از کشور روبرو هستند به ارتش برای مقابله با خطرات احتمالی نیاز دارند در نتیجه داشتن ارتشی قدرتمند و بزرگ به معنای جنگ نیست نیست. در واقع کشورها در مواردی مجبور به داشتن ارتش خواهند بود تا از منافع خود دفاع کنند. در این مطلب لیستی از بزرگترین ارتش های جهان را در اختیارتان قرار خواهیم داد البته بزرگترین به معنای قدرتمندترین نبوده و جنبه آماری دارد. در این لیست نام 29 کشور دیده می شود و ایران نیز در این لیست حضور دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان را بشناسیم. گزارش این مطلب طبق بررسی های سال 2018 ارائه شده است.

بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان

بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان

جمهوری خلق چین

وقتی صحبت از بزرگ ترین ارتش پیاده نظام می‌شود قطعا چین به ذهنمان می‌آید. چین بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان را دارد. این ارتش بسیار آموزش دیده و قوی بوده است. چین در 5 سال گذشته 10 درصد بودجه نظامی خود را افزایش داده است. باید اشاره کنیم که این ارتش در سال 1927 میلادی تأسیس شد و به عنوان ارتش آزادی خلق چین معرفی شد که شامل نیروهای زمینی، NAVY، توپخانه، نیروی‌های هوایی و پلیس مسلح بود.

آخرین تخمین زده شده در راستای تعداد ارتش چین به 2،035،000 پرسنل می‌رسد. بیشتر پرسنل این ارتش بین 18 تا 49 سال سن دارند و طبق قانون، خدمت سربازی در چین اجباری است. اگرچه این کشور به دلیل تعداد زیاد داوطلبان از جمعیت خود، هیچگاه سربازگیری نکرده است. ارتش چین به پنج شاخه اصلی تقسیم می‌شود که می‌توان به نیروی زمینی ، نیروی دریایی ، نیروی هوایی ، موشک و نیروی پشتیبانی استراتژیک اشاره کرد. اگر چه تجهیزات نظامی چین خیلی قدیمی‌تر و عقب‌تر از ایالات متحده است اما ارتش چین از آموزش بسیار خوبی بهره برده و بسیار قوی است.

ایالات متحده آمریکا

قطعا وقتی صحبت از مسائل نظامی می‌شود به یاد ایالات متحده و بزرگ‌ترین و قوی ترین ارتش آن می افتیم. این کشور بزرگ‌ترین بودجه نظامی 610 میلیارد دلاری را دارد که این رقم بسیار بالا است. ارتش این کشور در سال 1775 شکل گرفت و از آن زمان ارتش این کشور مسیری طولانی را طی کرده است. امروز ارتش ایالات متحده آمریکا، حدود 1،358193 پرسنل فعال دارد. ارتش ایالات متحده قدرتمندترین ارتش جهان محسوب می‌شود و از سوی دیگر پیشرفته ترین نیروها و سلاح‌ها را در اختیار دارد. اما باید اشاره کنیم که این کشور از لحاظ جمعیت ارتش به چین نمی‌رسد اما از بهترین نیروهای انسانی آموزش دیده برخوردار است.

سایر ارتش های قابل توجه در سراسر جهان

کشورهای دیگر با بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان، شامل هند هستند که از نظر تعداد در رتبه دوم قرار دارند. این ارتش به موشک‌هایی مجهز است که می تواند اهداف بسیار دور از سواحل آن را هدف قرار دهد. روسیه بخاطر داشتن ارتش خوب و آموزش دیده و قدرتمند، شهرت قابل توجهی به دست آورده است. در حال حاضر این کشور در رده پنجم قرار دارد و ارتش این کشور از اعضایی بین 18 تا 27 سال تشکیل شده و در حال حاضر 1،013،628 سرباز دارد.

