دوری از افراد سمی در زندگی

10 گروه از افراد سمی زندگی خودتان را بشناسید و از آنها دوری کنید

افراد سمی اصولاً منطقی ندارند و از میزان تأثیر منفی که در زندگی اطرافیان خود ایجاد می‌کنند، بی خبرند و برخی از آنها هم از این تغییراتی که در دیگران ایجاد می‌کنند رضایت دارند. اما اصلاً آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که افراد سمی چه گروهی هستند و چه مشخصه‌های اخلاقی دارند؟ برای کشف این موضوع ما را با ادامه مطلب همراهی کنید.

مطالعات علمی بر روی افراد سمی

ممکن است خود ما هم بدلیل وجود خصوصیات اخلاقی منفی در شخصیت‌هایمان در گروه افراد سمی قرار بگیریم. اما  حتی اگر این موضوع صحیح هم باشد، آنچه که مسلم است اینست که شناخت این افراد باعث می‌شود ما تغییرات درستی در زندگی اعمال کنیم و از همه مهمتر اینکه افراد سمی را از زندگی خود کنار بگذاریم. جالب است بدانید که تأثیری که این افراد در مغز شما می‌گذارند، درست مانند تقابل با یک فرد سمی است. استرسی که این افراد به زندگی دیگران وارد می‌کنند می‌تواند اثرات ماندگار منفی بر روی مغز داشته باشد. مطالعات نشان داده است که حتی قرار گرفتن چند روزه در معرض استرس می‌تواند سلامت بخشی از مغز را که مسئولیت حافظه و استدلال را بر عهده دارد به خطر اندازد و هفته‌ها و ماه‌ها استرس می‌تواند اثرات جبران ناپذیری بر مغز بگذارد.

افراد سمی چه کسانی هستند؟

اغلب گفته می‌شود که شما ترکیبی از 5 نفر از افراد نزدیک زندگی‌تان هستید. حتی اگر یک نفر از این افراد سمی باشد می‌تواند باعث ایجاد اثرات منفی بزرگی در شما شود. شما نمی‌توانید از افراد سمی زندگی خود دوری کنید، مگر آنکه آنها را ابتدا بشناسید. در ادامه ما به شما 10 گروه از افراد سمی را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1. شایعه‌پردازان

شایعه پردازها

این دسته از افراد از بدبختی‌های دیگران لذت می‌برند. حرف زدن درباره زندگی شخصی یا کاری دیگران ممکن است سرگرمی جالبی باشد، اما در طول زمان خسته‌کننده شده و به شما احساس ناخشنودی میدهد و به دیگران آسیب می‌زند. به خاطر داشته باشید که صحبت کردن درباره بدبختی و زندگی دیگران تنها اتلاف وقت است و هیچ تأثیر مثبتی در زندگی شما ایجاد نمی‌کند.

2. دمدمی‌مزاج‌ها

این افراد کنترلی روی احساسات خود ندارند و به راحتی باعث ناراحتی شما می‌شوند. اما دور کردن آنها از زندگی بدلیل احساس تأسفی که ما نسبت به آنها داریم بسیار سخت است. درحالیکه این افراد با شما به عنوان توالت احساسی رفتار می‌کنند و باید به هر قیمتی از آنها دوری کنید.

3. قربانی‌ها

جمله معروفی است که می‌گوید: “درد اجتناب ناپذیر است، اما رنج کشیدن یک انتخاب.” شناسایی افراد قربانی سخت است، چرا که شما ابتدا با آنها همدردی می‌کنید، اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که این تنها کاریست که در مواجه با آنها باید انجام دهید. این افراد از سختی‌های خود درس نمی‌گیرند و به آنها به چشم فرصتی برای یادگیری و رشد نگاه نمی‌کنند.

4. افراد مغرور

این دسته مهارت خوبی در اتلاف وقت شما دارند و به همه چیز به چشم یک چالش شخصی نگاه می‌کنند. غرور و تکبر نوع اشتباهی از اعتماد به‌نفس است و نتیجه آن ایجاد حس عدم اطمینان است. نتایج تحقیقات نشان داده است که افراد متکبر در محل کار، کارهای کمتری انجام می‌دهند، رفتار ناراحت کننده‎‌تری دارند و مشکلات شناختی بیشتری نسبت به افراد معمولی دارند.

5. حسودان

افراد حسود

افراد حسود هرگز از اتفاقات خوب راضی نیستند و شما هرگز هیچ احساس خوشحالی و رضایتی از سمت آنها دریافت نمی‌کنید. آنها دائما در حال مقایسه خود با کل دنیا هستند. فرقی نمی‌کند شما چقدر خوب باشید، همیشه بهتری وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود که حسودها هرگز از شرایط خود راضی نباشند و به شما یاد می‎دهند که دستاوردهای شما بی‌اهمیت است.

بیشتر بخوانید: چطور عادت نادرست حسادت به موفقیت دیگران را از خود دور کنیم؟

6. افراد دو رو

این افراد سمی تحت عنوان دوستی وقت و انرژی شما را از زندگی می‌گیرند. اما با شما مانند یک دوست رفتار می‌کنند و با کشف اینکه چه چیزی باعث خوشحالی و ناراحتی شما می‌شود، از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند. آنها همیشه یک چیزی از شما می‌خواهند و اگر به روابطتان نگاه کنید هرگز بخشنده نبوده‌اند.

