تمیز کردن لپتاپ

تمیز کردن لپتاپ خود را جدی بگیرید و به افزایش طول عمر آن کمک کنید

تمیز کردن لپتاپ میتواند به افزایش عمر دستگاه (و با توجه به قیمتهای امروزی، عمر خودتان) کمک کند. احتمالا شنیده‌اید که صفحه کلید کامپیوترها محلی مناسب برای تکثیر میکروب هستند، تا جایی که مرکز کنترل بیماری آمریکا توصیه کرده کاربران صفحه کلید، ماوس و سطوحی که افراد با آن تماس زیادی دارند را به صورت مستمر تمیز کنند. در هنگام تمیز کردن ماوس و صفحه کلید پیشنهاد میکنیم که نمایشگر را نیز حتما پاک کنید تا تصاویر با کیفیت‌تر و حس بهتری برای انجام کار داشته باشید. در ادامه برای یاد تمیز کردن لپتاپ خود با دینو همراه باشید.

برای تمیز کردن صفحه کلید مراحل زیر را انجام دهید:
  1. لپتاپ را خاموش و باتری را از دستگاه جدا کنید.
  2. درب لپتاپ را باز کنید.
  3. دستگاه را برعکس کنید و به آرامی به آن ضربه بزنید تا ذرات بزرگتر از آن خارج شوند.
  4. اگر به اسپری‌های هوای تمیزکننده دسترسی دارید کمی از آن را بین کلیدها بزنید. همچنین میتوانید از سشوار با هوای سرد استفاده کنید. اینکار باعث بیرون رفتن و شل شدن گرد و خاک از بین قطعات می‌شود.
  5. یکی از سَری‌های کوچک جاروبرقی را به آن متصل کنید، سپس لپتاپ را روی یک سطح صاف قرار داده و جاروبرقی را روی صفحه کلید آن بگیرید.
  6. یک گوش پاک کن یا تکه‌ای کوچک از پنبه را با الکل نمدار کنید و بین کلیدها بکشید (اگر بین کلیدها فاصله است). مواظب باشید که گوش پاک کن خیس نباشد، کمی نمناک بودن کافیست.
  7. میتوانید در نهایت و برای اطمینان، از دستمالهای پاک کننده وسایل الکترونیکی استفاده کنید
تمیز کردن بین کلیدها با استفاده از اسپری هوا
تمیز کردن بین کلیدها با استفاده از اسپری هوا
برای تمیز کردن صفحه نمایش مراحل زیر را انجام دهید:
  1. اگر به اسپری‌های هوای تمیزکننده دسترسی دارید آن را بر روی صفحه نمایش بزنید تا گرد و خاک از روی آن بلند شود.
  2. محلولی از ترکیب سرکه سفید و آب، با نسبت یک به یک درست کنید.
  3. این محلول ترکیبی را روی یک پارچه نرم یا پارچه‌ی میکرو فایبر اسپری کنید و سپس پارچه را به روی صفحه بکشید.

همچنین می‌توانید از دستمال‌های مرطوبی استفاده کنید که به صورت ویژه برای تمیزکردن مانیتور طراحی شده‌اند. این دستمالها را میتوانید از مراکز فروش قطعات کامپیوتری یا خرده فروش‌ها تهیه کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از این محصولات، حتما به دفترچه لپتاپ خود نگاهی بیاندازید.

اگر از ماوس استفاده می‌کنید تمیز کردن آن را نیز فراموش نکنید. فقط کافیست که محلول سرکه سفید و آب خود را بروی پارچه بکشید و با استفاده از آن رو و زیر ماوس را تمیز کنید.

امتیاز: 4.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar علیرضا گفت:

    این مواردی که شما گفتید فقط برای تمیز کردن ظاهر لپ تاپ خوبه! ولی مهمتر از اینا سیستم تهویه داخلی لپ تاپ هستش که با این کارها تمیز نمیشه و لازمش استفاده از دستگاه های دمنده هوا در خود همین بخش تهویه لپ تاپ ها هستش که اگر دچار گرفتگی، کندی یا گیر کردن بشه باعث وارد امدن آسیب های جدی و حتی غیر قابل جبران میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.