کشورهایی مانند فرانسه از داشتن ارتش های بزرگ در جهان از شهرت برخوردار نیستند اما با این وجود کشوری با بودجه نظامی بالغ بر 62.3 میلیارد دلار است که در زمینه میزان بودجه نظامی، پنجمین کشور در جهان است. این گزارش نشان می‌دهد که انگلستان بیش از 150،250 اعضای نیرومند در ارتش خود دارد. این کشور از نظر تعداد دارای ارتش کوچک است اما بودجه زیادی در زمینه نظامی دارد. ایران کشوری دیگر است که با ارتش متشکل از حدود 523000 اعضای فعال با بودجه دفاعی حدود 30 میلیارد دلار در جایگاه هشتم قرار گرفته است. نکته جالب این است که جایگاه پاکستان در رتبه ششم است و ویتنام، مصر، میانمار، اندونزی، تایلند، ترکیه، سریلانکا، برزیل و دیگر کشورها پس از این ایران در لیست قرار گرفته اند. در ادامه لیستی از بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

لیست بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان

بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان
امتیاز: 4.0 از 5 (42 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۱۵ دیدگاه

  1. Avatar ابوالفضل گفت:

    ببینید داداشا این لیست فقط جمعیتو نشون میده
    بخاطر همین پاکستان از خیلی ها جلو زده برا اینکه پاکستان جمعیت ارتشش از خیلی ها بیشتره
    و اینکه ایران هم از نظر جمعیت هشتمه جهانه و این فوق العاده هستش
    از نظر تجهیزات و سلاح و خیلی چیز ها هم ایران سیزدهمه و آمریکا اول اینم بازم خوبه چون اینهمه رو ایران توی ۴۰ سال به دست آورده و اگه زمان بیشتری صرف بشه ایران به جایگاه های بالاتری هم صعود میکنه
    از نظر اقتصادی ایران ایران وضعش خرابه چون نمیخواد پیش آمریکا سر خم کنه آمریکا تحریمش کرده
    ولی این تحریم ها به نفع ایرانه چون مجبور میشه خودش تولید کنه و اقتصاد هم راه میافته

  2. Avatar علی گفت:

    هیچ وقت نیاید ایران رو با امریکا مقایسه کرد امریکا ابر قدرت جهان است

  3. Avatar REZA گفت:

    جدول اشتباه است آلمان در رتبه ۲۷!!!!!!حالتون خوبه اوتوقت پاکستان در رتبه ۶

  4. Avatar ابوالفضل گفت:

    حالا خوبه فقط قدرت ارتش گفته اگه سپاه هم می آورد کنارش دیگه چی می شد

  5. Avatar علی گفت:

    جدول درست است ولی یک معنای خیلی عمیق و تاسف انگیز دارد جمعیت نظامی های ما نصف روسیه است ولی قدرت نظامی ما چند درصد روسیه است؟ این نشان میدهد منابع بیت المال و ثروت کشور واقعا بیهوده صرف پرداخت حقوق و دستمزد به جمعیت بسیار زیادی میشود که هیچ بازده اقتصادی تولیدی ندارند و این سربار جمعیتی که حقوق و بیمه میگیرند انهم از بودجه کشور چه فشار بسیار زیادی به اقتصاد کشور میاورند و چگونه تورم را سالانه به سهم خود بالا میبرند این فاجعه است مساحت روسیه و جمعیت روسیه و سایر کشورها را مقایسه کنید ایران را شاید اگر از نظر جمعیت بررسی کنیم بالاتر امریکا هم باشد این فاجعه اقتصادی است البته اوضاع خراب پاکستان و اوضاع خرابتر کره شمالی را بازگو نمیکنم ولی متوجه باشید دادن حقوق و مزایای شخلی به جمعیت نیم ملیونی که در زمان صلح صبح تا شب میخورند و میخوابند چه فشاری به سایر بخشهای اقتصادی کشور میاورد تمام هزینه هایی که باید برای توسعه پیشرف و وام بانکی به صنایع کشور بشود در سیاهچال قوای مسلح فرو میرود بدون ذره ای بازدهی البته من منکر این حقیقت نمیشوم که اگر قوای مسلح نباشند کشور ما را میخورند حتی همسایگان مسلمان خودمان و حضور قدرتمند نیروهای مسلح واجب است ولی نباید فرد محور و پرسنلی باشد بلکه باید سلاح محور و تکنولزیک باشد و تسلیحاتی مانند ترکیه هر چند انهم هزینه اقتصادی زیادی میطلبد ولی اگر تولیدات نظامی و استراتژیک ما تولید کشور خودمان باشد هم اشتغال ایجاد میشود و هم قدرتمند میشویم هم سربار اقتصادی برای کشور نمیشوند بلکه درامد زایی هم میکنند کاری که دولت روسیه چین امریکا انجام میدهند البته ترکیه هم دارد خودش را نابود میکند چون سرمایه ملی خودش را میدهد تسلیحات میخرد کاملا اشتباه و خیانت به مردم خودش است مانند عربستان فقط اقتصاد خودشان را نابود و مردمشان را فقیر و فقیر تر میکنند سود دیگر ندارد

