تا زدن پاچه‌های شلوار جین

تا زدن پاچه‌های شلوار جین از مچ پا به بالا: 3 راه آسان برای جذابیت بیش‌تر شما

ما همواره به دنبال ترفندهایی ساده برای زیبایی و شیک‌پوشی هستیم. چه این که یک راه خلاقانه برای بستن کمربند یا کراوات باشد یا تمیز نگه داشتن یک تی شرت سفید رنگ. یکی از موارد مورد علاقه بسیاری از ما، تا زدن پاچه‌های شلوار جین از مچ پا به بالا است. چرا؟ برای دانستن پاسخ این سوال در ادامه همراه با دینو باشید.

تا زدن پاچه‌های شلوار جین از مچ پا به بالا

در پاسخ به سوال مطرح شده، بد نیست بدانید که تا زدن پاچه‌های شلوار جین از مچ پا به بالا، ساده‌ترین راه برای بخشیدن جلوه‌ای جدید به یک ظاهر قدیمی است. این کار به ما اجازه می‌دهد تا پاشنه‌های کفش‌های جدید، طرح کتانی‌های سفارشی و یا چکمه‌های نازمان را به راحتی به نمایش بگذاریم. علاوه بر جنبه زیبایی این کار، اگر شلوارتان کمی بلند است، شما می‌توانید در هزینه خیاط برای کوتاه کردن آن صرفه‌جویی کنید. حتی گاهی اوقات دوخت‌های زیبای قسمت پایین شلوار، ارزش دیده شدن را دارند و شما می‌توانید با تای درست، به آن برسید.

3 راه آسان برای تا زدن پاچه‌های شلوار جین

برای تا زدن پاچه‌های شلوار جین 3 روش عمومی وجود دارد؛ اما، انتخاب این که کدام یک مناسب تیپ شما خواهد بود، ممکن است  مشکل باشد. البته توجه کنید که تفاوت تا زدن شلوار با تا زدن آستین، این است که در شلوار باید یک تناسبی از طول حفظ شود. در غیر این صورت، اگر پاها بیش از حد دیده شوند، زیبا نخواهند بود. اگر تای شما خیلی سست باشد، قبل از این که حتی قهوه صبحگاهی خود را نوش جان کنید، باز شده و پایین خواهد آمد. حتی درمورد تای بسیار محکم هم همین طور است. باعث می‌شود در هنگام نشستن با آن به مشکل بخورید. در ادامه این 3 راه آسان را با هم می‌بینیم.

1. تای ساده

تا زدن پاچه‌های شلوار جین از مچ پا به بالا - تای ساده
تا زدن پاچه‌های شلوار جین - تای ساده

این مورد، ساده‌ترین حالت ممکن و بسیار تطبیق‌پذیر با انواع شلوارهای جین است. ابتدا یک نقطه در حدود یک یا دو اینچ بالاتر ازپایین پاچه را انتخاب کنید. سپس شلوار جین را فقط یک بار با استفاده از انگشت شست خود از مچ به بالا تا کنید. اطمینان حاصل نمایید که میزان تا شدن هر دو پای شما یکسان باشد تا ناشیانه به نظر نرسد. از این نوع تا برای شلوارهای چسبان با ارتفاع کوتاه و آ‌ن‌هایی که درزهای زیبا دارند، با مقداری بلندتر استفاده کنید.

2. تای دوگانه

تا زدن پاچه‌های شلوار جین - تای دوگانه
تای دوگانه

تای دوگانه به این صورت است که باید تای اول را فقط از روی لبه دوخته شده انتهای پارچه به سمت بالا تا کنید. این تای اولیه بسیار کم خواهد بود. سپس شلوار جین را دوباره به سمت بالا تا کنید تا یک تکه ضخیم‌تر ایجاد شود. مقداری که می‌خواهید تا کنید بستگی به طول شلوار و قد شما دارد. حالت تای دوگانه برای شلوارهای راسته مناسب است. این مورد را می‌توانید با کفش‌های پاشنه بلند یا چکمه‌های مچی بپوشید تا شلخته به نظر نرسد. کفش‌های کتانی و اسپرت نیز برای پسران با این مدل تا بسیار جذاب خواهد بود.

3. تای پیچشی

تا زدن پاچه‌های شلوار جین - تای پیچشی
تای پیچشی

هنگامی که در تای ساده و دوگانه حرفه‌ای شدید، برای تای پیچشی آماده خواهید بود! این حالت برای زمانی که شما بخواهید پایین شلوارتان تنگ‌تر شود، عالی است. عموما برای شاوارهایی که پاچه‌های نسبتا گشادی دارند استفاده می‌شود. برای انجام آن، پایین لبه پاچه شلوارتان را به یک طرف و سمت بیرون بکشید. پارچه اضافی را روی خودش به صورت برگردان تا بزنید. با نگه داشتن این تا، دهانه شلوار جین خود را یک باربه سمت بالا تا کنید تا حالت قبلی در جای خود ثابت شود. سپس این تا را بیش از یک بار دیگر تکرار کنید. توجه داشته باشید که پاچه را تا حد امکان محکم و نزدیک به پا نگه دارید. این مورد برای شلوارهایی که نسبتا نازک‌تر هستند بسیار مناسب خواهد بود. دقت کنید که تای شما نباید روی مچ پا را بگیرد.

باید‌ها و نباید‌های تا زدن پاچه‌های شلوار جین از مچ پا به بالا

  • شلوارهایی که گشاد هستند را به هیچ وجه تا نزنید‍!
  • زمانی که از تا زدن بیش از یک بار استفاده می‌کنید، ارتفاع آن را زیاد در نظر نگیرید؛ زیرا ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کند.
  • توجه کنید که شلوارتان نباید روی کفش بیفتد؛ بلکه باید روی مچ یا کمی بالاتر قرار بگیرد.

ایجاد یک استایل به روز و صحیح، یعنی رعایت همین چند نکته ساده که می‌توانند تغییرات زیادی را به وجود آورند. نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Purewow

بیش‌تر بخوانید: 4 استایل مهم پوشیدن شلوار جین که به شیک پوشی شما کمک زیادی خواهد کرد

بیش‌تر بخوانید: 9 لباسی که برای تیپ های زمستانی زیبا و جذاب به آنها نیاز داریم

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.