اپلیکیشن یادگیری زبان

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان – مناسب برای تعطیلات تابستان

با نزدیک شدن به فصل تابستان، خیلی از دانشجویان و دانش‌آموزان به دنبال یادگیری زبان می‌روند. البته که یادگیری یک زبان جدید کار چندان ساده‌ای نیست و هیچ چیز نمیتواند جای یک معلم و کلاس خوب را بگیرد، اما اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با کمک آنها و بدون هیچ هزینه‌ای شروع به یادگیری کنید یا دانسته‌های خود را تقویت کنید. در ادامه با دینو همراه باشید تا شما را با پنج تا از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان آشنا کنیم:

1- دولینگو Duolingo

برنامه دولینگو Duolingo برای یادگیری زبان

معروف‌ترین و موفق‌ترین اپلیکیشن یادگیری زبان بدون شک دولینگو است. این اپلیکیشن که یادگیری را به یک بازی تبدیل کرده، طبق آمار منتشره، در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر دارد.

دولینگو با داشتن روش آموزشی خاص و رابط کاربری مناسب و آسان، اپلیکیشنی مناسب برای یادگیری یک زبان جدید است. دوره‌های آموزشی دولینگو توسط افراد بومیِ زبان مورد نظر ساخته شده‌اند.

این اپلیکیشن رایگان شامل بیش از 25 زبان است و برای افرادی که پایه انگلیسی خوبی دارند و به دنبال یادگیری زبان دیگری هستند، بسیار مناسب است. همچنین امکان دسترسی به دولینگو پلاس با پرداخت 9.99 دلار امکان پذیر است.

برای دریافت دولینگو به اینجا مراجعه کنید.

2- هلوتاک HelloTalk

برنامه هلوتاک HelloTalk برای یادگیری زبان

هدف هلوتاک کمک به کاربران برای تمرین قابلیت‌های گفتاری و کاهش استرس آنها در هنگام یک مکالمه واقعی و روزمره است. این اپلیکیشن به اشخاص اجازه می‌دهد تا به وسیله یک رابط کاربری مشابه واتس اپ، با افرادی که به زبان مورد نظر او صحبت می‌کنند ارتباط برقرار کند.

البته در هنگام استفاده از این اپ باید به خاطر داشته باشید که کسانی که به شما کمک می‌کنند، انتظار دارند که شما نیز به آنها کمک کنید تا زبان مادریتان را فرا بگیرند.

همچنین در این اپلیکیشن قابلیت ترجمه‌ای وجود دارد که به شما در نوشتن پیامها کمک می‌کند.

برای دریافت هلوتاک به اینجا مراجعه کنید

3- ماینداسنکس Mindsnacks

اینداسنکس Mindsnacks برای یادگیری زبان

اگر به خاطر داشته باشید بالاتر گفتیم که دولینگو یادگیری زبان را به بازی تبدیل کرده. حالا شما را به اپلیکیشنی آشنا میکنیم که بازی‌سازی یادگیری زبان را در سطح بسیار بالاتری انجام داده است. با استفاده از اپلیکیشن ماینداسنکس می‌توانید گرامر و کلمات را با انجام هشت یا نه بازی موجود در این اپ فرا بگیرید.

همچنین با توجه به قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توانید پیشرفت خود در یادگیری زبان مورد نظرتان را به صورت گرافیکی مشاهده کنید. رابط کاربری Mindsnacks زیبا و لذت‌بخش است و امکان یادگیری زبانهای زیادی را فراهم می‌کند.

برای دریافت ماینداسنکس به اینجا مراجعه کنید

4- بوسو Busuu

بوسو Busuu برای یادگیری زبان

بوسو یک اپلیکیشن یادگیری زبان اجتماعی است که بصورت رایگان در اینترنت، اندروید و iOS منتشر شده. این برنامه در حال حاضر از دوازده زبان پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های این نرم افزار به افراد اجازه می‌دهد تا کلمات، دیالوگهای ساده و سوالات مربوط به مکالمه را یاد بگیرند. این مکالمات توسط افرادی که با زبان مورد نظر شما صحبت می‌کنند ضبط شده که باعث می‌شود تا کاربران تجربه واقعی‌تری از مکالمه داشته باشند.

این اپلیکیشن رایگان است اما شما می‌توانید با پرداخت 17 دلار در ماه، به دوره‌های درسی بیشتری دست پیدا کنید.

برای دریافت بوسو به اینجا مراجعه کنید.

5- بابل Babbel

برنامه بابل Babbel برای یادگیری زبان

بابل یک سرویس مبتنی بر اشتراک است که کار خود را از سال 2008 آغاز کرده. طبق اطلاعات منتشره از سوی لینگوال‌لیفت، این اپلیکیشن مشابه نسخه پولی دولینگو است. البته شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از نسخه رایگان بابل با 40 درس استفاده کنید.

هر کلاس در این اپلیکیشن با آموزش کلمات به وسیله تصاویر آغاز می‌شود . این دوره‌های آموزشی بصورت مخصوص برای سطوح مختلف طراحی شده‌اند و کاربران میتوانند با توجه به دانش زبان خود، از بابل استفاده کنند.

اگر پیش از این یادگیری زبان جدیدی را آغاز کرده بودید اما آن را نیمه کاره رها کرده‌اید، بابل می‌تواند در شروع مجدد یادگیری به شما کمک کند.

برای دریافت بابل به اینجا مراجعه کنید.

سخن پایانی

اپلیکیشن‌هایی که در بالا معرفی کردیم هرکدام برای نیازهای متفاوت و برای سطوح مختلف دانش زبانی، توسط افرادی با زبان بومی مورد نظر شما طراحی شده‌اند تا تجربه‌ای واقعی از یادگیری را به کاربران ارائه دهند.

با توجه به اینکه این اپلیکیشن‌ها هرکدام دارای روش متفاوتی برای آموزش زبان هستند، پیشنهاد میکنیم که تمامی آنها را امتحان کرده و نسخه‌ای که فکر می‌کنید با توجه به توانایی‌های خودتان بهترین بازدهی ممکن دارد را انتخاب کنید.

امتیاز: 4.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar بهرام گفت:

    به نظرم بهترین اپلیکیشن زبانی که دیدم و باهاش آیلتس گرفتم
    EnglishCo
    هست.
    همه ی ابزارای لازم برای آموزش رو داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.