  6. Avatar mohsen گفت:

    آمار و ارقام کاملا اشتباه می باشد، باز بینی کنید

  7. Avatar مسعود گفت:

    در یک نگاه اجمالی در رده بندی ارتشهای جهان میبینیم که رده بندی اقتصادی کشورها بهتر از رده بندی نظامی آنهاست یا هم ردیف است ولی در کشورهایی مانند ایران رتبه اقتصادیشان خیلی پایین تر از رتبه نظامیش میباشد وآن چه در لیست بالا مشهود است کشورهایی که رتبه اقتصادی بالا تری دارند در دنیا مطرح تر و مردمش از اسایش و رفاح بیشتری بهره من هستند

    • Avatar شکاری گفت:

      “وآن چه در لیست بالا مشهود است کشورهایی که رتبه اقتصادی بالا تری دارند در دنیا مطرح تر و مردمش از اسایش و رفاح بیشتری بهره من هستند”
      دقیقاً کجای این لیست اسایش و رفاح! بیشتر کشورهایی که رتبه اقتصادی بالا تری دارند مشهود است؟! 🙂

    • Avatar پسر خوب ویتنام گفت:

      آقا ویتنام با 5 میلیون سرباز رتبش آنقدر پایینه جدول اشتب زدین داداش

  8. Avatar مقام معذب ابتری گفت:

    سپاه و بسیج هم توش نیست
    یه سی چهل میلیونی هستن

  9. Avatar 卐Officer Waffen SS卐 گفت:

    خوب و مفید بود اما باید گفته بشه که نروهای نظامی ایران فقط در تعداد زیاد هستند اما در کیفیت تجهیزات سلاح ها مربوط به ۳۰ تا ۵۰ سال پیش هستش.

    • Avatar شکاری گفت:

      ایران که هیچ، حالا که میبینید که حتی طالبان با سلاح های خیلی ساده تر از ایران، ابر قدرتتون آمریکا رو به زانو درآورده 😉
      بعد از 18 سال با این همه دم و تجهیزات و ماهواره ها و هواپیماهای جاسوسی و … هنوز نتونستن 4 تا دونه طالبان که هیچ سلاح سنگینی هم نداره رو از بین ببرند. این هم از قویترین ارتش جهان! 🙂
      همین دیروز هم آمریکا قرارداد صلح با طالبان امضا کرد و این یعنی این که دیگه تسلیم شده و پذیرفته که حتی طالبان رو هم نمیتونه نابود کنه.
      بعد ایران (با کمک روسیه) داعش که 10ها بار از طالبان قویتر بود رو در عرض 2-3 سال نابود کرد.

      • Avatar Someone گفت:

        بله اونا مقابله رو با سیاست ها و با کم ترین آسیب به اقتصاد و امنیت انجام می دن. اگه قرار بود با تک تک کشور ها و نظامیان مخالف جنگ نظامی می کردند هرگز به مقام “آمریکا” دست پیدا نمی کردن

        • Avatar شبير گفت:

          کم ترین آسیا به اقتصاد و امنیت!!! داداش آمریکا فقط به خاطر حمله وحشیانه اش به عراق و افغانستان و پاکستان و این أواخر هم صرف هزینه ٧ تریلیون دلارى برای نابودی سوریه و ساخت داعش مجموعا حدود ٢٠ تریلیون دلار برای کشورش بدهی سنگین بالا اورده که همین بدهی ها باعث شده دیگه نتونه مثل قبل لشکر کشی و غارت منابع کنه

      • Avatar امیر گفت:

        آمریکا بود که داعش رو نابود کرد حتی نخست وزیر عراق به همین خاطر از آمریکا تشکر کرد لطفا اخبار رو با دقت دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.