7. بدبین‌ها

این افراد روح زندگی را از شما می‌گیرند و دیدگاه مسموم و منفی خود را به شما منتقل می‌کنند. همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینند و ترس و نگرانی خود را حتی در شرایط خوب به شما منتقل می‌کنند. مطالعات نشان داده است که وجود افراد بدبین در زندگی باعث گسترش تفکر منفی و حتی افسردگی می‌شود.

8. خودشیفته‌ها

خودشیفته‌ها

این افراد برای برتر نشان دادن خود شما را به پایین می‌کشند. هر زمان که در اطراف خود احساس تنهایی کردید، بدانید که با این افراد احاطه شده‌اید. شما فقط یک ابزار برای ایجاد اعتماد به‌نفس در افراد خودشیفته هستید، بنابراین تا حد امکان از آنها دوری کنید.

9. غیرنرمال‌ها

این دسته رضایت عمیقی از درد و بدبختی دیگران دارند. آنها یا به شما آسیب می‌زنند، یا احساس بدی به شما منتقل می‌کنند و یا چیزی از شما می‌گیرند، در غیر این صورت علاقه‎ای به شما ندارند. تنها خوبی این دسته اینست که به راحتی قابل شناسایی هستند و شما می‌توانید سریعاً آنها را از زندگی خود بیرون کنید.

10. قضاوت‌گران

این افراد با نظرات خود راهی پیدا می‌کنند تا شور و اشتیاق شما از کار مورد علاقه‌تان را بگیرند و به شما یک احساس وحشتناک بدهند. به جای درک افراد متفاوت و یادگیری چیزهای جدید از آنها، قضاوت کننده‌ها از دید بالا و به چشم تحقیر به آنها نگاه می‌کنند. بنابراین بهتر است که برای خوشحالی خودتان از این گروه دوری کنید.

چطور از دست افراد سمی در امان بمانیم؟

دوری از افراد سمی در زندگی

افراد سمی منطق ندارند، چرا شما باید احساسی رفتار کنید و همچنان آنها را تحمل کنید؟ زمانی که شما یک شخص سمی را بشناسید و رفتار او را تشخیص دهید، راحت‌تر می‌توانید با این مشکل کنار بیایید. بنابراین برای سلامت زندگی خود، تعارف در این مورد را کنار بگذارید و با قدرت از این افراد در زندگی خود فاصله بگیرید.

امتیاز: 4.5 از 5 (12 رای)
کمی صبر کنید...

۸ دیدگاه

  1. Avatar Me گفت:

    نکته اینجاست که ذکر منبع مقاله ها چیزی از سایت ها کم نمی کنه و تازه اضافه هم می کنه (علاوه بر دلایل پیشتر اشاره شده) ^_^

  2. Avatar هاشم گفت:

    فکر میکنم این کاریه که کلا سایت های ایرانی انجام میدن….چیز عجیبی نیست در ضمن همین از عکس ها هم مشخص هست که ترجمه شده اس…..باز هم خسته نباشید بابت ترجمه

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      سلام
      سلامت باشید… من متوجه منظورتون نشدم، ایرادی تو برگردان مقاله‌ها به زبان فارسی می‌بینید؟ اگر هست بفرمایید که ما مد نظر داشته باشیم.

  3. Avatar A.K گفت:

    سرقت ادبی کار درستی نیست؛ اگر از جایی کپی می کنید حتما منبع رو ذکر کنید.
    http://www.talentsmart.com/articles/10-Toxic-People-You-Should-Avoid-At-All-Costs-1858605350-p-1.html

    • Avatar A - H گفت:

      سلام درسته شما در سایتهای خارجی گشت زدید و خوندید ولی همه که این کار رو مثل شما انجام نمیدن یا زبانشون اونقد قوی نیست مثل شما
      این سایت ترجمه کرده همون مقاله رو که به انگلیسی نزاشته که میگید دزدی ادبی
      شما اگه مقاله رو به خوبی خونده باشید خودتونو باهاش سنجش کن برا دستت خوبه
      به هرحال ببخشید ممکنه این کامنت من باعث رنجش خاطر شما شده باشه

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      دوست عزیز شما این مطلب رو الان کپی اون چیزی می‌بینید که توی لینک هست؟
      فکر نمی‌کنید این متن برداشت فارسی از مقاله اصلی است که به زبان انگلیسی نوشته شده؟
      برای کسی که نمی‌تونه به زبان انگلیسی چنین مطلبی رو بخونه، دونستن منبع چه کمکی بهش میکنه؟

      • Avatar ali گفت:

        خب دوست من شما رسالت خود را انجام بده و منبع رو بزار ،
        قضاوت در مورد اینکه به درد کی می خوره رو بزار به عهده کاربران
        بازم تشکر بابت ترجمه خوبتان ، اصلاً قصد جسارت ندارم فقط معتقدم حالا که کاری رو انجام میدیم بهتره
        درست و بدون جای بحث انجام بشه ، سپاسگذارم

      • Avatar mehdi rs گفت:

        نویسنده عزیز گذاشتن منبع مطالب علاوه بر اینکه حس حرفه ایی بودن سایت رو به کاربر منتقل میکنه توی سئو سایت هم تاثیر داره!شاید یکی دوست داره بره سایت منبع و کامنت های اونورم بخونه!یا با اون سایت اشنا شه کار قشنگی نیست بنظرم.. بازم ممنون بابت سایت زیباتون و مطالب به روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.